Szutrowy weekend na Sardynii
Wiadomości / Moto sport / News / slider
Rajd Włoch wygrał Thierry Neuville (Hyundai), staczając do ostatniego kilometra pojedynek o zwycięstwo z Jari-Matti Latvalą (VW).
Ostatecznie załoga Jari-Matti Latvala/Mikka Anttila oraz Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (obie załogi VW) stanęli odpowiednio na drugim i trzecim miejscu podium. W walce o złoty medal na Szmaragdowym Wybrzeżu nie uczestniczyli natomiast Ogier/Ingrassia (VW), którzy jako prowadzący w klasyfikacji mistrzostw przez pierwsze dwa dni jako pierwsi wyruszali na trasę rajdu, przez co musieli zaakceptować dużą stratę czasową wynikającą z konieczności „zamiatania” szutrowej trasy. Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger w trzecim Polo R WRC musieli pogodzić się z porażką – w sobotę, jadąc z dużą prędkością, uderzyli w kamień leżący na linii przejazdu, uszkodzili zawieszenie i przedwcześnie zakończyli dzień na rajdowej trasie. Do tego momentu Mikkelsen/Jaeger zajmowali piątą pozycję w klasyfikacji rajdu, tuż za ich bezpośrednimi konkurentami w MŚ – Madsem Ostbergiem/Olą Floene (M-Sport-Ford) oraz za załogą Ogier/Ingrassia.
Dodajmy, że dla Neuville’a wygrana na Sardynii, to drugie zwycięstwo w karierze i pierwsze na szutrze.
Rozgrywany na Sardynii Rajd Włoch należy tradycyjnie do tych szutrowych imprez w kalendarzu MŚ, które słyną z niezwykle trudnych warunków. Sezon 2016 nie był wyjątkiem – upał sięgający 30 stopni i tumany kurzu utrudniały pracę kierowcom i pilotom. Surowa nawierzchnia dróg, głębokie koleiny i nawierzchnie, z których koła rajdówek wyrywały kamienie – wszystko to było trudnym wyzwaniem dla startujących.
[caption id="attachment_57659" align="aligncenter" width="300"] Sebastien Ogier_Julien Ingrassia_VW Polo WRC[/caption]282 spośród 325 km walki z luźnym szutrem - Sebastien Ogier i Julien Ingrassia, jako prowadzący w klasyfikacji, przez dwa dni wyjeżdżali na trasę Rajdu Włoch jako pierwsi. Ten wynikający z przepisów fakt uniemożliwił trzykrotnym mistrzom świata, podjęcie walki o zwycięstwo.
Podczas kolejnych rajdów tego sezonu będziemy świadkami pojedynku o drugie miejsce w klasyfikacji kierowców i pilotów. Aktualnie pięć załóg zajmujących w klasyfikacji generalnej miejsca od drugiego do szóstego dzieli tylko 12 punktów.
Rajd Włoch 2016 – wyniki: 1. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, 3h 35m 25.8s 2. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 24.8s 3. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, + 1m 37.8s 4. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 2m 54.0s 5. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 5m 26.4s 6. Eric Camilli/Benjamin Veillas (F/F), Ford, + 5m 59.8s 7. Henning Solberg/Ilka Minor (N/A), Ford, + 6m 22.2s 8. Teemu Suninen/Mikko Markkula (FIN/FIN), Škoda, + 8m 57.4s 9. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda, + 9m 47.0s 10. Karl Kruuda/Martin Jarveoja (EST/EST), Ford, + 13m 28.5s Rajd Włoch – wyniki Power Stage: 1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 4m 50.1s 2. Kevin Abbring/Sebastian Marshall (NL/GB), Hyundai +0.6s 3. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen +1.1sZobacz podobne artykuły:
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Druga runda WEC 2024
Wiadomości / Moto sport
2024.04.20
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Druga runda WEC 2024
Wiadomości / Moto sport
2024.04.20