Skoda Rapid Joy 1.2 TSI Ambition - Nie tylko przestronność
Skoda Rapid jest kolejną interesującą propozycją rynkową czeskiego producenta.
Stanowi przy tym lukę pomiędzy modelami Fabia, a większą Octavią. Konstrukcja tego auta oparta została na zmodyfikowanej płycie Volkswagena Polo. Czyżbyśmy mieli zatem do czynienia z wyrośniętym autem segmentu B tylko na papierze? Moje obawy okazały się jednak nieuzasadnione. Prezentowane auto pochodzi z gamy modeli Skody, bowiem można zauważyć podobieństwo do modelu Octavia. Celem fabryki z Mlada Boleslav było stworzenie auta mającego mocną pozycję na rynku w oparciu o zalety które proponuje.
Mówisz Rapid, myślisz przestrzeń O ile na zewnątrz podobieństwo do modelu Octavia było zamierzone, o tyle wewnątrz miało być taniej, ale nie oznacza to, że gorzej. Chociaż plastiki z których zostało wykonane czy deska rozdzielcza są twarde, to zostały przyzwoicie spasowane i nie skrzypią. Kokpit może jest uporządkowany i jego obsługa jest intuicyjna. W oczy rzuca się ciepłokrystaliczny wyświetlacz pokazujący np. zużycie paliwa, czy nawigację. Wydaje się, że prosta linia deski rozdzielczej wygląda ponadczasowo i szybko nie zestarzeje się. Skoda w swoich modelach może pochwalić się przestrzenią jaką oferuje. Podobnie jest w modelu Rapid. Ponieważ auto powstało na platformie segmentu B, obawiałem się o ilość miejsca w kabinie. Tymczasem rzeczywistość przeszła moje oczekiwania. Pasażerowie mają bardzo dużo przestrzeni na nogi czy głowy zarówno z przodu, jak i z tyłu. Warto tutaj dodać, że to wszystko w przypadku auta, którego rozstaw osi wynosi zaledwie 260 cm. Uwagę zwracają również przednie fotele, które są wygodne, mają dobrze dobraną długość, ich oparcia są wygodne i bardzo dobrze trzymają w zakrętach. Na uwagę zasługuje również podłokietnik, który skrywa w sobie schowek i powoduje, że możemy poczuć się jak w aucie z wyższej półki. Skoro o przestrzeni mowa, nie mogło zabraknąć tematu związanego z bagażnikiem. 550 litrów to zaledwie o 35 litrów mniej od tego co proponuje Octavia II.
Optymalny Do testów otrzymaliśmy auto napędzane benzynowym silnikiem o pojemności 1,2 – litra i mocy 86 KM. Podstawowa jednostka o tej samej pojemności generuje 75 KM. Zastanawiałem się, jak 86 KM zdadzą egzamin w Rapidzie. Wydawało mi się, że autu może brakować dynamiki. Okazało się jednak, że moje obawy były na wyrost. Skoda całkiem nieźle spisuje się pod tym kątem (11,8 s do 100 km/h) zadowalając się niewielkim apetytem na paliwo. W warunkach miejskich jest to prawie siedem litrów. Wysoka ocenę należy również wystawić układowi jezdnemu. Rapid precyzyjnie prowadzi się, jest przewidywalny, zaś zawieszenie jest dosyć sztywne choć komfortowe. Czyżby auto bez wad? Osobiście brakowało mi szóstego biegu. Jest on dostępny w odmianie 105-konnej. Ile należałoby wydać, aby stać się właścicielem Skody Rapid? Bazowa wersja stanowi wydatek 45 200 zł Cena Rapida 1.2 Joy zaczynają się od 65 200 zł. Paweł Pusz
Zalety auta: -przestronne wnętrze -pojemny bagażnik -ekonomiczny i dynamiczny silnik Wady auta: -brak sześciostopniowej skrzyni z tym silnikiem
Podstawowe parametry techniczne Skody Rapid Joy 1.2 TSI Ambition: Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4484/1706/1488 mm Silnik: benzynowy Pojemność: 1197 cm3 Moc maksymalna: 86 KM przy 4800 obr./min Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm przy 1500-3500 obr./min Napęd: przedni Osiągi (0-100 km/h): 11,8 s Prędkość maksymalna: 183 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 6,9/4,6/5,4 l* Pojemność bagażnika: 550/1048 l Pojemność zbiornika paliwa: 55 l Ceny: od 45 200 zł (wersja 1.2 MPI 75 KM) Cena wersji testowej: od 65 200 zł Cena auta prezentowanego: 72 800 zł
[gallery ids="56735,56736,56737,56738,56739,56740,56741,56743,56744,56745,56746,56747,56748,56749,56750,56751,56752,56753,56754,56755,56756,56757,56758,56759,56760,56761,56763"]
Zobacz podobne artykuły:
Škoda przedłuża umowę z Tour de France
Wiadomości / News
2024.03.18
Nowa wystawa w muzeum Škody
Moto fanatyk
2024.03.10
Skoda Octavia – przed premierą
Prezentacje / Nowości
2024.02.06
Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli
Finanse / Ubezpieczenia
2024.03.28
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2
Wiadomości / Moto sport
2024.03.28
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28