Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Seat w ekstremalnych testach
kalendarz 27/02 2015

Seat w ekstremalnych testach

Wiadomości / Ciekawostki / Seat

Jak wyglądają „od kuchni” testy samochodów zanim znajdą się w salonach sprzedaży?

Każdy samochód przed wprowadzeniem do produkcji jest poddawany wielu badaniom i morderczym testom.  Jak mieć pewność, że samochód sprawdzi się wszędzie? Sposób jest tylko jeden – trzeba go przetestować w każdych warunkach. W przypadku aut Seata, 50 inżynierów z Centrum Technicznego marki poddaje je testom w ekstremalnych warunkach – na śniegu i w upale. To prawdziwe wyzwanie, nie tylko dla samochodów. Pojazdy sprawdzane są na palącej słońcem pustyni, na drugiej półkuli, w Nowej Zelandii oraz w zimowej scenerii.

„By przeprowadzać tego typu testy samochodów trzeba mieć w sobie pasję do motoryzacji, a także być przygotowanym do pracy w różnych, czasami skrajnych warunkach” – mówi Jaume Camps, osoba odpowiedzialna za Testy Specjalne w Centrum Technicznym Seat. Testy w wykonaniu specjalistów hiszpańskiej marki trwają ok. 2 tygodni i odbywają się w temperaturze wahającej się od -40 do +45 stopni Celsjusza. „Wielu ludziom ciężko sobie wyobrazić, jak wymagające zadania przechodzą samochody, zanim trafią do sprzedaży” - dodaje Jaume Camps.
 
Jednym z przykładów jest „test letni”, w którym na dystansie 20 000 km, w gęstym kurzu na pustyni w Hiszpanii, bada się szczelność, żywotność oraz wydajność filtra powietrza, a na dystansie 3 000 km sprawdza wpływ wszędobylskiego żwiru na podwozie samochodu.
 
Kolejnym przykładem jest „klapper test”, gdzie przy temperaturze blisko 60 stopni Celsjusza w kabinie nasłuchuje się lub sprawdza przy pomocy endoskopu pracę blisko 3 000 elementów auta – wszystko po to, by żadne zbędne dźwięki nie dochodziły do wnętrza. Podczas testów  prowadzonych pod różymi szerokościami geograficznymi, inżynierowie i technicy spędzają wiele tygodni sprawdzając jakość samochodów w ekstremalnych warunkach, w 40-stopniowym upale, w chmurach kurzu lub na oblodzonych drogach i w mrozie.

Jak dodaje Jaume Camps - „Pracujemy na różnych kontynentach, w krajach Europy, Afryki Północnej i Południowej, w Argentynie, Brazylii, USA, Rosji czy w Chinach. Jeździmy i podróżujemy po wielu zakątkach i właśnie dlatego mamy najlepszą pracę na świecie. To marzenie każdego pasjonata motoryzacji”./oprac. ns/  
  

Zobacz podobne artykuły:

 Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
kalendarz 23/04 2024

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.23

Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut.
Tajemniczy prototyp Peugeota
kalendarz 18/04 2024

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Najnowsze artykuły:
Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Alfa Romeo - nazwa Milano już była

Wiadomości / News

2024.04.24

To nie pierwszy raz, kiedy Alfa Romeo zrezygnowała z nazwy Milano.
 Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Im większy luksus, tym większe… ryzyko!

Używane

2024.04.22

Spośród 20 samochodów ze zmanipulowaną historią serwisową lub cofniętym licznikiem, aż 14 należy właśnie do klasy wyższej.
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji

Wiadomości / Moto sport

2024.04.22

Sébastien Ogier wygrał Rajd Chorwacji.