Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Ambition - Potwierdzenie dominacji
kalendarz 06/10 2015

Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Ambition - Potwierdzenie dominacji

Testy / Skoda

W obecnych czasach auta segmentu B cieszą się dużą popularnością nie tylko wśród klientów indywidualnych, ale również flot.
Dlatego też producenci oferują w tej klasie pojazdy, które osiągają rozmiary zbliżone do aut  kompaktowych. Takie podejście pozwala na znaczne poszerzenie horyzontów rynkowych. Fabia Combi dysponuje bowiem atutami, które potrafią przekonać. Jest zresztą obok innego modelu Skody (Octavia) najchętniej kupowanym autem w naszym kraju. Trzeba przyznać, że odmiana kombi prezentuje się bardzo ładnie. Rysy Skody zostały zaostrzone, widoczne są szczególnie przetłoczenia na masce, które ciągną się po jej bokach, środku, jak również na bocznym profilu karoserii. Całość uzupełniają światła, które nadają autu dynamicznego wyrazu.

Więcej przestrzeni
Fabia posiada proporcjonalne nadwozie, w którym można doszukać się na dobrą sprawę  podobieństw do innych modeli Skody. W stosunku do poprzedniego modelu auto wyraźnie urosło i jest aż o 9 cm szersze oraz o ponad 3 cm dłuższe. Obecna generacja Skody otrzymała zupełnie nowy wystrój. Ale to nie jedyne jej zalety. Wyraźnie widoczna w porównaniu do poprzedniego modelu jest także większa przestronność, a wnętrze jest obecnie bardziej funkcjonalne. Deska rozdzielcza jest przejrzysta, zegary czytelne. W testowym egzemplarzu kierowca doceni kierownicę, która jest gruba i dobrze leży w dłoniach. Obok włącznika świateł znalazł się przycisk dezaktywujący system start-stop. Obsługa poszczególnych funkcji jest intuicyjna. System multimedialny dysponuje 6,5-calowym ekranem dotykowym. Do wykończenia wnętrza użyto twardych materiałów, natomiast są one dobrej jakości i odporne na zarysowania.  Nie zabrakło praktycznych schowków i uchwytów na napoje. U dołu środkowej konsoli wygospodarowano wnękę na przedmioty podręczne. Powyżej znajdują się gniazda, dzięki którym możemy podpiąć telefon. Nad nimi jest panel sterowania nawiewem oraz klimatyzacją, zestaw audio, a na samej górze wspomniany już dotykowy ekran. Auto umożliwia również skorzystanie z funkcji stworzonych z myślą o użytkownikach smartfonów. Usługa Mirror Link przyczynia się do tego, że na ekranie środkowej konsoli ukazuje się to samo, co na wyświetlaczu telefonu. Możemy zatem używać nawigacji będącej na wyposażeniu aparatu. Oczywiście, gdybyśmy nie chcieli zakupić nawigacji fabrycznej. Jednak takie rozwiązanie w porównaniu do fabrycznego posiada kilka wad. Po raz pierwszy w modelu można skorzystać z zestawu aplikacji Smart Gate. Pozwala on prezentować dane dotyczących jazdy na ekranie podpiętego do samochodowego gniazda telefonu. Można w ten sposób obserwować siłę i kierunek występujących przeciążeń, aktualną prędkość, stopień wciśnięcia pedału przyspieszenia, czy też średnią i chwilową wartość spalania.

Autem możemy się wybrać się w dłuższą trasę i nasz kręgosłup nie powinien tego odczuć. Wszystko za sprawą wygodnych foteli, które zapewniają szeroki zakres regulacji. Także na tylnej kanapie jest wygodnie. Nie powinniśmy dotykać kolanami oparć przednich foteli lub zawadzać o podsufitkę. Bardzo dużym walorem Skody jest jej bagażnik. Przestrzeń bagażowa wynosi aż 530 litrów. To aż o 100 litrów więcej, niż ma do zaoferowania bliźniaczy Seat Ibiza ST. Taka pojemność w zupełności wystarczy do zabrania czterech dużych walizek. Po złożeniu tylnych siedzeń w Fabii otrzymamy płaską podłogę, zaś przestrzeni bagażowej wzrasta do 1395 l. Jest ona równomierna, zaś w bagażniku wykorzystano nawet miejsca za nadkolami gdzie znajdują się użyteczne wnęki.

Optymalne rozwiązanie
Pod maską naszego auta znalazł się silnik benzynowy 1,2 TSI. Silnik ten dysponuje mocą wynoszącą 110 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 175 Nm. Parametry te w zupełności wystarczą do jazdy nie tylko po mieście, ale również podczas wypadów za miasto.  Co prawda podczas jazdy z prędkością przekraczającą 100 km/h odczujemy brak mocy i momentu obrotowego, ale sprawne przyspieszanie umożliwi wprowadzenie silnika na wysokie obroty. Będzie to jednak miało wpływ na poziom hałasu w kabinie. Podczas poruszania się w warunkach miejskich zużycie paliwa wyniosło 6,8 l (wobec deklarowanego przez producenta 6,1 l).  To nadal jednak bardzo dobry wynik. Silnik 1,2 TSI może współpracować z 6-biegową, ręczną przekładnią, albo ze skrzynią DSG o siedmiu przełożeniach. Nasz egzemplarz dysponował przekładnią DSG, która zapewnia komfort podczas poruszania się zarówno w mieście jak i  w trasie. Na pochwałę zasługuje prowadzenie się auta. Jest ono naturalne. Skoda dobrze pokonuje nierówności. Docenimy układ kierowniczy, hamulcowy, podobnie jak i bogate wyposażenie w podstawowej wersji z zakresu bezpieczeństwa obejmujące m in. elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS+,  ABS, ASR, MSR, HBA, EDL, ESP, TPM, hamulec antykolizyjny (Multicollision Brake). Dodatkowo możemy je zwiększyć decydując się np. na system Front Assist z funkcją hamowania awaryjnego. Zamontowany z przodu czujnik śledzi obiekty przed autem i w razie niebezpiecznego zbliżania się do któregoś z nich wyświetla ostrzeżenia, przygotowuje układ hamulcowy do działania i w końcu, w razie braku reakcji ze strony kierowcy, zatrzymuje auto. Trzeba jednak dodać, że działa on przy prędkościach od 5 do 30 km/h. Dodatkowo auto można wyposażyć w system rozpoznający zmęczenie kierowcy.
Skoda Fabia Combi przekonuje do siebie atutami. Atrakcyjna sylwetka, przestronne i funkcjonalne wnętrze, ogromny bagażnik, oszczędny i dynamiczny silnik  a to wszystko za rozsądną cenę. W przypadku Skody, dopłata do wersji Combi wynosi 2500 zł i wydaje się, że będą to rozsądnie wydane pieniądze. Czy włodarze Skody zrealizują swoje plany, mówiące że Fabia Combi stanie się przez najbliższe lata najbardziej gorącym produktem czeskiego koncernu?
Paweł Pusz

Zalety auta:
- dynamiczna i atrakcyjna sylwetka
- przestronne wnętrze
- pojemny bagażnik
- bogate wyposażenie
- oszczędny silnik
- układ jezdny
- układ kierowniczy

Wady auta:
- głośny silnik na wysokich obrotach
- za dużo plastikowego wnętrza


Podstawowe parametry techniczne Skoda Fabia Combi 1.2 TSI Ambition:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4257/1732/1467 mm
Silnik: benzynowy, turbodoładowany
Pojemność: 1197 cm3
Moc maksymalna: 110 KM przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 175 Nm przy 1400 obr/min
Skrzynia biegów: 7-biegowa, atomatyczna
Napęd: przedni
Osiągi (0-100 km/h) – 9,6 s.
Prędkość maksymalna: 199 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie) – 6,1/4,0/4,8  l/100 km
Pojemność bagażnika: 530 – 1395  l
Pojemność zbiornika paliwa: 45 l
Cena auta: od 44 880 zł (1.0 75 KM Active)
Cena wersji testowej: 57 680 zł
Cena auta testowego: 69 480 zł

galeria: [gallery ids="53136,53137,53138,53139,53140,53141,53142,53143,53144,53145,53146,53147,53148,53149,53150,53151,53152,53153,53154,53155,53156,53157,53158,53159,53160,53161,53162,53163,53164,53165,53166,53167,53168,53169,53170,53171,53172,53173,53174,53175"]

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
kalendarz 18/03 2024

Škoda przedłuża umowę z Tour de France

Wiadomości / News

2024.03.18

Po dwóch dekadach Škoda przedłuża współpracę do 2028 r.
Nowa wystawa w muzeum Škody
kalendarz 10/03 2024

Nowa wystawa w muzeum Škody

Moto fanatyk

2024.03.10

Od 17 stycznia br. w muzeum marki Škoda trwa prezentacja najnowszej wystawy poświęconej działaniom firmy w ochronę środowiska.
Najnowsze artykuły:
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
 Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Wiadomości / News

2024.04.19

Do zdarzenia doszło w piątkowy poranek na warszawskim Mokotowie.
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Wiadomości / News

2024.04.19

To efekt niebezpiecznej jazdy, na którą zdecydował się 40-letni mieszkaniec Sosnowca.