Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Seat zapowiada ofensywę produktową
kalendarz 05/04 2018

Seat zapowiada ofensywę produktową

Seat / Gorące tematy

W 2020 roku wypuści na rynek pierwsze samochody elektryczne.

Seat notuje w Polsce rekordowe wyniki sprzedaży. W 2017 r. klienci hiszpańskiej marki zarejestrowali 10,5 tys. aut. To najlepszy wynik od kilkunastu lat. W pierwszych miesiącach tego roku dynamika sprzedaży jest na poziomie 45 proc., co jest dobrym prognostykiem na kolejne kwartały. Tym bardziej, że Seat zapowiada szereg nowości. Na 2020 rok planuje ofensywę na rynku samochodów elektrycznych. Swoją nowość, czyli turystyczne elektryczne auto wyścigowe, Seat prezentuje podczas tegorocznych Targów Motor Show w Poznaniu.

W 2017 roku Seat w Polsce, już jako część Volkswagena, osiągnął najlepsze wyniki od 2001 roku. To jest dla nas niesamowity sukces, po kryzysie w latach 2011–2012 w Polsce i na świecie. W ubiegłym roku mieliśmy wzrost zwłaszcza w sprzedaży do klienta prywatnego – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jakub Góralczyk z firmy Seat.

Polska stała się jednym z dziesięciu największych rynków dla Seata. W 2017 r. wzrost sprzedaży w Polsce aut tej marki  był niemal o 20 proc. wyższy niż rok wcześniej. Znacznie wzrosła zwłaszcza sprzedaż do klientów prywatnych – o ponad 41 proc., co było drugim najlepszym wynikiem pod względem dynamiki wzrostu sprzedaży do klientów prywatnych. Obiecująco wyglądają też pierwsze dane z 2018 r.

Wyniki sprzedażowe dwóch pierwszych miesięcy tego roku napawają nas ogromnym optymizmem. Zarejestrowaliśmy ponad 2 tys. nowych samochodów. Mamy wzrosty w stosunku do analogicznych miesięcy zeszłego roku rzędu 45 proc. – wskazuje Jakub Góralczyk.

Koncern notuje wzrosty również na innych kluczowych rynkach. Po dwóch miesiącach tego roku liderem sprzedaży pozostaje Hiszpania (+18,1 proc., 17,1 tys. aut), a na drugim miejscu są Niemcy (+15 proc., 13,7 tys.).

Seat bardzo silnie się rozwija w sensie geograficznym. Do tej pory marka była obecna przede wszystkim w Europie, a w najbliższych latach będziemy obecni również w Afryce, Ameryce Łacińskiej, Południowej. Będziemy też powoli wchodzili na rynek chiński i szerzej azjatycki – mówi Jakub Góralczyk.

Jak przekonuje przedstawiciel Seata, na duży wzrost zainteresowania ma wpływa coraz bogatsza oferta. Na rynku dobrze przyjęła się nowa Ibiza oraz Ateca, czyli pierwszy SUV, którego sportowa wersja jeszcze w tym roku wyjedzie na polskie drogi. Wkrótce na rynku pojawi się siedmioosobowy Tarraco, czyli trzeci SUV, po modelach Ateca i Arona. Także w tym roku po raz pierwszy na ulice wyjadą samochody z logotypem Cupra.

Stwierdziliśmy, że na tyle dobrze Seat radzi sobie w Polsce i na świecie, że możemy Cuprę potraktować osobno, dać jej więcej przestrzeni – wyjaśnia Góralczyk. – Na Tarraco nie kończymy naszej ofensywy. W tym roku pojawi się nowa generacja Leona, a w 2020 roku, czyli już za dwa lata, pojawi się największa ofensywa samochodów elektrycznych.

Koncern ma już w swoim portfolio takie auta. Jednym z nich jest elektryczne auto wyścigowe Cupra e-Racer, które jest flagowym modelem prezentowanym na tegorocznych targach Motor Show w Poznaniu.

– To samochód o niesamowitych osiągach, który sprint do setki osiąga w 2,3 sekundy, a prędkość maksymalną 270 km/h rozwija błyskawicznie, w dodatku bardzo designersko wyglądający. To przyszłość e-mobilności w naszym wykonaniu – wyjaśnia Góralczyk.

Kierowcy coraz częściej wybierają ekologiczne samochody. Dane KPMG i PZPM pokazują, że w 2017 r. zarejestrowano 18 tys. samochodów hybrydowych (wzrost o 69 proc.) i ponad tysiąc samochodów elektrycznych (wzrost o 87,7 proc.).

Seat zapowiada też dalsze inwestycje w nowe technologie, m.in. connectivity, czyli rozwiązania umożliwiające łączność pomiędzy kierowcą a otoczeniem, czyli korzystanie z funkcji smartfona za pośrednictwem ekranu pokładowego. Marka idzie też krok dalej, wdrażając system Amazon Alexa – wystarczy kilka komend głosowych, by odsłuchać wiadomości czy skorzystać z nawigacji. Docelowo dzięki systemowi możliwe ma być też połączenie z inteligentnym domem.

– Wszystkie rozwiązania technologiczne, które wprowadza branża motoryzacyjna, mają na celu przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa. Urządzenia z zakresu connectivity także. W Polsce jest bardzo silny trend korzystania z telefonu komórkowego podczas jazdy, więc jeżeli telefon jest bezdotykowo połączony z systemem w samochodzie, to kierowca jest się w stanie skupić na drodze – podkreśla Jakub Góralczyk.

źródło: Newseria


Tagi:
Seat, nowe modele Seata, elektryczny samochód Seata, nowy Seat Leon, Seat Ibiza, Seat Ateca, Seat Arona, Seat Tarraco, Cupra, Cupra e-Racer,

Zobacz podobne artykuły:

Na 22 mln pojazdów w Polsce tylko 0,1 proc. to pojazdy elektryczne
kalendarz 13/12 2018

Na 22 mln pojazdów w Polsce tylko 0,1 proc. to pojazdy elektryczne

Wiadomości / Gorące tematy

2018.12.13

W tym roku zarejestrowano ich nieco ponad 1,1 tys.
LPG alternatywą dla paliw konwencjonalnych
kalendarz 11/12 2018

LPG alternatywą dla paliw konwencjonalnych

Wiadomości / Gorące tematy

2018.12.11

Nie każdy użytkownik auta zna aktualną cenę baryłki ropy, natomiast każdy odczuwa stale rosnące na stacjach paliw ceny benzyny i oleju napędowego.
 Rynek samochodów dostawczych notuje ponad 11-proc. wzrost
kalendarz 03/12 2018

Rynek samochodów dostawczych notuje ponad 11-proc. wzrost

Wiadomości / Gorące tematy

2018.12.03

Do końca października 2018 zarejestrowano ponad 55 tys. aut dostawczych.
Najnowsze artykuły:
Toyota Supra – Odliczanie do premiery

Toyota Supra – Odliczanie do premiery

Prezentacje / Nowości

2018.12.13

W styczniu 2019 r. podczas wystawy Detroit Auto Show zostanie oficjalnie zaprezentowana nowa generacja Toyoty Supra.
Bram Schot nowym prezesem zarządu Audi AG

Bram Schot nowym prezesem zarządu Audi AG

Wiadomości / News

2018.12.13

Rada Nadzorcza Audi AG zaaprobowała Brama Schota na stanowisko prezesa zarządu, z dniem objęcia stanowiska 1 stycznia 2019 r.
Ford zrezygnuje z modelu C-Max i Grand C-Max

Ford zrezygnuje z modelu C-Max i Grand C-Max

Wiadomości / News

2018.12.13

SUV-y wypierają minivany. Ford zmienia priorytety.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.