Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Toyota Camry i Avalon w wersji TRD
kalendarz 16/12 2018

Toyota Camry i Avalon w wersji TRD

Tuning / Toyota

Tym razem TRD tuningowi poddało dwie limuzyny – modele Camry i Avalon.

Toyota Racing Development, sportowe ramię amerykańskiej Toyoty, specjalizuje się w budowie pojazdów wyczynowych i rasowych aut terenowych do rekreacji. Teraz jednak po raz pierwszy TRD wzięło na warsztat dwa stateczne sedany – Camry i Avalona, przygotowując ich własne wersje.

Aerodynamiczne sylwetki obu samochodów, zaprojektowane przez Calty Design Research, stanowią dobry punkt wyjścia do dalszej poprawy osiągów. Tuning TRD przystosował je do jazdy po torze. Nowa generacja Camry stała się także podstawą do opracowania przez TRD samochodów wyścigowych, którymi Toyota startuje od 2017 r. w serii NASCAR.

Nowa generacja Toyoty Camry 2018 zadebiutowała w Stanach Zjednoczonych pod koniec 2017 r. Od początku usportowione wersje SE i XSE cieszą się tam bardzo dużą popularnością. W następnym roku premierę miała Toyota Avalon 2019, która po raz pierwszy w historii modelu jest dostępna także w usportowionej wersji XSE. Powodzenie tych odmian spowodowało, że Toyota poszła za ciosem, zlecając specjalistom z TRD budowę usportowionych odmian o osiągach i stylistyce inspirowanych samochodami wyścigowymi. Za podstawę posłużyły Camry SE i Avalon XSE. W obydwu przypadkach tuning obejmował podwozie a także poprawiono aerodynamikę nadwozia.

Zarówno Camry, jak i Avalon w wersji TRD napędzane są cieszącym się dobrą opinią silnikiem 3.5 V6 DOHC o mocy 305 KM. Jednostka ta współpracuje z 8-stopniowym automatem ze sportowym trybem pracy i możliwością zmiany przełożeń łopatkami przy kierownicy.

Obydwa pojazdy zostały przystosowane do jazdy torowej podczas testów na torach Toyota Arizona Proving Ground, Higashi-Fuij w Japonii i MotorSport Ranch w Teksasie. Otrzymały wzmocnione podwozie, które zwiększyły sztywność skrętną oraz specjalne sprężyny, które obniżyły auta o 0,6 cala. Do tego zastosowano modyfikowane amortyzatory. Modyfikacje te wpłynęły na precyzję i pewność prowadzenia oraz stabilność auta. Przednie hamulce są większe – otrzymały 12,9-calowe tarcze i zaciski dwutłoczkowe. Dla porównania, standardowe sedany w wersji wyposażenia XSE mają tarcze 12-calowe i jednotłoczkowe zaciski. Całości dopełniają czarne felgi aluminiowe w rozmiarze 19 x 8,5 cali.

Calty Design Research, amerykańskie studio projektowe Toyoty, wyposażyło obydwa modele w elementy aerodynamiczne, które komponują się z dynamicznym stylem i opływowym nadwoziem nowych generacji Camry i Avalona. Pakiet obejmuje przedni i tylny spoiler, listwy boczne, tylny dyfuzor. Sportowy wygląd podkreślają czerwone oklejenia, czerwone zaciski hamulcowe oraz czerwone plakietki TRD.

Obie limuzyny w wersji TRD są wyposażone w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense w wersji radarowej. Camry TRD i Avalon TRD będą dostępne w amerykańskich salonach jako modele roku 2020. Ich sprzedaż rozpocznie się jesienią 2019 r./oprac. ns/


Tagi:
Toyota, Toyota Camry, Toyota Avalon, Toyota Racing Development, TRD

Zobacz podobne artykuły:

 Trzeci sezon pucharu Toyota GR Cup
kalendarz 03/03 2024

Trzeci sezon pucharu Toyota GR Cup

Wiadomości / Moto sport

2024.03.03

Na sezon 2024 Toyota zaplanowała kolejne edycje imprezy GR Zlot, połączone z serią Toyota GR Cup.
 Toyota przed kolejnym zwycięstwem?
kalendarz 17/02 2024

Toyota przed kolejnym zwycięstwem?

Wiadomości / Moto sport

2024.02.17

Zespół Toyoty walczy o ósme zwycięstwo w Rajdzie Szwecji.
Toyota Century SUV Convertible – Jedyny taki model
kalendarz 16/02 2024

Toyota Century SUV Convertible – Jedyny taki model

Wiadomości / Ciekawostki

2024.02.16

Ten specjalny egzemplarz luksusowego modelu Toyoty powstał z myślą o zawodnikach sumo.
Najnowsze artykuły:
 Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Finanse / Ubezpieczenia

2024.03.28

W ubiegłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy.
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Wiadomości / Moto sport

2024.03.28

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali pierwszy OS Kasarani w kategorii WRC2 Challenger.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych