Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Rekordowe inwestycje Audi
kalendarz 04/01 2014

Rekordowe inwestycje Audi

Wiadomości / News / Audi

Audi planuje program inwestycji w wysokości blisko 22 mld euro do 2018 r.

Niemiecki producent zakłada największy w historii firmy program inwestycji, obejmujący m in. wprowadzanie nowych modeli, innowacje, jak i rozbudowę zakładów.

- Szef Audi Rupert Stadler mówi: „Osiągnęliśmy nasz cel i w roku 2013 sprzedaliśmy 1,5 mln egzemplarzy naszych samochodów. Teraz konsekwentnie zmierzamy do dwóch milionów sprzedanych aut.”

70 proc. kwoty 22 mld euro to inwestycje w rozwój nowych modeli i technologii. Na rozbudowę i unowocześnienie fabryk w Ingolstadt i w Neckarsulm przypada ponad połowa planowanej kwoty. Ponadto w roku 2014, Audi planuje stworzenie kolejnych miejsc pracy na całym świecie.
Rupert Stadler: „Wyznaczyliśmy sobie cel 1,5 mln sprzedawanych rocznie aut do roku 2015, ale osiągnęliśmy go bez problemu już w 2013. Teraz konsekwentnie zmierzamy do postawienia kolejnego kamienia milowego – dwóch milionów samochodów wprowadzanych rocznie na rynek. Dlatego przyspieszamy inwestycje i w roku 2014 będziemy zatrudniać nowych pracowników.“

Zgodnie z założeniami planu inwestycyjnego w nadchodzących pięciu latach Audi przeznaczy na zakupy inwestycyjne 16 mld euro. Poza tym, nowy plan zakłada wydatki rzędu 6 mld euro na bieżące koszty prac rozwojowych. 

By osiągnąć cel 2 mln sprzedawanych rocznie samochodów, koncern z Ingolstadt chce do roku 2020 poszerzyć paletę produktów z obecnych 49 do 60 różnych modeli. Program inwestycji obok tworzenia nowych aut i alternatywnych koncepcji napędu, obejmuje także skonstruowanie kolejnej generacji oszczędnych silników, dzięki którym Audi chce spełniać zaostrzone na całym świecie rygory w zakresie emisji spalin.

Obok innowacyjnych modeli Audi A3 Sportback e-tron i Audi A3 Sportback g-tron, w 2014 producent wprowadzi na rynek trzecią generację Audi TT Coupé. Przed kilkoma tygodniami Audi zapowiedziało także, że od roku 2016 będzie produkować w Ingolstadt nowy model - Q1.

Przypomnijmy, że w meksykańskiej miejscowości San José Chiapa, Audi buduje swoją pierwszą w Ameryce Północnej fabrykę, w której począwszy od roku 2016, z taśmy zjeżdżać będzie SUV Q5. W tym roku zostanie tam zatrudnionych ponad tysiąc pracowników.

Ponadto od roku 2015, Audi ponownie uruchomi produkcję w Brazylii. W São José dos Pinhais produkowany będzie nowy model A3 Limousine i SUV Audi Q3. Inwestycje będą obejmowały także węgierską fabrykę w Győr – największy na świecie zakład wytwarzający silniki. Ponadto w chińskiej miejscowości Foshan otwarta zostanie druga w Państwie Środka fabryka Audi. W roku 2013 Audi sprzedało w Chinach ponad 460 tys. samochodów.

źródło: Audi

 

Zobacz podobne artykuły:

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
kalendarz 16/04 2024

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji
kalendarz 15/04 2024

Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji

Wiadomości / News

2024.04.15

Tegoroczne Concorso d'Eleganza Villa d'Este może być miejscem prezentacji nowego M4 CS.
Nie żyje Paolo Pininfarina
kalendarz 14/04 2024

Nie żyje Paolo Pininfarina

Wiadomości / News

2024.04.14

Paolo był synem Sergio Pininfariny i wnukiem Battisty „Pinina” Fariny.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.