Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Fabia III – Na drogach Portugalii
kalendarz 06/11 2014

Skoda Fabia III – Na drogach Portugalii

Pierwsza jazda / Skoda

Grupa dziennikarzy z Francji i z Polski miała przyjemność zasiąść za kierownicą nowego wydania najpopularniejszego auta Skody – modelu Fabia.

Nowa generacja Fabii wyszlachetniała. Również wnętrze zyskało nie tylko na przestronności, ale i na staranniejszym wykończeniu i stonowanej kolorystyce. Wykorzystano szereg nowości  technologicznych a więc do wyboru trzy rodzaje radioodbiorników z możliwością połączenia ze Smartfonem, korzystając jednocześnie z aplikacji mobilnych.

Auto jest oszczędniejsze od poprzedniego modelu a także zmniejszono emisję CO2 do 82 g/km. Jak podano, nabywcy Fabii mają do wyboru  cztery silniki benzynowe i dwa wysokoprężne. Są to 1.0 (60 i 75 KM), 1.2 TSI (90 i 110 KM) oraz 1.4 TDI (90 i 105 KM). Nowoczesna technika multimedialna, oparta jest na zupełnie najnowocześniejszych urządzeniach koncernu VW. Nas jednak interesowało przede wszystkim jak ta nowa Skoda prowadzi się i jakie ma zużycie paliwa, sprawność silników oraz podwozia, a także styl i estetyka tego niewielkiego auta.

Jak sądzę ilość przebytych kilometrów za kierownicą Fabii na bardzo ciekawych drogach Portugalii, zarówno autostrad jak i krętych, lokalnych, pozwoliła potwierdzić dobre prowadzenie. Zresztą nowości technologicznych jest o wiele więcej, jak hamowanie awaryjne, ogranicznik prędkości,  ruszanie pod górę, elektroniczny pomiar ciśnienia w oponach i inne. Funkcje  komputera pokładowego, który pokazuje informacje – prędkość, obroty silnika, przyspieszenia, siła nacisku na hamulec a nawet czas hamowania etc ułatwiają kierowcy prowadzenie. Również muzyka, dzięki nowej technologii odtwarzania jest znakomita i nie męczy kierowcy oraz pasażerów.

W tej krótkiej relacji warto przypomnieć, że Fabia produkowana jest w jednej z najstarszych  na świecie fabryk (1895 r.), w głównej siedzibie Skody, w Mlada Boleslav, gdzie początkowo wytwarzano rowery i motocykle a obecnie bramy zakładu opuszczają Skody Citigo, Fabia, Roomster, Octavia, Yeti i Superb. O potędze tej fabryki niech świadczy fakt, że w ubiegłym roku, zakład ten dostarczył aż 920 800 sztuk samochodów. Obecnie w dobie mody na auta przeważa kolor biały, jednak moim skromnym zdaniem, nowa Fabia najlepiej prezentowała się w wyrazistym kolorze niebieskim.

Wiesław Mrówczyński Foto: Zbigniew Juchniewicz [gallery ids="47012,47022,47021,47020,47019,47017,47016,47015,47014,47013"]

Zobacz podobne artykuły:

Skoda po raz piętnasty partnerem Tour de France
kalendarz 05/07 2018

Skoda po raz piętnasty partnerem Tour de France

Wiadomości / News

2018.07.05

105. edycja Tour de France rozpocznie się 7 lipca br. w Noirmoutier-en-l'île, miejscowości położonej na wyspie na Atlantyku.
František Drábek o modelu Kodiaq RS - „Ludzie pokochają ten samochód”
kalendarz 22/06 2018

František Drábek o modelu Kodiaq RS - „Ludzie pokochają ten samochód”

Wiadomości / Wydarzenia

2018.06.22

Usportowiony SUV pokonał słynny tor Nürburgring w rekordowym czasie dla siedmioosobowych aut tego typu.
Skoda Kodiaq RS z rekordowym czasem okrążenia na Nürburgringu
kalendarz 18/06 2018

Skoda Kodiaq RS z rekordowym czasem okrążenia na Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2018.06.18

Sabine Schmitz za kierownicą Skody Kodiaq RS ustanowiła rekordowy wśród siedmioosobowych SUV-ów czas okrążenia słynnej północnej pętli toru Nürburgring.
Najnowsze artykuły:
 Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Warsztat / Porady

2018.07.21

Tym razem pod lupą znalazły się samochody o wartości ok. 10 - 20 tys. zł.
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.
Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Testy

2018.07.20

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?