Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Octavia RS 2.0 TDI - Udane połączenie stylów
kalendarz 24/02 2014

Skoda Octavia RS 2.0 TDI - Udane połączenie stylów

Testy / Skoda

Jeżeli decydujemy się na zakup samochodu z silnikiem diesla, to rzadko bierzemy pod uwagę  sportowe aspiracje. Tym bardziej, gdy interesuje nas auto w nadwoziu kombi. Tymczasem rzeczywistość może być zgoła odmienna ...

Wiecie co mam na myśli? Jeżeli nie, to przedstawię Wam naszego bohatera – Octavię RS. Dla miłośników motoryzacji w tym momencie wszystko jest jasne, mamy bowiem do czynienia z autem napędzanym mocnym silnikiem wysokoprężnym. Dodatkowo od zwykłej wersji Skody model ten różni się elementami na grillu i na tylnej klapie i czerwonym paskiem na tylnym zderzaku.

Sportowe akcenty

Całe szczęście, że wewnątrz nie zabrakło sportowych akcentów. Emblemat RS dostrzec można  na oparciach foteli, kierownicy, zaś czerwone wstawki na fotelach, kierownicy czy lewarku dźwigni zmiany biegów. Fotele sportowe mają zintegrowane zagłówki. Poza tymi akcentami wnętrze niewiele różni się od standardowej odmiany. Wszystko zostało precyzyjnie rozplanowane, a obsługa jest intuicyjna. Dzięki wielofunkcyjnej kierownicy wiele rzeczy możemy robić nie odrywając rąk podczas jazdy. Jakość wykonania nie jest zła, ale materiały użyte w Volkswagenie robią lepsze wrażenie. Skoda ma jednak także coś, co może się przydać niektórym osobom. To dysk wewnętrzny o pojemności ok. 10 GB. Można na niego wgrać utwory z płyt CD, pendrive’a czy telefonu. Jest to rozwiązanie stosowane m.in. w modelach Audi. Oczywiście producent oferuje również popularne wejście pod USB (tutaj stanowi integralną część z kablem “Media IN”).

Dynamiczny i szokująco ekonomiczny

Na początku wspomniałem o mocnym dieslu. Auto dostępne jest na rynku w dwóch odmianach – benzynowej i wysokoprężnej. Ta ostatnia dysponuje mocą 184 KM. W porównaniu do poprzedniej wersji przybyło jej 14 KM oraz 30 Nm momentu obrotowego. Było to możliwe dzięki zastosowaniu większej turbosprężarki. Silnik współpracuje ze skrzynią DSG. Auto w nią wyposażone przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s (odmiana ze skrzynią 6-biegową manualną w 8,2 s.). Jazda Octavią RS należy do przyjemności. Auto chętnie wchodzi na obroty, prowokując kierowcę do żywszych poczynań na drodze. Oczywiście w granicach rozsądku. Także wyprzedzenie na trasie kolumny tirów nie stanowi problemu. Do tego zaskakuje oszczędnością (6,2 l w mieście). O nasze bezpieczeństwo dba wiele systemów i pomagają nam jedynie w krytycznych momentach na drodze. Skodę wyposażono (jak auta z gamy VW  zresztą) w bardzo przydatny patent – szczególnie dla kobiet. Ciężko mogłoby być niektórym paniom zaparkować mierzące 466 cm auto. Dlatego z pomocą przychodzi tutaj asystent parkowania równoległego i prostopadłego.

Bez wątpienia Skoda Octavia RS to auto godne polecenia. To wygodny, przestronny samochód, który do tego jest szybki i zaskakująco oszczędny. Nie zapominać należy także jeszcze o jednej zalecie Skody. Jest nim przepastny bagażnik. Znajdźcie mi drugie auto w tym segmencie oferujące przestrzeń bagażową wynoszącą 610 l (po złożeniu siedzeń otrzymamy aż 1740 l).

Paweł Pusz

Zalety: -ekonomiczny i mocny diesel -przestronność z przodu i z tyłu -przestronny bagażnik -bogate wyposażenie -ciekawy design -bardzo dobry sprzęt grający Canton Wady: -nieco opóźniona reakcja na gaz skrzyni DSG -jakość wykonania niektórych elementów Podstawowe parametry techniczne Skody Octavii RS 2.0 TDI (184 KM): Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4659/1814/2686 mm Silnik: wysokoprężny Pojemność: 1968 cm3 Moc maksymalna: 184 KM przy 3500-4000 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm przy 1750-3000 obr./min. Napęd: przód Skrzynia biegów: 6 biegów, półautomatyczna DSG Masa własna: 1393 kg Osiągi (0-100 km/h): 8,3 s Prędkość maksymalna: 230 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,9/4,3/5,0 l Pojemność bagażnika: 610 l / 1740 l Pojemność zbiornika paliwa: 50 l Cena wersji podstawowej: 117 800 zł Cena wersji prezentowanej: 137 600 zł [gallery ids="44996,44995,44994,44993,44992,44991,44990,44989,44988,44987,44986,44985,44984,44983,44982,44981,44980,44979,44978,44977"]

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
kalendarz 18/03 2024

Škoda przedłuża umowę z Tour de France

Wiadomości / News

2024.03.18

Po dwóch dekadach Škoda przedłuża współpracę do 2028 r.
Nowa wystawa w muzeum Škody
kalendarz 10/03 2024

Nowa wystawa w muzeum Škody

Moto fanatyk

2024.03.10

Od 17 stycznia br. w muzeum marki Škoda trwa prezentacja najnowszej wystawy poświęconej działaniom firmy w ochronę środowiska.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.