Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Seat Leon ST FR 2.0 TDI – Nie Cupra, ale...
kalendarz 18/11 2016

Seat Leon ST FR 2.0 TDI – Nie Cupra, ale...

Pierwsza jazda / Seat / slider

Na pewno nie jest nudnym kombi. Samochód kombi najczęściej kojarzył się z dużym, ociężałym autem, które przewiezie prawie co chcemy ale nic poza tym. Taki stereotyp przechodzi jednak do przeszłości. Na rynku występują również kombi, które potrafią dać kierowcy sporo przyjemności z jazdy. Jedną z takich propozycji jest Seat Leon ST w wersji FR. Kombi też może się podobać, czego dowodem jest właśnie samochód hiszpańskiej marki. Nieco dynamiki dodaje autu pakiet FR (Formula Racing), w który wyposażony był nasz testowy samochód. Zestaw nie jest jednak krzykliwy, co może być nawet zaletą i obejmuje m in. nieznacznie zmodyfikowane zderzaki, 18-calowe felgi, podwójną chromowaną końcówkę wydechu oraz logo „FR” na wlocie powietrza z przodu i klapie bagażnika. oryg_foto-2-jpgWe wnętrzu natomiast sportowo wyprofilowane fotele, spłaszczona u dołu kierownica ze znaczkiem „FR” i obszyta skórą z czerwoną nicią podobnie, jak i mieszek dźwigni zmiany biegów oraz fotele. Układ deski rozdzielczej przypomina nieco Golfa VII. Kierowca ma przed sobą czytelne, klasyczne zegary a obsługa poszczególnych funkcji nie sprawia żadnych trudności. Wyskalowanie prędkościomierza do 260 km/h jest chyba jednak nieco przesadzone. Poza tym dobrej jakości materiały i praktyczne schowki oraz uchwyty na napoje. Choć zamykany schowek w desce rozdzielczej mógłby być nieco większy. Na pewno nie można narzekać na ilość miejsca i to zarówno z przodu jak i na tylnych siedzeniach. Pojemność bagażnika wynosząca 587 litrów to bardzo przyzwoity wynik, choć w tej kategorii Seat musi uznać wyższość „braci” z koncernu, czyli VW Golfa Varianta (605 l.) i Skody Octavii Combi (610 l.). Emocji w tej wersji Leona potrafi dostarczyć 150-konny silnik wysokoprężny i układ jezdny. Nie jest to najmocniejszy wariant FR, ponieważ w przypadku odmiany benzynowej jest jeszcze model 180-konny, zaś wysokoprężnej 184-konny. Nasz testowy samochód występował w wersji 150-konnej 2.0 TDI. Jest to optymalna jednostka dla tego modelu zarówno pod względem dynamiki, jak i zużycia pliwa. Jednocześnie silnik jest bardzo elastyczny. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem dobrze zestopniowanej 6-biegowej przekładni manualnej. Przy rozsądnym obchodzeniu się z pedałem gazu, Leon potrafi zaskoczyć skromnym apetytem na paliwo. W warunkach miejskich zużycie nie pownno przekraczać 8,0 l/100 km. oryg_foto-3-jpgSportową charakterystykę odmiany FR podkreśla również sztywniejsze zawieszenie, które pozwala na szybsze pokonywanie zakrętów. Jednocześnie pasażerowie nie tracą na komforcie jazdy. Wersja FR standardowo posiada system Seat Drive Profile, zapewniający cztery tryby jazdy umożliwiające zmianę reakcji silnika, wspomagania kierownicy, czy też oświetlenia wnętrza (czerwone w trybie sportowym). System ten jednak nie wpływa na sztywność zawieszenia. Na liście opcji znalazł się Pakiet Dynamiczny obejmujący adaptacyjne zawieszenie (DCC) + progresywne wspomaganie układu kierowniczego (3207 zł). Układ kierowniczy szybko reaguje na polecenia kierowcy. Jeżeli chcemy podróżować spokojnie, bez sportowych emocji, można wybrać tryb Eco, pomagający w obniżeniu zużycia paliwa. Leon ST FR to samochód, który sprawdzi się w codziennych obowiązkach, zawiezie rodzinę na wakacje a także sprawi przyjemność kierowcy ze sportową żyłką. Jeżeli dla kogoś 150 lub 184 KM to za mało, może zdecydować się na bardziej ostrzejszy wariant. Jest to model Cupra napędzany silnikiem 2.0 TSI o mocy 290 KM, który  jednak w wersji kombi kosztuje 134 000 zł. Norbert Szwarc Foto: autor Podstawowe parametry techniczne Seata Leon ST FR 2.0 TDI: Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4543/1816/1439 mm Silnik: wysokoprężny, turbodoładowany Pojemność: 1968 cm3 Moc maksymalna: 150 KM przy 3500-4000 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm przy 1750-3000 obr/min Osiągi: (0-100 km/h): 8,6 sek. Prędkość maksymalna: 215 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie): 7,8/5,0/6,1 l/100 km Pojemność bagażnika: 587-1470 l Pojemność zbiornika paliwa: 50 l Cena od: 77 300 zł (1.2 TSI 110 KM, Reference Comfort+) Cena auta testowanego: 120 844zł

[gallery ids="58978,58979,58980,58981,58982,58983,58984,58985,58986,58987,58988,58989,58990,58991,58992,58993,58994,58995,58996,58997"]

Zobacz podobne artykuły:

Ford Mustang GT - Ostatni Mohikanin
kalendarz 08/08 2018

Ford Mustang GT - Ostatni Mohikanin

Testy / Pierwsza jazda

2018.08.08

W erze motoryzacyjnego downsizingu stanowi wyjątek. Do tego jest prawdziwą jeżdżącą legendą. Oto nowe wcielenie Forda Mustanga GT.
Seat Tarraco zadebiutuje 18 września
kalendarz 28/07 2018

Seat Tarraco zadebiutuje 18 września

Wiadomości / News

2018.07.28

Flagowy SUV Seata jeszcze w tym roku trafi do sprzedaży.
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST- Line - Debiut z opóźnieniem
kalendarz 15/06 2018

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST- Line - Debiut z opóźnieniem

Testy / Pierwsza jazda

2018.06.15

Jedno z niewielu aut, które pojawia się w polskiej ofercie po kilku latach od chwili premiery.
Najnowsze artykuły:
Grudzień będzie rekordowy dla leasingu aut

Grudzień będzie rekordowy dla leasingu aut

Finanse / Leasing

2018.12.10

Rynek napędzają zmiany podatkowe od 2019 r.
VW Golf Mk8 coraz bliżej

VW Golf Mk8 coraz bliżej

Wiadomości / News

2018.12.09

VW opublikował zwiastun ósmej generacji Golfa podczas niedawnej sesji rocznej marki w Wolfsburgu.
Mazdy CX-5 i CX-3 na czele sprzedaży marki w Polsce w 2018 roku

Mazdy CX-5 i CX-3 na czele sprzedaży marki w Polsce w 2018 roku

Prezentacje / Nowości

2018.12.09

Dane podsumowujące tegoroczną dotychczasową sprzedaż Mazdy Motor Poland w okresie od stycznia do końca listopada jednoznacznie potwierdzają, że ponad połowa klientów wybiera samochody z segmentu SUV - modele CX-5 i CX-3....

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.