Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Octavia RS 2.0 TDI - Udane połączenie stylów
kalendarz 24/02 2014

Skoda Octavia RS 2.0 TDI - Udane połączenie stylów

Testy / Skoda

Jeżeli decydujemy się na zakup samochodu z silnikiem diesla, to rzadko bierzemy pod uwagę  sportowe aspiracje. Tym bardziej, gdy interesuje nas auto w nadwoziu kombi. Tymczasem rzeczywistość może być zgoła odmienna ...

Wiecie co mam na myśli? Jeżeli nie, to przedstawię Wam naszego bohatera – Octavię RS. Dla miłośników motoryzacji w tym momencie wszystko jest jasne, mamy bowiem do czynienia z autem napędzanym mocnym silnikiem wysokoprężnym. Dodatkowo od zwykłej wersji Skody model ten różni się elementami na grillu i na tylnej klapie i czerwonym paskiem na tylnym zderzaku.

Sportowe akcenty

Całe szczęście, że wewnątrz nie zabrakło sportowych akcentów. Emblemat RS dostrzec można  na oparciach foteli, kierownicy, zaś czerwone wstawki na fotelach, kierownicy czy lewarku dźwigni zmiany biegów. Fotele sportowe mają zintegrowane zagłówki. Poza tymi akcentami wnętrze niewiele różni się od standardowej odmiany. Wszystko zostało precyzyjnie rozplanowane, a obsługa jest intuicyjna. Dzięki wielofunkcyjnej kierownicy wiele rzeczy możemy robić nie odrywając rąk podczas jazdy. Jakość wykonania nie jest zła, ale materiały użyte w Volkswagenie robią lepsze wrażenie. Skoda ma jednak także coś, co może się przydać niektórym osobom. To dysk wewnętrzny o pojemności ok. 10 GB. Można na niego wgrać utwory z płyt CD, pendrive’a czy telefonu. Jest to rozwiązanie stosowane m.in. w modelach Audi. Oczywiście producent oferuje również popularne wejście pod USB (tutaj stanowi integralną część z kablem “Media IN”).

Dynamiczny i szokująco ekonomiczny

Na początku wspomniałem o mocnym dieslu. Auto dostępne jest na rynku w dwóch odmianach – benzynowej i wysokoprężnej. Ta ostatnia dysponuje mocą 184 KM. W porównaniu do poprzedniej wersji przybyło jej 14 KM oraz 30 Nm momentu obrotowego. Było to możliwe dzięki zastosowaniu większej turbosprężarki. Silnik współpracuje ze skrzynią DSG. Auto w nią wyposażone przyspiesza do 100 km/h w 8,3 s (odmiana ze skrzynią 6-biegową manualną w 8,2 s.). Jazda Octavią RS należy do przyjemności. Auto chętnie wchodzi na obroty, prowokując kierowcę do żywszych poczynań na drodze. Oczywiście w granicach rozsądku. Także wyprzedzenie na trasie kolumny tirów nie stanowi problemu. Do tego zaskakuje oszczędnością (6,2 l w mieście). O nasze bezpieczeństwo dba wiele systemów i pomagają nam jedynie w krytycznych momentach na drodze. Skodę wyposażono (jak auta z gamy VW  zresztą) w bardzo przydatny patent – szczególnie dla kobiet. Ciężko mogłoby być niektórym paniom zaparkować mierzące 466 cm auto. Dlatego z pomocą przychodzi tutaj asystent parkowania równoległego i prostopadłego.

Bez wątpienia Skoda Octavia RS to auto godne polecenia. To wygodny, przestronny samochód, który do tego jest szybki i zaskakująco oszczędny. Nie zapominać należy także jeszcze o jednej zalecie Skody. Jest nim przepastny bagażnik. Znajdźcie mi drugie auto w tym segmencie oferujące przestrzeń bagażową wynoszącą 610 l (po złożeniu siedzeń otrzymamy aż 1740 l).

Paweł Pusz

Zalety: -ekonomiczny i mocny diesel -przestronność z przodu i z tyłu -przestronny bagażnik -bogate wyposażenie -ciekawy design -bardzo dobry sprzęt grający Canton Wady: -nieco opóźniona reakcja na gaz skrzyni DSG -jakość wykonania niektórych elementów Podstawowe parametry techniczne Skody Octavii RS 2.0 TDI (184 KM): Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4659/1814/2686 mm Silnik: wysokoprężny Pojemność: 1968 cm3 Moc maksymalna: 184 KM przy 3500-4000 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm przy 1750-3000 obr./min. Napęd: przód Skrzynia biegów: 6 biegów, półautomatyczna DSG Masa własna: 1393 kg Osiągi (0-100 km/h): 8,3 s Prędkość maksymalna: 230 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 5,9/4,3/5,0 l Pojemność bagażnika: 610 l / 1740 l Pojemność zbiornika paliwa: 50 l Cena wersji podstawowej: 117 800 zł Cena wersji prezentowanej: 137 600 zł [gallery ids="44996,44995,44994,44993,44992,44991,44990,44989,44988,44987,44986,44985,44984,44983,44982,44981,44980,44979,44978,44977"]

Zobacz podobne artykuły:

Jan Kopecký z tytułem w WRC 2
kalendarz 30/10 2018

Jan Kopecký z tytułem w WRC 2

Wiadomości / Moto sport

2018.10.30

W Rajdzie RACC Katalonia, 18-letni Kalle Rovanperä wspólnie z pilotem Jonne Halttunenem zwyciężyli nad tegorocznym mistrzem WRC 2, Janem Kopeckym.
Milionowy samochód Skody
kalendarz 28/10 2018

Milionowy samochód Skody

Wiadomości / News

2018.10.28

W połowie października linię produkcyjną opuścił milionowy samochód Skody w 2018 r.
Land Rover Range Rover Velar HSE D300 R-Dynamic First Edition – I ładny, i mądry…
kalendarz 28/10 2018

Land Rover Range Rover Velar HSE D300 R-Dynamic First Edition – I ładny, i mądry…

Testy / Testy

2018.10.28

Za starych, dobrych czasów auto terenowe miało kierownicę, kilka niezbędnych zegarów i wskaźników, dwie „wjachy” do zmiany biegów oraz napędów i… tyle. Nikt nie oczekiwał od Jeepa czy Land Rovera oszałamiającego wyglądu i kom...
Najnowsze artykuły:
Jeep pickup?

Jeep pickup?

Wiadomości / News

2018.11.14

Po raz pierwszy w historii tego modelu, Wrangler będzie dostępny jako pickup.
Fleet Market 2018 - Premiery motoryzacyjne

Fleet Market 2018 - Premiery motoryzacyjne

Wiadomości / News

2018.11.14

Swoje najnowsze modele osobowe, użytkowe oraz elektryczne i hybrydowe, zaprezentują wszyscy wiodący importerzy samochodów.
Mistrzowski duet

Mistrzowski duet

Wiadomości / Moto sport

2018.11.13

Lewis Hamilton z zespołu Mercedesa wygrał po raz drugi wyścig o Grand Prix Brazylii.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.