Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition - Marketingowo uzasadniony
kalendarz 26/09 2014

Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition - Marketingowo uzasadniony

Testy / Skoda

Jakiś czas temu mieliśmy okazję zapoznać się ze Skodą Rapid Spaceback w wersji wysokoprężnej. Obecnie do testów otrzymaliśmy wersję benzynową.

Swoją drogą zastanawiał mnie fakt, jak spisze się auto wyposażone w silnik benzynowy o mocy 85 KM i czy będzie się aż tak znacznie różniło od wysokoprężnej odmiany, która jest o 5 KM mocniejsza.

 Aż robi się przykro...

Smutek pojawia się, ilekroć przejeżdżam ulica Jagiellońską obok fabryki FSO. Pomyśleć, że mieliśmy idealne warunki aby produkować tak udane pojazdy jak nasi południowi sąsiedzi. Czesi mają się zresztą czym pochwalić. Chociażby modelami Octavia czy Fabia. I właśnie Rapid należy umiejscowić pomiędzy tymi obydwoma modelami.

Czy propozycja Czechów trafi na podatny grunt?

Trzeba przyznać, że auto może się podobać. Wszystko jest zasługą dynamicznej linii nadwozia. Długość całkowita wynosząca 430 cm powoduje, że Rapidowi po drodze jest do pojazdów kompaktowych. Tymczasem tam na klientów czeka Octavia...Czyżby będziemy mieli do czynienia z bratobójczym pojedynkiem?

Wnętrze Skody wygląda estetycznie i schludnie. Choć zarówno deska rozdzielcza, jak i obicie drzwi zostało wykonane z twardych materiałów. Spasowanie wnętrza jest bez zarzutu, do naszych uszu nie docierają jakiekolwiek stuki. Pojazd wyposażony został we wszelkie dogodności (m.in. elektrycznie sterowane szyby, lusterka, klimatyzację automatyczną, nawigację satelitarną).

Podczas jazd docenić możemy sprężyste fotele, które umożliwiają bez zmęczenia pokonywanie jednorazowo wiele kilometrów. Wygodnie jest zarówno na przednich fotelach, jak i z tyłu. Jak na swoje wymiary przestrzeń jaką oferuje Rapid jest zaskakująco duża. Poza tym auto posiada także jeszcze jedną niezaprzeczalną zaletę. Jest nią przestrzeń bagażowa, licząca ponad 400 litrów. Gdybyśmy tak porównali wyniki konkurencji, wyszłoby nam, że jest to jeden z najlepszych wyników w tej klasie. Dodatkowo, do bagażnika można zakupić kilka siatek, które umożliwią nam zabezpieczenie przewożonych rzeczy. Taka przyjemność będzie kosztowała nas 400 zł.

Nasz testowy egzemplarz wyposażony został w silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra, który generuje moc wynoszącą 85 KM. Współpracował on z pięciostopniowa manualna skrzynią biegów. Pojazd w miarę sprawnie przemieszcza się, zadowalając się przy tym niewielką ilością paliwa (w mieście zaledwie 6,5 litra). Silnik już od najniższej partii obrotów wykazuje się otwartością na współpracę z pedałem przyspieszenia.

Jazda modelem Rapid należy także do przyjemności także z innego powodu. Elektrohydrauliczne wspomaganie kierownicy daje kierowcy poczucie panowania nad pojazdem. O komfort i pewne prowadzenie dbają kolumny McPhersona oraz belka skrętna. Podczas szybko pokonywanych zakrętach auto nie powinno niczym zaskakiwać kierowcy. Precyzyjny okazał się również układ kierowniczy.

Na koniec próba odpowiedzi na pytanie, czy był sens stworzenia drugiej odmiany Rapida. Myślę, że tak, ponieważ z punktu widzenia marketingowego cel został osiągnięty. Nowy model ma wiele zalet, ale mimo wszystko wydaje się, że ,zwykła” odmiana Skody jest znacznie praktyczniejsza.

Paweł Pusz

 

Zalety auta:

-atrakcyjna sylwetka

-komfort podróżowania

-wygodna kabina

-duży bagażnik

-niewielki apetyt na paliwo

-wielofunkcyjna kierownica

 

Wady auta:

-brak kamery parkowania

 

Podstawowe parametry techniczne Skody Rapid 1.2 TSI Ambition:

Wymiary (długość/wysokość/szerokość): 4304/1706/1459 mm

Silnik: benzynowy

Pojemność: 1197 cm3

Moc maksymalna: 85 KM przy 4800 obr./min

Maksymalny moment obrotowy: 165 Nm przy 1500-3500 obr./min

Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna

Osiągi (0-100 km/h): 11,7 s.

Prędkość maksymalna: 180 km/h

Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 6,5/4,4/5,1 l

Pojemność bagażnika: 413

Pojemność zbiornika paliwa: 55 l

Cena auta: od 48 550 zł (wersja 1.2 Active 75 KM)

Cena wersji prezentowanej: od 58 250 zł

Cena auta testowego: 67 400 zł

 

galeria [gallery ids="49374,49375,49376,49377,49378,49379,49380,49381,49382,49383,49384,49385,49386,49387,49388,49389,49390,49391,49392,49393,49394,49395"]

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
kalendarz 18/03 2024

Škoda przedłuża umowę z Tour de France

Wiadomości / News

2024.03.18

Po dwóch dekadach Škoda przedłuża współpracę do 2028 r.
Nowa wystawa w muzeum Škody
kalendarz 10/03 2024

Nowa wystawa w muzeum Škody

Moto fanatyk

2024.03.10

Od 17 stycznia br. w muzeum marki Škoda trwa prezentacja najnowszej wystawy poświęconej działaniom firmy w ochronę środowiska.
Najnowsze artykuły:
Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?

Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?

Warsztat / Eksploatacja

2024.04.25

Pożar luksusowego samochodu elektrycznego Lucid Air w Warszawie zwrócił uwagę na profesjonalne i nietuzinkowe działania strażaków.
Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.