Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Ponownie na torze – DKW UL 500, DKW 350 RM i NSU SSR 500
kalendarz 23/06 2018

Ponownie na torze – DKW UL 500, DKW 350 RM i NSU SSR 500

Moto fanatyk

Podczas zlotu na Sachsenring uczestnikiem będzie ADAC Sachsenring Classic, prezentując swoje trzy zabytkowe motocykle.

Tegoroczny Sachsenring Classic odbywa się w dniach 22-24 czerwca. Fani zabytkowych motocykli będą mogli ujrzeć trzy specjalne modele. Audi Tradition przywiezie na tor wyścigowy ulokowany w pobliżu Hohenstein-Ernstthal perełki ze swej kolekcji: DKW UL 500, DKW 350 RM i NSU SSR 500.

Tor Hohenstein-Ernstthal niedaleko Chemnitz, był przez wiele lat fabrycznym torem testowym DKW – jednej z marek wchodzących w skład czterech pierścieni i poprzedniczki współczesnej marki Audi. Niedaleko stąd, w Zschopau, znajdowała się fabryka firmy DKW, przez wiele lat największego producenta motocykli na świecie. Fabryczni kierowcy motocykli DKW, m.in. Ewald Kluge, Kurt Mansfeld, H. P. Müller, czy Wilhelm Herz, odnosili spektakularne zwycięstwa na wielu wyścigowych torach. Podczas zlotu ADAC Sachsenring Classic, Audi Tradition pokaże przede wszystkim największy z produkowanych przez DKW motocykli, model DKW UL 500. Jego dwucylindrowy silnik wyposażony w pompę tłokową służącą do zwiększania mocy, tzw. Ladepumpe, rozwijał moc 48 KM przy 5000 obr./min. i osiągał prędkość maksymalną 190 km/h. W roku 1937, UL 500 wygrało trzy rundy Mistrzostw Niemiec. Niestety, nie zachował się oryginał żadnej z ówczesnych maszyn. Egzemplarz pokazywany przez Audi Tradition jest wierną kopią, stworzoną w toku czterech lat pracy przez ekspertów ds. restauracji pojazdów.

W tym roku na zlocie będzie można zobaczyć również motocykl DKW 350 RM. Ta wyścigowa maszyna swego czasu, ze względu na charakterystyczne brzmienie, nazwana została „Singende Säge“ - śpiewająca piła. Gustl Hobl zdobył na tym motocyklu wicemistrzostwo świata w roku 1956. Na ADAC Sachsenring Classic 2018 pojawi się także NSU SSR 500 z roku 1931. Ten rzadki model znany jest najczęściej jako NSU Bullus. Ekspozycję Audi Tradition na saksońskim torze wzbogaci też DKW Are 175 z roku 1926.

ADAC Sachsenring Classic to jeden z największych zlotów historycznych maszyn wyścigowych w Niemczech. W tym roku spodziewane jest na nim ponad 20 000 odwiedzających./oprac. ns/

Foto: Audi


Tagi:
Sachsenring Classic, DKW UL 500, DKW 350 RM, NSU SSR 500, DKW Are 175

Zobacz podobne artykuły:

Legendarne auta rajdowe Audi na Eifel Rallye Festival w Daun
kalendarz 18/07 2018

Legendarne auta rajdowe Audi na Eifel Rallye Festival w Daun

Moto fanatyk

2018.07.18

Zwycięskie samochody Michèle Mouton i Waltera Röhrla na jednym z największych tego typu zlotów na świecie.
X Zlot Oldtimer Club Polska
kalendarz 14/07 2018

X Zlot Oldtimer Club Polska

Moto fanatyk

2018.07.14

W dniach 12-15 lipca w Międzybrodziu Żywieckim odbywa się jubileuszowy X Ogólnopolski Zlot Zabytkowych Citroënów.
VW I.D. R Pikes Peak z nowym rekordem w Goodwood?
kalendarz 14/07 2018

VW I.D. R Pikes Peak z nowym rekordem w Goodwood?

Moto fanatyk

2018.07.14

Po uzyskaniu najlepszego czasu w wyścigu na szczyt Pikes Peak elektryczna wyścigówka staje przed nowym wyzwaniem.
Najnowsze artykuły:
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.
Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Testy

2018.07.20

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?
Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Warsztat / Porady

2018.07.19

Prawidłowo zamontowana tarcza sprzęgła będzie służyć nawet przez 200 tys. km, ale…