Toyota Hilux Evo rusza na Rajd Dakar 2017
Wiadomości / Moto sport / News / Toyota / slider
Toyota Hilux Evo rusza na Rajd Dakar 2017
Wiadomości / Moto sport / News / Toyota / slider
Toyota South Africa Motors i Toyota Gazoo Racing South Africa specjalnie do udziału w najbliższej edycji Rajdu Dakar przygotowały model Hilux Evo. Na pół roku przed startem Dakaru 2017, producent ujawnił pierwsze zdjęcia i fakty dotyczące nowej, rajdowej wersji terenowego auta. W Toyocie Hilux Evo zastosowano napęd tylko kół tylnych, co w stosunku do napędu obu osi dało konstruktorom auta dużo większą swobodę ze względu na bardziej liberalne przepisy dla tego rodzaju pojazdów. – „Z obraną koncepcją samochodu wiążemy bardzo duże nadzieje” – mówi Glenn Crompton z Toyota SA Motors – „W istocie nowy pojazd to wciąż najprawdziwsza Toyota Hilux, jednak uważamy, że da nam zupełnie nowe możliwości w Rajdzie Dakar 2017 i następnych imprezach”. Nowy pojazd spełnia wszystkie wymagania ustalone przez FIA i przyjęte przez Amaury Sports Organisation (ASO), organizatora Rajdu Dakar. Oznacza to w szczególności mniejszą masę całkowitą, równą 1300 kg – o 615 kg mniej od Hiluxa 4x4, ważącego 1915 kg. Samochód ma także większe koła i opony o średnicy 940 mm (805 mm w 4x4) oraz zawieszenie o znacznie większym skoku i jest wyposażony w układ regulacji ciśnienia w oponach podczas jazdy. – „Toyota Hilux Evo jest efektem pięciu lat doświadczeń ze startów Hiluxów 4x4 w rajdach oraz ich normalnej eksploatacji, które zastosowaliśmy w lżejszym i szybszym samochodzie” – mówi szef zespołu Toyota Gazoo Racing SA, Glyn Hall – „Staraliśmy się zachować najlepsze cechy poprzedniej konstrukcji, na przykład sprawdzony, doskonały silnik”.
Toyotę Hilux Evo napędza 5.0-litrowy, wolnossący silnik V8, stosowany w wyczynowym Lexusie RC F. Tym razem jednak, ponieważ średnia wysokość trasy Dakaru 2017 przekracza 2000 m, zgodnie z przepisami konstruktorzy mogli zwiększyć średnicę zwężki w układzie dolotowym do 38 mm, co poprawia osiągi silnika. Dzięki temu po raz pierwszy auta Toyoty, Mini i Peugeota będą miały zwężkę o tej samej średnicy – poprzednio konkurenci korzystali z 1 lub 2 mm handicapu. – „To dobra wiadomość” – podsumowuje Crompton – „Nowe auto z mocniejszym silnikiem daje naszym kierowcom większe możliwości podczas przyszłorocznego rajdu.” Oprócz nowego pojazdu, zespół Toyota Gazoo Racing SA wzmocniło dołączenie wielokrotnego zwycięzcy Dakaru i niedawnego zdobywcy tytułu mistrzowskiego FIA Cross Country World Cup, Nassera Al-Attiyah i jego nawigatora Matthieu Baumela. – „Nasser był rewelacyjny za kierownicą Toyoty Hilux, wygrywając kolejne rundy FIA World Cup” – mówi Glyn Hall – „Cieszymy się, że wniesie swój wkład w rozwój nowego auta i wystartuje w naszych barwach w Rajdzie Dakar 2017”. Al-Attiyah i Baumel dołączą do jeżdżących Toyotami Hilux załóg Giniel de Villiers / Dirk von Zitzewitz oraz Leeroy Poulter / Rob Howie. Nowy samochód przejdzie teraz serię prób i proces dostrajania, po czym zostanie przetransportowany do Ameryki Południowej, by stanąć na starcie najtrudniejszego rajdu świata jakim jest Dakar.
Zobacz podobne artykuły:
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji
Wiadomości / News
2024.04.15
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
Warsztat / Porady
2024.04.16