Seat Leon Cup Racer – Gorąca krew
Wiadomości / Prezentacje / Seat / nowe auta
Dział sportu Seata przygotował 330-konny model Leona, który już w przyszłym roku może zagościć na torach wyścigowych.
„Seat to ponad 40 lat historii wyścigów, a wraz z Leonem Cup Racer jesteśmy w stanie pisać jej kolejny rozdział. Cup Racer nie jest autem koncepcyjnym, jest pierwszym egzemplarzem auta wyczynowego zbudowanym dla dalszego rozwoju”, powiedział dr Matthias Rabe, wiceprezes Seata ds. Badań i Rozwoju. „Wysokie oceny klientów dotyczące sportowych cech nowej generacji Leona dostarczają nam przekonywujących podstaw, by uważać, że wersja wyścigowa jest wstanie odnieść sukces na miarę poprzednich lat.”
Wersja Cup Racer opiera się na 5-drzwiowej wersji modelu Leon. Wyróżnia się szarym metaliczno-matowym lakierem z pomarańczowymi akcentami, 18-calowymi wyścigowymi obręczami kół z lekkich stopów. Uwagę zwraca również zwiększona szerokość auta a także na nowo zaprojektowany przód, który ma optymalizować aerodynamikę i zapewniać maksymalny przepływ powietrza do silnika i 4- tłoczkowego układu hamulcowego. Ponadto rozbudowane nadkola, dodatkowe spoilery i dyfuzor dbający o optymalny przepływ powietrza nad i pod samochodem, jego docisk i zachowanie w zakrętach.
Sportowy wystrój wyróżnia również wnętrze, które cechuje przede wszystkim redukcja wagi i minimalistyczne styl. Kierowca jest chroniony przez klatkę bezpieczeństwa, zaś fotel przystosowano do systemu HANS, zapewniającego bezpieczeństwo głowy i odcinków szyjnych kręgosłupa. Podstawowe dla kierowcy informacje są przekazywane na wyświetlaczu TFT o wysokiej rozdzielczości.
Pod maskę auta trafił dwulitrowy, czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, zapewniający 330 KM (i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Przeniesienie napędu na przednie koła odbywa się za pośrednictwem 6-biegowej, 2-sprzegłowej przekładni DSG sterowanej z koła kierownicy. Zastosowano również elektronicznie sterowaną blokadę mechanizmu różnicowego.
Wstępna cena Leona Cup Racer z przekładnią DSG ma wynieść 70.000 euro (netto), a za wariant z przekładnią sekwencyjną i mechaniczną blokadą różnicową - 95.000 euro (netto).
„Spodziewamy się móc zaoferować Leona Racer Cup dla zespołów naszych klientów już w sezonie 2014. Racer Cup jest idealny dla bardzo szerokiej palety serii wyścigowych od ETTC do VLN Endurance Cup na torze Nürburgring”, powiedział Jaime Puig, dyrektor Seat Sport. „Dzięki Racer Cup możemy wyobrazić sobie także dalszą przyszłość do stworzenia wersji z jednostką 1,6- litra przygotowaną do startów w serii WTTC. Mamy tam przecież tradycję i powinność odzyskania tytułu.”
Inną propozycją jest Ibiza SC Trophy, napędzana 1.4-litrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 200 KM, współpracujący z 7-biegową skrzynią DSG oraz wyposażony w mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego. Cena samochodu rozpoczyna się od 31.500 euro (netto).
Norbert Szwarc
Foto: Seat
Zobacz podobne artykuły:
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.13
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.13
W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.08
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16
Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
Warsztat / Porady
2024.04.16