Samochód gaśnie w ostatecznej fazie hamowania? Poznaj przyczynę i zaradź jej
Samochód gaśnie w ostatecznej fazie hamowania? Poznaj przyczynę i zaradź jej
Czy zdarza się, że przy ostrzejszym hamowaniu silnik po prostu gaśnie? Miewasz problemy z odpaleniem auta na skrzyżowaniu? Jeżeli tak, zachęcamy do przeczytania artykułu – być może znajdziesz rozwiązanie swoich problemów.
Najczęstszym powodem nierównomiernej pracy silnika i jego gaśnięcia w ostatecznej fazie hamowania jest zepsuty czujnik temperatury. Zadaniem czujników jest niezależny pomiar temperatury cieczy chłodzącej i zasysanego powietrza, natomiast awaria któregokolwiek z nich może spowodować błędne przekazanie danych do sterownika. W najprostszych zespołach mamy zaledwie jeden, ale w nowszych znajduje się ich co najmniej kilka czujników. Na skutek uszkodzenia jednego elementu sterownik będzie źle dobierał porcje paliwa lub moment zapłonu.
Uszkodzenie w systemie zapłonowym
W silnikach benzynowych problemy z gaśnięciem mogą stanowić wypadkową uszkodzenia w systemie zapłonowym. Pierwszym podstawowym elementem, który mógł ulec awarii, jest świeca. Niestety nawet najdroższe irydowe świece mogą się zepsuć, skutkiem czego iskra przebije się do masy. Równie problematyczne bywają kable wysokiego napięcia, które mogą spowodować przebicie – wystarczy odrobina wilgoci czy brudu (podobnie jak w wypadku cewki). W nowszych autach problemy z cewko-fajkami na każdej świecy pojawiają się stosunkowo rzadko, niemniej ich pierwszymi oznakami są wolne obroty na rozgrzanym silniku. Jeżeli zauważymy, że nasz silnik zwalnia, warto udać się do mechanika i zawczasu rozwiązać problemy.
Problemy z dystrybucją paliwa
Przyczyną nierównomiernej praca silnika może być także problem z dystrybucją paliwa do cylindrów. Warto pamiętać, że zarówno benzyna jak i olej napędowy nie lubią niskich temperatur. W przypadku oleju wytrąca się parafina, która po pewnym czasie zatyka filtr paliwa. W autach benzynowych z kolei zamarza woda, która może skutecznie zablokować przewody paliwowe, a w rezultacie zmniejszać ich średnicę. Aby zminimalizować kłopoty z gasnącym silnikiem, warto tankować samochód do pełna — zwłaszcza w czasie przymrozków i w okresie ostrej zimy. Kierowcy diesli powinni natomiast stosować specjalistyczne preparaty, które obniżają temperaturę wytrącania osadów z oleju (źródło: http://www.ehow.com/how-does_5294683_car-stall-brake.html). Wiele praktycznych informacji z tego obszaru można również znaleźć na stronie www.olacarcompany.pl
RED
Zobacz podobne artykuły:
Honda pracuje nad wodorem
Warsztat / Technika
2024.01.29
Miarodajna metoda na obliczenie spalania paliwa w samochodzie
Warsztat / Porady
2024.01.29
Firmy z branży
AKUMULATOREX
mazowieckieAMPERMAX
mazowieckieNissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28
"GARDEN OF IDEAS" PODCZAS MILAN DESIGN WEEK 2024
Wiadomości / News
2024.03.28
Zimowe szaleństwa kierujących po alkoholu
Bezpieczeństwo
2024.03.27