Rajd Sardynii – Citroën bronił honoru
Tegoroczny Rajd Sardynii z pewnością nie należy do udanych dla zespołu Citroëna.
Sytuacja na trasie Rajdu Sardynii WRC sprawiła, że załogi zespołu Citroëna niedługo po starcie musiały poprzestać na obronie zajmowanych pozycji. W efekcie zawodnicy francuskiego zespołu ukończyli rajd na piątej i szóstej pozycji.
O tym co działo się podczas rajdu opowiada Pierre Budar, Dyrektor Citroën Racing.
Jak ocenia Pan występ zespołu w tym rajdzie, rozegranym krótko po ogłoszonej przez Pana zmianie polityki odnośnie składu kierowców?
„W sytuacji, w jakiej znajdujemy się obecnie, osiągnęliśmy nasze nowe cele. Doprowadziliśmy do mety na punktowanych pozycjach obydwa samochody – nieuszkodzone, bez choćby najmniejszych defektów technicznych na trasie. Nasze dalekie pozycje w kolejności startowej, które miały być korzystne, z chwilą pojawienia się opadów stały się dużą przeszkodą. W warunkach takiej presji kierowcy popełnili w piątek szereg drobnych błędów, które przyniosły w sumie spore straty czasowe. Na domiar złego zmuszeni byliśmy pełnić rolę odkurzających trasy przez dwa następne dni i to już na suchych drogach – w takich warunkach nie było można liczyć na lepszy wynik. Należało zredukować pierwotne cele i starać się jedynie o zaliczenie punktów i zebranie danych i doświadczeń, co wraz z każdym rajdem składa się na nasze przygotowania do następnego sezonu WRC”.
Co zespół robi, by przejść przez ten trudny okres?
„Wszyscy członkowie zespołu żyją duchem rywalizacji i wszyscy bardzo pragną lepszych wyników. Rozumieją, że jesteśmy w trakcie rekonstruowania naszej organizacji na nowych, zdrowych podstawach, po to, by zrobić zdecydowane postępy. Na celowniku mamy sezon rajdowy 2019, ale na sukcesy trzeba jeszcze trochę popracować. Obecnie znajdujemy się w fazie przejściowej, w której członkowie zespołu nie myślą w kategoriach trudnego okresu, lecz po prostu wszyscy koncentrują się na jak najlepszym wykonywaniu swoich konkretnych zadań. Wiemy, że C3 WRC jest dobrym samochodem rajdowym, konkurencyjnym w każdym terenie, a dodatkowo nieustannie pracujemy nad jego dalszym udoskonalaniem. Od chwili, gdy w naszej układance na nowo znajdą się wszystkie prawidłowo poskładane elementy, powrócimy na wysokie miejsce w hierarchii Mistrzostw”.
15. Rajd Sardynii – wyniki:
1. Neuville/Gilsoul (Hyundai i20 WRC) 3:29:18,7
2. Ogier/Ingrassia (Ford Fiesta WRC) + 0,7
3. Lappi/Ferm (Toyota Yaris WRC) + 1:56,3
4. Paddon/Marshall (Hyundai i20 WRC) + 2:55,2
5. Østberg/Eriksen (Citroën C3 WRC) + 3:10,9
6. Breen/Martin (Citroën C3 WRC) + 4:31,7
7. Latvala/Anttila (Toyota Yaris WRC) + 11:22,1
8. Tänak/Järveoja (Toyota Yaris WRC) + 12:38,2
Rajdowe Mistrzostwa Świata 2018 – Klasyfikacja kierowców:
1. Thierry Neuville – 149 pkt.
2. Sébastien Ogier – 122 pkt.
3. Ott Tänak – 79 pkt.
4. Esapekka Lappi – 70 pkt.
5. Dani Sordo – 60 pkt.
6. Andreas Mikkelsen – 56 pkt.
7. Elfyn Evans – 46 pkt.
8. Kris Meeke – 43 pkt.
9. Jari-Matti Latvala – 37 pkt.
10. Craig Breen – 34 pkt.
Zobacz podobne artykuły:
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
Druga runda WEC 2024
Wiadomości / Moto sport
2024.04.20
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
Wiadomości / Moto sport
2024.04.19
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Druga runda WEC 2024
Wiadomości / Moto sport
2024.04.20