Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Seat ogłosił nazwę nowego SUV-a
kalendarz 20/02 2018

Seat ogłosił nazwę nowego SUV-a

News / Seat

Seat Tarraco – tak nazywa się najnowszy model hiszpańskiej marki.

Po zgłoszeniu 10 000 propozycji miejsc i po ponad 140 tys. oddanych głosów znamy już zwycięską nazwę w konkursie Seata. Nowy, 7-miejscowy SUV zostanie nazwany Tarraco. Wybrana propozycja otrzymała ponad 35 proc. wszystkich głosów. Tarraco wraz z modelami Ateca i Arona stworzy nową gamę aut producenta w segmencie SUV. Jego premiera zaplanowana jest na czwarty kwartał tego roku.

Inicjatywa #SEATszukaNazwy to pierwszy tego typu projekt hiszpańskiej marki, w ramach którego to wielbiciele i klienci Seata mogli wybrać nazwę nowego auta. Alboran, Aranda, Avila i Tarraco zmierzyły się w ostatnim etapie głosowania, a ostatecznie zwyciężyła nazwa Tarraco, która otrzymała 51 903 (35,52 proc.) ważne głosy. Tuż za nią uplasowała się Avila z wynikiem 41 993 (28,74 proc.). Następne miejsca zajęły Aranda z 39 321 (26,91 proc.) głosami oraz Alboran z rezultatem 12 907 (8,83 proc.). Wyniki głosowania zostały potwierdzone przez niezależną firmę EY.

Tarraco – obecnie Tarragona – to najstarsza rzymska osada na Półwyspie Iberyjskim, która była jedną z głównych metropolii Hispanii w czasach Cesarstwa Rzymskiego. To śródziemnomorskie miasto jest dziedzictwem kultury, symbolem młodości, historii i architektury.

Tarraco jest jednocześnie pierwszą nazwą modelu Seata wybraną przez głosowanie i kolejną hiszpańską nazwą miejsca używaną do oznaczenia modelu marki. Tę tradycję zapoczątkowała w 1982 r. Ronda. W ciągu 36 lat na drogach pojawiło się jeszcze 12 modeli tej marki inspirowanych nazwami nawiązującymi do iberyjskiej geografii: Ibiza, Malaga, Marbella, Toledo, Inca, Alhambra, Córdoba, Arosa, Leon, Altea i dwie ostatnie, Ateca i Arona.

Efekty zakończonego etapu znacznie przewyższyły oczekiwania producenta, a w promowanie inicjatywy szczególnie zaangażowały się także miasta Avila, Aranda czy Alboran. W pierwszym etapie konkursu zebrano ponad 132 000 propozycji ze 106 państw. Razem zgłoszono ponad 10 000 różnych hiszpańskich nazw miejsc, potwierdzonych zgodnie z wytycznymi określonymi przez markę.

W kolejnym etapie rygorystycznej selekcji propozycje weryfikowano zgodnie z kryteriami językowymi i prawnymi, a eksperci dbali o to, by nazwy odpowiadały wartościom marki i przekazywały istotę nowego modelu. Następnie zorganizowano kilka grup fokusowych na głównych rynkach marki, a kolejne rynkowe testy przeprowadzono w różnych krajach, w których Seat sprzedaje swoje pojazdy. W ten sposób lista finalistów została zawężona do czterech nazw./ns/

źródło: Seat


Tagi:
Seat, Seat Tarraco, Seat Ateca, Seat Arona, nowy SUV Seata, 7-miejscowy SUV Seata

Zobacz podobne artykuły:

VW Golf Mk8 coraz bliżej
kalendarz 09/12 2018

VW Golf Mk8 coraz bliżej

Wiadomości / News

2018.12.09

VW opublikował zwiastun ósmej generacji Golfa podczas niedawnej sesji rocznej marki w Wolfsburgu.
 Genewa Motor Show 2019 bez Jaguara i Land Rovera?
kalendarz 08/12 2018

Genewa Motor Show 2019 bez Jaguara i Land Rovera?

Wiadomości / News

2018.12.08

Czy powtórzy się sytuacja z tegorocznej wystawy Paris Auto Show?
Jakie lakiery najchętniej wybierają klienci Skody?
kalendarz 07/12 2018

Jakie lakiery najchętniej wybierają klienci Skody?

Wiadomości / News

2018.12.07

Jaki kolor nadwozia jest najbardziej pożądany wśród właścicieli samochodów?
Najnowsze artykuły:
Grudzień będzie rekordowy dla leasingu aut

Grudzień będzie rekordowy dla leasingu aut

Finanse / Leasing

2018.12.10

Rynek napędzają zmiany podatkowe od 2019 r.
VW Golf Mk8 coraz bliżej

VW Golf Mk8 coraz bliżej

Wiadomości / News

2018.12.09

VW opublikował zwiastun ósmej generacji Golfa podczas niedawnej sesji rocznej marki w Wolfsburgu.
Mazdy CX-5 i CX-3 na czele sprzedaży marki w Polsce w 2018 roku

Mazdy CX-5 i CX-3 na czele sprzedaży marki w Polsce w 2018 roku

Prezentacje / Nowości

2018.12.09

Dane podsumowujące tegoroczną dotychczasową sprzedaż Mazdy Motor Poland w okresie od stycznia do końca listopada jednoznacznie potwierdzają, że ponad połowa klientów wybiera samochody z segmentu SUV - modele CX-5 i CX-3....

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.