Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Renault Clio III (2005-2012)
kalendarz 16/01 2014

Renault Clio III (2005-2012)

Używane / Renault

Na rynku pojazdów używanych nie brakuje samochodów segmentu B. Popularnym modelem wśród aut typowo miejskich jest Renault Clio. Przyglądamy się trzeciej generacji tego pojazdu.

Debiut Renault Clio trzeciej generacji przypadł na rok 2005. Opisywana generacja produkowana była do 2012 roku. Jego następcą jest Renault Clio IV – obecnie dostępne w salonach tej francuskiej marki. Wróćmy jednak do naszego głównego bohatera. Na wstępie trzeba pochwalić Clio trzeciej generacji za bezpieczeństwo. W testach EuroNCAP otrzymał maksymalną notę pięciu gwiazdek. Samochód nie wyróżnia się ponadprzeciętną urodą, ale powiedzieć, że jest brzydki to przesada. Jeden rzut oka wystarczy żeby zorientować się, że to auto typowo miejskie. Clio nie sili się na udawanie, że jest większe niż w rzeczywistości. Bagażnik posiada pojemność 288 litrów, ale wadą jest wysoki próg załadowczy. Na pochwałę zasługują materiały użyte wewnątrz. Są przyjemne i miękkie w dotyku. Niestety kolorystyka wnętrza nie zachwyca. Dominują szarości i ciemne kolory. Wiemy jednak, że są osoby, które nie przywiązują do kwestii estetyki znaczącej roli. Przejdźmy zatem do jednostek napędowych.

Jaki silnik?

Jakie silniki możemy znaleźć w Renault Clio III? Na rynku pojazdów wtórnych dominują jednostki benzynowe o pojemności 1.2 litra. Dość duża jest jednak rozpiętość w ilości koni mechanicznych – od 65 do 101. Możemy jeszcze spotkać egzemplarze wyposażone w motor 1.4 oraz 1.6 litra. Nie polecamy tych jednostek ze względu na większe spalanie. Do spokojnej jazdy w mieście jednostka 1.2 spokojnie wystarczy (przyspieszenie od 0-100 km/h zajmuje około 13 sek.). Jeśli jesteśmy przy spalaniu, to Clio z podstawową jednostką napędową spala średnio około 6 litrów benzyny na 100  km. Mocniejsze jednostki spalą o 1-1,5 litra więcej. Oczywiście najbardziej paliwożerna jest wersja z silnikiem 2.0 RS. Tutaj trzeba liczyć się ze średnim spalaniem blisko 9 l./100 km. Co więc wybrać? Zdecydowanie doradzamy jednostki benzynowe o pojemności 1.2 l. Co z dieslami? Kuszą niskim zużyciem paliwa, ale są dużo bardziej awaryjne od silników benzynowych.

Najczęstsze usterki

Ciężko znaleźć auto używane, które nie cierpi na żadne problemy. Możemy nawet zaryzykować stwierdzenie, że takich samochodów nie ma. Oczywiście są pojazdy, które psują się częściej i takie, których eksploatacja nastręcza mniej problemów. Jak pod tym względem  prezentuje się Clio? Okazuje się, że wbrew obiegowej opinii na temat francuskich aut całkiem nieźle. Typowe usterki jakie trapią tego przedstawiciela segmentu B to: zużycie panewek oraz awarie klimatyzacji. Clio bardzo dobrze opiera się korozji co jest dużą zaletą w przypadku samochodów używanych. W przypadku dobrze utrzymanego egzemplarza nie musimy bać się o dużą awaryjność tego pojazdu.

Zawieszenie

Podwozie samochodu również nie powinno nastręczać problemów. Jego główną zaletą jest… prostota. Z przodu wykorzystano układ McPhersona, z tyłu belkę skrętną. Ceny części zamiennych nie są wygórowane. Podróżowanie Clio jest przyjemne, zawieszenie dobrze wybiera nierówności. Minusem jest mało precyzyjny układ kierowniczy.

Podsumowanie i ceny

Czy Clio trzeciej generacji to model wart polecenia? Możemy odpowiedzieć z pełnym przekonaniem, że tak. Jest to samochód mało awaryjny, a także mało wyróżniający się z tłumu. Zapewniamy, że będzie dobrym kompanem do miasta. Jak prezentują się ceny na rynku wtórnym? Oczywiście w zależności od rocznika, stanu, przebiegu ceny są mocno zróżnicowane. Za egzemplarze z początku produkcji (2005 r.) należy się spodziewać ceny w granicach 15-20 tys. zł. Egzemplarze z końca serii (2010-2012 r.) osiągają ceny ok. 25 tys. zł.

Mateusz Budzianowski Foto: Renault [gallery ids="44635,44634,44633,44632,44631,44630"]

Zobacz podobne artykuły:

Ruszyła produkcja Alpine A110
kalendarz 16/12 2017

Ruszyła produkcja Alpine A110

Wiadomości / News

2017.12.16

W zakładach w Dieppe we Francji, uruchomiono oficjalnie produkcję sportowego modelu marki Alpine.
Problem cofania stanu licznika
kalendarz 09/11 2017

Problem cofania stanu licznika

Używane

2017.11.09

UWAGA! Nawet 80 proc. importowanych do Polski samochodów używanych może mieć cofnięty stan licznika.
Renault Captur 110 KM 1.5 dCi Intense – Typ (Nie)kontrowersyjny
Najnowsze artykuły:
Rajd Dakar 2018 – etap 13.

Rajd Dakar 2018 – etap 13.

Wiadomości / Moto sport

2018.01.21

Przygoński i Giemza awansują.
Będzie Lexus LC - kabriolet

Będzie Lexus LC - kabriolet

Wiadomości / News

2018.01.20

Brytyjski magazyn Auto Express, powołując się na źródło wewnątrz firmy, informuje, iż zapadła już decyzja o opracowaniu wersji flagowego coupe Lexus LC z otwieranym dachem.
Rajd Dakar 2018 – etap 12.

Rajd Dakar 2018 – etap 12.

Wiadomości / Moto sport

2018.01.20

Przygoński utrzymuje szóste miejsce.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.