Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Toyota GT86 – Uwielbia jazdę bokiem
kalendarz 14/03 2018

Toyota GT86 – Uwielbia jazdę bokiem

Nowości

Malkontentom nie zaimponuje mocą, ale fanów jazdy zaskoczy możliwościami.

Jak brzmi przepis na klasyczne sportowe coupé? Właściwie jest od lat niezmienny i dość prosty. Bierzemy dwudrzwiowe nadwozie o opływowej, smukłej sylwetce, w jego przedniej części umieszczamy silnik, a siłę napędową kierujemy na tylną oś. Z takiej receptury skorzystała Toyota, tworząc model GT86.

„GT” nawiązuje do słynnego coupé Toyoty, modelu 2000GT. Auta uważanego za pierwszy japoński supersamochód, natomiast liczba „86” – na szczęście nie oznacza mocy auta - po japońsku wymawiana jako hachiroku, jest związana ze słynną Toyotą Corollą AE86. To lekkie, tylnonapędowe auto było jednym z pierwszych samochodów wykorzystywanych w driftingu. Dowodów nie trzeba szukać daleko. Corollą AE86 Trueno historię driftingu pisał Keiichi Tsuchiya, japoński kierowca nazywany Królem Driftu, wielki popularyzator tej dyscypliny.

Toyotę GT86 napędza dwulitrowy, wolnossący silnik typu bokser o mocy 200 KM. Moc trafia na tylne koła za pośrednictwem 6-biegowej przekładni. Konstruktorom udało się uzyskać niemal idealne rozłożenie masy pomiędzy osiami. Samochód pozwala na jazdę w kontrolowanym poślizgu nawet słabo zaprawionym w boju kierowcom. Gdy jednak przesadzimy z gazem i poślizg wymknie się spod kontroli, wszędobylska elektronika pomoże nam odzyskać panowanie nad autem.

W 2017 r. dokonano modyfikacji zmieniając nie tylko nadwozie ale i wnętrze. Przede wszystkim jednak usztywniono konstrukcję auta i poprawiono zawieszenie. Efekt? Jeszcze lepsze właściwości jezdne, czyli jeszcze większa frajda za kółkiem. Ponadto zmieniono przednie i tylne światła, wykonane w technologii LED, a modyfikacje w wyglądzie poprawiły aerodynamikę. We wnętrzu zaś wprowadzono nowe materiały, system multimedialny i wyświetlacz komputera pokładowego.

Sportowa Toyota jak na razie nie zdobyła wielkiej popularności. Co może jednocześnie nieco dziwić, ponieważ w tej cenie (od 129 900 zł) trudno znaleźć podobny samochód, sprawdzający się w codziennych dojazdach, jak i dający tyle frajdy.

Klasyczna konstrukcja z silnikiem umieszczonym z przodu i napędem przekazywanym na tył sprawia, że Toyota GT86 jest również dobrą bazą do dalszych modyfikacji i trafia w gusta wielu profesjonalistów. Dla przykładu, w amerykańskiej serii Formula Drift, uważanej za najbardziej prestiżową ligę driftingową na świecie, możemy znaleźć kilka konstrukcji opartych na nadwoziu tego coupé. Co ciekawe, pod maskami wielu z nich znajdują się silniki 2JZ-GTE znane z innego sportowego auta japońskiej marki - Supry Turbo. Ponadto Toyotą GT86 z 1000-konnym z silnikiem 2JZ jeździ aktualny driftingowy mistrz Polski i do niedawna rekordzista Guinnessa w prędkości driftu, Kuba Przygoński.

Norbert Szwarc
Foto: Toyota


Tagi:
Toyota, Toyota GT86

Zobacz podobne artykuły:

 Mercedes EQC i GLC F-CELL – W krainie lodu
kalendarz 15/03 2018

Mercedes EQC i GLC F-CELL – W krainie lodu

Prezentacje / Nowości

2018.03.15

Na zimowe testy Mercedes „wysłał” dwa swoje modele z napędem elektrycznym.
Mercedes-AMG GT4 – Rywal Porsche Panamera
kalendarz 04/03 2018

Mercedes-AMG GT4 – Rywal Porsche Panamera

Prezentacje / Nowości

2018.03.04

Ten samochód to nieco spóźniony prezent na 50. urodziny AMG.
Hybrydowe rakiety
kalendarz 05/02 2018

Hybrydowe rakiety

Prezentacje / Nowości

2018.02.05

Sportowe auta coraz częściej występują z napędem hybrydowym.
Najnowsze artykuły:
 Elektryczny Volkswagen I.D. R Pikes Peak – przed premierą

Elektryczny Volkswagen I.D. R Pikes Peak – przed premierą

Wiadomości / Moto sport

2018.04.21

Na 22 kwietnia br. zaplanowano światową premierę sportowego, elektrycznego modelu z serii I.D.
 Nowa limuzyna Prezydenta Donalda Trumpa

Nowa limuzyna Prezydenta Donalda Trumpa

Wiadomości / News

2018.04.21

Secret Service ma już w swoich garażach nowy prezydencki samochód.
Klasyki w klasyku – 2. runda Motul HRSMP

Klasyki w klasyku – 2. runda Motul HRSMP

Wiadomości / Moto sport

2018.04.20

Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski przenoszą się do Świdnicy.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.