Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Premiera pierwszej elektrycznej ciężarówki Volvo
kalendarz 12/04 2018

Premiera pierwszej elektrycznej ciężarówki Volvo

News / Volvo

Volvo Trucks zaprezentowało swój pierwszy elektryczny samochód ciężarowy - Volvo FL Electric.

Produkcja seryjna i sprzedaż pojazdu w Europie rozpocznie się w przyszłym roku. Tym samym szwedzka firma jest jedna z pierwszych w dziedzinie zelektryfikowanego transportu ładunków w mieście.

„Z ogromną dumą prezentujemy pierwszy z serii napędzanych w pełni elektrycznie samochodów ciężarowych Volvo, gotowy do regularnej eksploatacji. Tym samym miastom, których ambicją jest zrównoważony rozwój, umożliwiamy wykorzystanie zalet zelektryfikowanego transportu” - mówi Claes Nilsson, prezes Volvo Trucks.

Napędzany elektrycznie samochód ciężarowy, o zerowej emisji spalin, może być użytkowany wewnątrz budynków magazynowych i w tzw. zielonych strefach. Z kolei niski poziom hałasu daje możliwość zwiększenia liczby operacji transportowych w nocy, co skutkuje odciążeniem infrastruktury drogowej w ciągu dnia. Według Volvo, zainteresowanie elektrycznymi samochodami ciężarowymi jest duże. Od 2010 r. siostrzana firma - Volvo Buses - sprzedała ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów.

„Aby przechodzenie na nową technologię odbywało się płynnie i bezpiecznie, będziemy proponować kompleksowe rozwiązania, zależnie od indywidualnych potrzeb klientów w zakresie cykli roboczych, ładowności, dyspozycyjności, zasięgu i innych parametrów. Rozwiązanie takie może obejmować wszystko, od analizy tras i optymalizacji akumulatorów po obsługę serwisową i finansowanie. Volvo Trucks blisko współpracuje z kilkoma dostawcami urządzeń do ładowania akumulatorów. Jak zawsze, celem jest zapewnienie klientom dużej dyspozycyjności i wydajności” - mówi Jonas Odermalm, dyrektor ds. strategii produktowej Volvo FL i Volvo FE w Volvo Trucks.

„Z doświadczenia wiemy, jak ważna we wdrażaniu elektryfikacji na dużą skalę jest kooperacja miast, dostawców energii i producentów pojazdów. Dzięki atrakcyjnym zachętom, uzgodnionym standardom oraz długofalowej strategii dotyczącej urbanistyki i rozwoju infrastruktury ładowania akumulatorów, proces ten można znacznie przyspieszyć” – dodaje Odermalm.

„Na przykład, aby zagwarantować odpowiedzialny sposób pozyskiwania surowców do produkcji ogniw elektrycznych, Grupa Volvo współpracuje z siecią Drive Sustainably, monitorującą ten problem. Ponadto Grupa Volvo angażuje się w różnorodne projekty, w ramach których akumulatory pochodzące z elektrycznych pojazdów użytkowych otrzymują drugie życie jak magazyny energii. Nie na wszystkie pytania dotyczące akumulatorów znaleziono już odpowiedź, lecz aktywie działamy, zarówno w ramach Grupy, jak i w porozumieniu z innymi podmiotami, na rzecz rozwoju i opracowywania potrzebnych rozwiązań” - podkreśla Jonas Odermalm.

Pierwsze ciężarówki z serii Volvo FL Electric są aktualnie wprowadzane do regularnej eksploatacji w Goeteborgu, rodzinnym mieście Volvo Trucks.

Fakty:
    Napędzany wyłącznie elektrycznie samochód ciężarowy o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej 16 t, przeznaczony dla transportu dystrybucyjnego, komunalnego i innych zastosowań na obszarach miejskich.

    Układ napędowy: Silnik elektryczny o mocy maksymalnej 185 kW, maks. moc ciągła 13 kW, dwubiegowa skrzynia biegów, wał napędowy, tylna oś napędowa. Maks. moment obrotowy silnika elektrycznego: 425 Nm. Maks. moment obrotowy na wyjściu z przekładni głównej: 16 kNm.

    Źródło energii: od 2 do 6 akumulatorów litowo-jonowych, wydajność od 100-300 kWh.

    Zasięg użyteczny: do 300 km.

    Ładowanie akumulatorów: prądem przemiennym (AC) z sieci elektroenergetycznej (22 kW) lub prądem stałym (DC) za pośrednictwem urządzenia CCS/Combo2, do 150 kW.

    Czas ładowania akumulatorów: od zera do maksimum: ładowanie szybkie, 1-2 godziny (ładowanie prądem stałym), ładowanie nocne do 10 godzin (ładowanie prądem przemiennym) - dla akumulatorów o wydajności 300 kWh.

    Pierwsze dwa egzemplarze Volvo FL Electric będą użytkowane przez firmę komunalną Renova oraz firmę transportową TGM.

    W ramach projektu Off Peak City Distribution zbadano skutki nocnej dystrybucji towarów w Sztokholmie. Dzięki realizacji transportu poza godzinami szczytu komunikacyjnego, pojazdy ciężarowe potrzebowały na wykonanie zadania jedną trzecią czasu, w porównaniu z czasem wymaganym w ciągu dnia.

źródło: Volvo Trucks


Tagi:
Volvo, pierwszy elektryczny samochód ciężarowy Volvo, Volvo FL Electric, pojazdy elektryczne

Zobacz podobne artykuły:

Jeep pickup?
kalendarz 14/11 2018

Jeep pickup?

Wiadomości / News

2018.11.14

Po raz pierwszy w historii tego modelu, Wrangler będzie dostępny jako pickup.
Fleet Market 2018 - Premiery motoryzacyjne
kalendarz 14/11 2018

Fleet Market 2018 - Premiery motoryzacyjne

Wiadomości / News

2018.11.14

Swoje najnowsze modele osobowe, użytkowe oraz elektryczne i hybrydowe, zaprezentują wszyscy wiodący importerzy samochodów.
Polestar 1 zaliczył pierwszy test zderzeniowy
kalendarz 12/11 2018

Polestar 1 zaliczył pierwszy test zderzeniowy

Wiadomości / News

2018.11.12

Polestar przeprowadził pierwszą próbę z całej serii testów zderzeniowych w ramach programu Polestar 1.
Najnowsze artykuły:
Jeep pickup?

Jeep pickup?

Wiadomości / News

2018.11.14

Po raz pierwszy w historii tego modelu, Wrangler będzie dostępny jako pickup.
Mistrzowski duet

Mistrzowski duet

Wiadomości / Moto sport

2018.11.13

Lewis Hamilton z zespołu Mercedesa wygrał po raz drugi wyścig o Grand Prix Brazylii.
 Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ z rekordem na Nürburgringu

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ z rekordem na Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2018.11.13

Mercedes-AMG GT 63 S 4MATIC+ został najszybszym seryjnym czteromiejscowym samochodem na słynnym niemieckim torze.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.