Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Silnik Energy z technologią F1
kalendarz 27/02 2014

Silnik Energy z technologią F1

Warsztat / Technika

Silnik Energy dCi 160 Twin Turbo to najnowsze osiągnięcie Renault w dziedzinie downsizingu.

Jednostka ta jest jednocześnie pierwszym w historii firmy wysokoprężnym silnikiem 1.6 z układem podwójnego doładowania. Przy pojemności 1598 cm3 silnik ten rozwija moc 160 KM i osiąga 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co pod względem osiągów plasuje go w kategorii silników 2.0-litrowych. Jak podkreśla producent, to pierwszy tego typu przykład wśród silników 1.6 wyróżniający się obniżonym o 25 proc. zużyciem paliwa i emisją CO2.

Zastosowana technologia Twin-Turbo pozwala połączyć w silniku wysokoprężnym wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach z wysoką mocą w górnym zakresie obrotów. Układ ten składa się z dwóch turbosprężarek zamontowanych szeregowo. Pierwsza o bardzo małej bezwładności pozwala na uzyskanie znacznego momentu obrotowego dostępnego już od najniższych obrotów, co zapewnia bezzwłoczną reakcję silnika przy ruszaniu z miejsca i zmianie biegów. Gwarantujące elastyczną i dynamiczną jazdę 90 proc. momentu obrotowego jest dostępne już przy 1500 obr./min, co umożliwia bezzwłoczne reakcje silnika, dobre przyspieszenia na niskich obrotach i natychmiastowe wchodzenie na obroty. Druga turbosprężarka uruchamia się przy wyższych obrotach i umożliwia bezproblemowe osiągnięcie wysokiej mocy (100 KM/litr pojemności skokowej). Zapewnia tym samym ciągłe, równomierne przyspieszenie.

Zaawansowane układy doładowania nie są jedynym wspólnym elementem silników 1.6 Renault Energy F1 i 1.6 Renault Energy dCi. W kadłubie silnika Energy dCi 160 Twin Turbo zastosowano rozwiązania będące owocem doświadczenia Renault w Formule 1, w szczególności w zakresie chłodzenia i zmniejszania oporów tarcia:

- system poprzecznego obiegu płynu chłodzącego, zapewniający szybkie i skuteczne chłodzenie komory spalania;
- pierścienie typu U-flex (o przekroju w kształcie „U”);
- zmniejszające opory tarcia powłoki diamentopodobne DLC (Diamond Like Carbon) na popychaczach zaworów.

Silnik 1.6 l Energy dCi 160 Twin Turbo jest wyposażony w układ wtryskowy o ciśnieniu 1800 barów, przystosowany do współpracy z układem podwójnego doładowania. Spełnia on wymagania normy czystości spalin Euro 6b, dzięki katalizatorowi tlenków azotu NOx Trap i układowi regeneracji filtra cząstek stałych.

Ta nowoczesna jednostka znajdzie zastosowanie w nowych modelach francuskiej maki segmentu C i D./oprac. ns/

 

Zobacz podobne artykuły:

Modyfikacja w oprogramowaniu silnika pozwala zmniejszyć zużycie paliwa
kalendarz 04/04 2024

Modyfikacja w oprogramowaniu silnika pozwala zmniejszyć zużycie paliwa

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.04

Rozwiązanie wydłuża też żywotność silnika.
Honda pracuje nad wodorem 
kalendarz 29/01 2024

Honda pracuje nad wodorem 

Warsztat / Technika

2024.01.29

Honda dąży do osiągnięcia w roku 2050 neutralności węglowej wszystkich produktów i działań korporacyjnych, w które jest zaangażowana.
Miarodajna metoda na obliczenie spalania paliwa w samochodzie
kalendarz 29/01 2024

Miarodajna metoda na obliczenie spalania paliwa w samochodzie

Warsztat / Porady

2024.01.29

Obliczanie zużycie paliwa.

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/
Najnowsze artykuły:
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.
 VW R – oddzielną marką?

VW R – oddzielną marką?

Wiadomości / News

2024.04.21

Dział R otrzyma własny pawilon w centrum wystawowym Autostadt w Wolfsburgu.