Skoda Octavia III 1.2 TSI - Nowe wcielenie
Skoda Octavia trzeciej generacji to kolejna odsłona tego popularnego modelu. Mieliśmy okazję przekonać się na czym polega jej rynkowa siła.
Do testów celowo wybraliśmy bazową odmianę silnikową i wyposażeniową o nazwie Active (bez skóry, tempomatu, nawigacji czy lakieru metalik). Skoda Octavia to bardzo ważny model dla czeskiego koncernu. Stanowiła ona główną siłę napędową sprzedaży.
W nowym stylu
Przyglądając się sylwetce nie dopatrujmy podobieństw do poprzedniczki. Ostro naszkicowane nadwozie spowodowało, że bryła auta nabrała więcej fantazji i zadziornego charakteru. Octavia charakteryzuje się również obszernym wnętrzem oraz bagażnikiem mogącym zawstydzić niejedno auto klasy premium, łącznie z np. Audi A8! Pojemność 590 litrów mówi sama za siebie. Także przestronność wnętrza jest imponująca. Narzekać nie możemy na ergonomię. Wszystko znajduje się na swoim miejscu. Wybierając się na wycieczkę docenimy niewątpliwie sprężyste siedzenia.
Udany kompromis
Do testów celowo wybraliśmy podstawową wersję wyposażenia z najmniejszą i najsłabszą wersją silnikową. 1.2 TSI 85 KM. W tak dużym samochodzie. Zastanawialiśmy się nad tym jakie to będzie połączenie. Wyposażenie już w wersji podstawowe oferuje 7 poduszek powietrznych, w tym chroniącą kolana kierowcy, ABS i ESP, klimatyzację manualną, elektryczne szyby z przodu, radio z USB. To sporo. Tak więc słowo ,,golas” w tym wypadku odpada. Ale co z silnikiem? Czy nie okaże się zbyt słaby? Okazuje się, że jeżeli nie mamy zapędów rajdowych, to do spokojnej miejskiej jazdy w zupełności wystarczy. Ważne przy okazji, że auto zadowala się niewielkim apetytem na paliwo (niewiele ponad 6 litrów). Przyznacie, że jak na tak duże auto to wynik godny podkreślenia.
Zawieszenie Skody wydaje się być wprost stworzone na polskie warunki drogowe. Tylna oś posiada nieskomplikowaną i tanią belkę skrętną, natomiast mocniejsze odmiany dysponują zawieszeniem wielowahaczowym.
Co dowiodły jazdy Skodą? Przede wszystkim prysł mit o tym, że duże auta nie mogą dysponować niewielkimi jednostkami napędowymi. Czy zatem jest sens płacić więcej za mocniejszą wersję? Jeżeli ktoś oczekuje dynamiki to na pewno. Z drugiej jednak strony silnik ten wystarczy do spokojnego i bezstresowego przemieszczania się, a różnicę możemy wydać np. na doposażenie lub ubezpieczenie naszej Skody.
Paweł Pusz
Zalety:
-ładna sylwetka
-wystarczające wyposażenie podstawowe
-ekonomiczny silnik
-bardzo duży bagażnik
Wady:
-brak tylnej wycieraczki w wyposażeniu standardowym
Podstawowe parametry techniczne Skody Octavii III 1.2 TSI ACTIVE:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4659/1814/1461 mm
Silnik: benzynowy
Pojemność: 1197 cm3
Moc maksymalna 85 KM
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm przy 1400 obr./min
Osiągi (0-100 km/h): 12 s
Prędkość maksymalna: 181 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 6,2/5,5/4,2 l
Pojemność bagażnika: 590 l
Pojemność zbiornika paliwa: 56 l
Cena: od 59 500 zł
Cena auta prezentowanego: 64 800 zł
galeria [gallery ids="50127,50128,50129,50130,50131,50132,50133,50134,50135,50136,50137,50138,50139,50140,50141,50142,50143,50144,50145,50146"]Zobacz podobne artykuły:
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
Wiadomości / News
2024.03.18
Nowa wystawa w muzeum Škody
Moto fanatyk
2024.03.10
Skoda Octavia – przed premierą
Prezentacje / Nowości
2024.02.06
Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli
Finanse / Ubezpieczenia
2024.03.28
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2
Wiadomości / Moto sport
2024.03.28
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28