Toyota Hilux Invincible 50 Chrome Edition na 50-lecie modelu
Ta specjalna wersja Toyoty Hilux powstała z okazji 50. rocznicy słynnego pick-upa.
21 marca 1968 r. w Japonii zadebiutowała Toyota Hilux pierwszej generacji. Rok później pick-up został wprowadzony na rynek europejski. Od tego czasu Hilux stał się jednym z modeli w gamie Toyoty odnoszących największe sukcesy. Obecnie jest to najpopularniejszy pick-up na świecie – jego łączna sprzedaż przekroczyła 18 mln egzemplarzy.
Produkowany w 6 krajach Hilux jest dostępny w 180 krajach świata. Model znany ze swojej jakości, trwałości i niezawodności, wielokrotnie udowodnił, że jest nie do zdarcia, sprawdzając się w wyprawach po Antarktydzie, na Biegun Północny i wulkany Islandii, a także zajmując miejsca na podium w Rajdzie Dakar.
Jak podkreśla producent, jubileuszowa wersja ma odzwierciedlać coraz większe zapotrzebowanie pick-up’ami łączącymi zalety aut użytkowych i rekreacyjnych. Hilux Invincible 50 Chrome Edition wyróżnia się specjalnymi akcesoriami.
Samochód został wyposażony w chromowane orurowanie przednie oraz kapotażowe nad przestrzenią ładunkową, progi boczne, a także w osłonę tylnego zderzaka, czarne nakładki na błotniki oraz polerowane, 18-calowe obręcze aluminiowe. Na przednich drzwiach umieszczono plakietkę „Invincible 50”. Hilux w edycji specjalnej otrzymał także matę z tworzywa na podłodze skrzyni ładunkowej oraz listwy ochronne na progach.
Hilux Invincible 50 Chrome Edition jest napędzany 16-zaworowym, 4-cylindrowym silnikiem 2.4 D-4D z systemem Start Stop, wyposażonym w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (VTG). Jednostka o mocy 150 KM przy 3 400 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 400 Nm (1 600–2 000 obr./min). Jak zapewnia Toyota silnik ten spełnia normę emisji Euro 6, zaś średnie zużycie paliwa wynosi 6,8 l/100 km.
Przypomnijmy, że Hilux ósmej generacji, który zadebiutował w 2016 r, spotkał się z dużym zainteresowaniem. W Polsce model ten jest liderem segmentu pick-upów z wynikiem 578 egzemplarzy sprzedanych w 2017 r. i 23,7-procentowym udziałem w tej części rynku. Sprzedaż modelu w całej Europe sięgnęła 41 044 aut, bijąc rekord 40 104 egzemplarzy z 2007 r./ns/
źródło: Toyota
Zobacz podobne artykuły:
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28
"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024
Wiadomości / News
2024.03.28
Nowy SUV Citroena
Wiadomości / News
2024.03.26
Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli
Finanse / Ubezpieczenia
2024.03.28
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2
Wiadomości / Moto sport
2024.03.28
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28