Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Sebastien Ogier ponownie mistrzem świata
kalendarz 17/10 2016

Sebastien Ogier ponownie mistrzem świata

Wiadomości / Moto sport / News / slider

Załoga Volkswagena – Ogier/Ingrassia po raz czwarty z rzędu zdobyła tytuł rajdowych mistrzów świata.

Sebastien Ogier i pilot Julien Ingrassia zdobyli po raz czwarty z rzędu tytuł rajdowych mistrzów świata, przypieczętowali go wygrywając Rajd Hiszpanii. Francuska para startująca Polo R WRC wygrała rajdową rundę w Katalonii. Dodajmy, że jest to jednocześnie wygrany sezon na dwa rajdy przed końcem sezonu. W Hiszpanii podium uzupełnili reprezentanci Hyundaia – Hiszpanie Dani Sordo/Marc Marti oraz Brytyjczycy Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul. Dla Ogiera i Ingrassi był to piąty wygrany rajd w sezonie. Ogółem podczas 11 tegorocznych rund, zawodnicy ci stawali na podium aż dziewięć razy.

Od tej chwili nikt już nie jest w stanie pozbawić Francuzów pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) 2016. Nie zdołają tego zrobić nawet ich koledzy z zespołu VW, Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger, którzy – będąc najgroźniejszymi rywalami w walce o mistrzowski tytuł – przedwcześnie zakończyli Rajd Hiszpanii. Dzięki zajęciu przez Jari-Matti Latvalę/Miikkę Anttilę ósmego miejsca w klasyfikacji producentów, VW ma szansę zdobyć czwarty z rzędu tytuł mistrza świata w tej klasyfikacji podczas nadchodzącego Rajdu Wielkiej Brytanii.

Daniel Sordo performs during the FIA World Rally Championship 2015 in Salou, Spain on October 22, 2015

Sebastien Ogier jest dopiero trzecim rajdowym mistrzem świata, który w ciągu czerech kolejnych lat zdobył najważniejszy tytuł w królewskiej klasie sportu rajdowego i czwartym czterokrotnym mistrzem świata w historii Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC). Zajmuje teraz pozycję w jednym rzędzie z Juhą Kankkunenem i Tommim Mäkinenem. Jedynie jego rodak – Sebastien Loeb – zgromadził w mistrzostwach świata więcej tytułów.

Podczas Rajdu Hiszpanii rozgrywanego w Katalonii między lokalnymi bohaterami – załogą Dani Sordo/Marc Marti (Hyundai) – oraz duetem VW – Ogier/Ingrassia – doszło do zaciętej walki o wygraną. Pierwszego dnia, gdy rajd odbywał się na drogach o nawierzchni szutrowej, dużą rolę odegrała pogoda. Na częściowo błotnistych, a częściowo suchych odcinkach specjalnych załoga Ogier/Ingrassia do duetu Sordo/Marti straciła 17 sekund. W sobotę (w pierwszym z dwóch dni jazdy po drogach o nawierzchni asfaltowej) Ogier i Ingrassia wygrywając 5 z 8 odcinków specjalnych przekształciła stratę w przewagę 5,8 s. W niedzielę zespół VW zwiększył ją do 15,6 sekundy.

Dla dwóch pozostałych załóg VW – Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger oraz Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila startujących w Polo R WRC – rajd okazał się rozczarowaniem. Załoga Latvala/Anttila – w piątek, gdy znajdowała się na trzeciej pozycji – podczas ulewnego deszczu na śliskiej drodze uszkodziła samochód i musiała przerwać jazdę. W ramach regulaminu Rallye 2 w sobotę i w niedzielę powróciła na trasę i wygrała pięć OS-ów, zdobywając punkty w walce o tytuł mistrza świata producentów. Dla ich kolegów z zespołu – załogi Mikkelsen/Jaeger – powrót na trasę zgodnie z regulaminem Rallye 2 okazał się niemożliwy: w sobotę druga załoga w klasyfikacji MŚ, zajmując w rajdzie trzecie miejsce, podczas przejazdu przez szybki prawy zakręt uderzyła w barierę. Samochód przewrócił się i nie dało się go naprawić na miejscu.

Mikkelsen/Jaeger w klasyfikacji generalnej nadal zajmują drugie miejsce za kolegami z zespołu – Ogierem/Ingrassią. Po Rajdzie Hiszpanii norweski duet VW ma tyle samo punktów, co załoga Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul. Ponieważ na poszczególnych rajdach plasowali się wyżej, wyprzedzają konkurentów w klasyfikacji. Jari-Matti Latvala i Miikka Anttila, zajmując szóste miejsce w klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Świata, przygotowują się do kończących sezon rajdów – w Wielkiej Brytanii i w Australii. Przed przedostatnią rundą sezonu w klasyfikacji producentów VW ma 62 punkty przewagi. Stwarza to zespołowi wielką szansę na zdobycie tytułu mistrza świata po raz czwarty z rzędu już w Wielkiej Brytanii. Pod warunkiem, że uda się VW zachować przewagę 43 punktów.

02-espana-jpg

Rajd Hiszpanii zakończył się dla Jari-Matti Latvali i Miikki Anttili miłym akcentem. Na ostatnim odcinku specjalnym, Powerstage’u, zdobyli trzy dodatkowe punkty za najlepszy czas. Sebastien Ogier i Julien Ingrassia dopełnili sukcesu zajmując na tym OS-ie drugie miejsce. Oznacza to, że na ostatnich 49 Powerstage’ach 38 razy najlepszy czas uzyskała jedna z załóg w Polo R WRC.

Sebastien Ogier powiedział po Rajdzie Hiszpanii: „Czuję się wspaniale! Czwarte mistrzostwo świata dla Juliena i dla mnie, to uczucie, którego nie da się opisać. To naprawdę zaszczyt być wymienianym jednym tchem z tak wielkimi kierowcami, jak Kankkunen i Mäkinen. Bardzo dziękuję całemu zespołowi Volkswagena. Bez niego nie byłoby tu ani Juliena, ani mnie. Przez cały rok zespół wykonywał wspaniałą robotę, przez cały sezon mieliśmy do dyspozycji perfekcyjnie przygotowane auto. Także w ten weekend miałem wiele radości siedząc za kierownicą Polo R WRC. Oczywiście napięcie przed Powerstage’em było tym razem nieco większe niż zwykle – dlatego, że w zasięgu ręki było zdobycie tytułu i dlatego, że miałem w pamięci błąd popełniony tu w zeszłym roku. Ale daliśmy radę. Mimo trudnych warunków, mimo mocnej konkurencji – z tego tytułu jestem dumny jak nigdy wcześniej. Będę go teraz solidnie świętował z całym zespołem i z moją żoną, a w domu pokażę puchar mojemu małemu synowi Timowi. Właśnie jemu dedykuję tytuł Mistrza Świata”.

Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC) – kierowcy z największą liczbą tytułów Mistrza Świata: Sebastian Loeb, 9 tytułów mistrzowskich (2004-2012) Sebastian Ogier, 4 tytuły mistrzowskie (2013-2016) Juha Kankkunen, 4 tytuły mistrzowskie (1986, 1987, 1991, 1993) Tommi Mäkinen, 4 tytuły mistrzowskie (1996-1999) Massimo Biasion, 2 tytuły mistrzowskie (1988, 1989) Marcus Grönholm, 2 tytuły mistrzowskie (2000, 2002) Carlos Sainz, 2 tytuły mistrzowskie (1990, 1992) Walter Röhrl, 2 tytuły mistrzowskie (1980, 1982)

Rajd Hiszpanii – wyniki końcowe: 1. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen 3h 13m 03,6s 2. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 15,6s 3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai + 1m 15,0s 4. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai + 1m 27,8s 5. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford + 3m 24,4s 6. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford + 5m 24,9s 7. Kevin Abbring/Sebastian Marshall (NL/GB), Hyundai + 7m 31,3s 8. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda + 9m 05,1s 9. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda + 9m 20,4s 10. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Citroën + 9m 57,1s ... 14. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen + 21m 34,4s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), Rajd Hiszpanii – wyniki Power Stage: 1. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 7m 55,8s 2. Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 1,6s 3. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 3,2s Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA (WRC), punktacja: Kategoria kierowców punkty: 1. Sebastien Ogier 222 2. Andreas Mikkelsen 127 3. Thierry Neuville 127 4. Hayden Paddon 114 5. Dani Sordo 111 6. Jari-Matti Latvala 104 7. Mads Østberg 90 8. Ott Tänak 60 9. Kris Meeke 54 10. Craig Breen 36 Kategoria producentów: 1. Volkswagen Motorsport 322 pkt 2. Hyundai Motorsport 260 pkt 3. M-Sport 144 pkt 4. Volkswagen Motorsport II 136 pkt 5. Hyundai Motorsport N 124 pkt 6. DMACK 74 pkt 7. Jipocar Czech National Team 18 pkt 8. Yazeed Racing 4 pkt

Zobacz podobne artykuły:

Wicepremier Gawkowski stracił samochód
kalendarz 25/04 2024

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
kalendarz 24/04 2024

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Najnowsze artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wicepremier Gawkowski stracił samochód

Wiadomości / News

2024.04.25

Auto, które kupił legalnie Krzysztof Gawkowski za 100 tys. zł ma swojego „bliźniaka” we Francji.
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.