Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Toyota Prius 2019 z napędem czterech kół?
kalendarz 22/11 2018

Toyota Prius 2019 z napędem czterech kół?

News / Toyota

Toyota ujawniła zdjęcie Priusa 2019 wraz z krótką zapowiedzią premiery modelu podczas targów motoryzacyjnych w Los Angeles 28 listopada.

Krótki komunikat sugeruje, że możemy się spodziewać we flagowej hybrydzie Toyoty napędu 4x4.

Zapowiedź przyszłorocznego modelu Priusa wiele obiecuje. „Już jesień, niedługo zima, ale Prius 2019 porusza się pewnie na każdej drodze – czy to na śniegu, czy na suchym asfalcie” – ogłasza amerykańskie przedstawicielstwo Toyoty w komunikacie prasowym. Rozwiązaniem tej zagadki może być Prius z napędem na cztery koła. Zdjęcie pokazuje Priusa z relingami dachowymi na pokrytej śniegiem drodze pod górę.

Napęd na cztery koła w Priusie to z pewnością dobry pomysł. Obok bardzo wydajnego napędu hybrydowego czwartej generacji oraz modułowej platformy TNGA z zawieszeniem wielowahaczowym, stanowiłby kolejny wyróżnik na tle konkurencji, takiej jak choćby Hyundai Ioniq, Kia Niro, czy Chevrolet Volt, które dostępne są wyłącznie z napędem na przednie koła.

Hybrydowy napęd na cztery koła Toyoty znany jest już z modelu RAV4. Standardowo układ hybrydowy SUV-a, złożony ze współpracujących ze sobą silnika benzynowego i elektrycznego, napędza przednie koła. W układzie E-Four dodatkowy silnik elektryczny napędza tylną oś, wykorzystując energię z układu hybrydowego. Taka konstrukcja redukuje straty i obniża masę dzięki temu, że nie jest w niej potrzebny wał napędowy. System optymalizuje funkcjonowanie napędu na wszystkie koła w różnych warunkach jazdy, rozkładając moment obrotowy pomiędzy osie w różnych proporcjach. Napęd hybrydowy E-Four nie wymaga ładowania z zewnętrznej sieci – układ automatycznie doładowuje baterię trakcyjną podczas hamowania oraz optymalizując pracę silnika benzynowego.

Obecnie na rynku dostępny jest Prius czwartej generacji, produkowany od grudnia 2015 r. Samochód został zbudowany na platformie TNGA, która zapewnia lepsze osiągi i większą stabilność i pewność prowadzenia. Wykonany w technologii TNGA napęd hybrydowy czwartej generacji o mocy 122 KM jest o 15 proc. bardziej oszczędny od poprzedniego. Toyota Prius w warunkach miejskich porusza się na samym silniku elektrycznym średnio przez 70 proc. czasu jazdy, co udowodniły badania zespołu naukowców z Uniwersytetu Rzymskiego.

Dodajmy, że Prius jest najpopularniejszym i najdłużej sprzedawanym autem hybrydowym na świecie. Premiera pierwszej generacji w 1997 r. zapoczątkowała epokę hybryd we współczesnej motoryzacji. Do dziś kupiono ponad 4 mln egzemplarzy tego modelu, czyli 1/3 wszystkich hybryd sprzedanych przez japoński koncern./oprac. ns/

Foto: Toyota


Tagi:
Toyota, Toyota Prius, Toyota Prius 2019

Zobacz podobne artykuły:

Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 VW R – oddzielną marką?
kalendarz 21/04 2024

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.
 Druga runda WEC 2024
kalendarz 20/04 2024

Druga runda WEC 2024

Wiadomości / Moto sport

2024.04.20

Na nowym dla serii włoskim torze Imola odbędzie się druga runda sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC).
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.