Plany VW
Prezes zarządu VW podjął decyzje dotyczące działań na przyszłość.
Nowo powołany zarząd marki na specjalnym posiedzeniu zdecydował o strategii działań koncernu. Według dr Herberta Diessa są to: nowa strategia w dziedzinie silników Diesla przewidująca zastosowanie najnowocześniejszych technologii, rozwój standaryzowanych konstrukcji dla samochodów elektrycznych – osobowych i lekkich dostawczych, a także stworzenie zupełnie nowego Phaetona kolejnej generacji.
Dr Herbert Diess podkreślił: „Marka Volkswagen na nowo definiuje swoją strategię dotyczącą przyszłości. Będziemy wydajniejsi, stworzymy nową gamę produktów oraz kluczowych technologii, a dzięki przyspieszonej realizacji programu efektywności wdrożymy najnowocześniejsze rozwiązania”.
W wypadku diesli postanowiono o całkowitym i jak najszybszym przejściu na technologie SCR i AdBlue – dotyczy to rynków Europy i Ameryki Północnej. W pojazdach z silnikami wysokoprężnymi będą stosowane jedynie te systemy oczyszczania spalin, które są najlepsze z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego.
Sprawdzona standardowa modułowa platforma konstrukcyjna MQB, za rozwój której odpowiedzialność w ramach koncernu ponosi marka Volkswagen Samochody Osobowe, zostanie rozwinięta. Największy nacisk zostanie położony na auta hybrydowe typu plug-in o jeszcze większym zasięgu, na wielkoseryjne samochody elektryczne o zasięgu do 300 km, na zastosowanie w pojazdach instalacji elektrycznej o napięciu 48 Wolt (tzw. łagodne hybrydy) oraz na coraz efektywniejsze silniki Diesla, benzynowe, a także napędzane gazem ziemnym.
Zostaną opracowane nowe standardy dotyczące systemów asystujących oraz połączenia pojazdów w sieć. Na podstawie doświadczeń płynących z wykorzystania istniejących zestawów konstrukcyjnych zostanie opracowany zestaw elementów (MEB) do budowy elektrycznych aut klasy kompaktowej. Będzie on wykorzystywany przez różne marki i będzie umożliwiał konstrukcję samochodów osobowych oraz lekkich dostawczych. Dzięki temu możliwe stanie się wykorzystanie synergii w ramach koncernu w pracach nad kolejnymi projektami dotyczącymi samochodów elektrycznych. System ten zostanie opracowany z myślą o zastosowaniu w pojazdach różnego typu i z różnymi rodzajami nadwozia, pozwoli na zaprojektowanie nieszablonowych aut oraz na uzyskanie przez nie zasięgu od 250 do 500 km tylko w trybie elektrycznym.
VW przygotuje kolejną generację flagowego modelu Phaeton, który dotychczas nie odniósł jednak żadnych sukcesów. Wiadomo, że samochód zostanie wyposażony w całkowicie elektryczny układ napędowy pozwalający na poruszanie się na dalekich dystansach, będzie zintegrowany z siecią oraz wyposażony w systemy asystujące. Ponadto limuzyna VW będzie się wyróżniała oryginalną stylistyką.
Zdaniem dr Herberta Diessa: „Zdajemy sobie sprawę, że te ważne dla przyszłości marki Volkswagen innowacje zdołamy wdrożyć tylko wtedy, gdy sukces odniosą nasz program efektywności oraz nowa gama produktów. Do realizacji tych postanowień ja, moi koledzy z zarządu oraz cała załoga, zabierzemy się pełni energii. Również w trudnych czasach zespół Volkswagena udowadniała, że z pełnym oddaniem pracuje dla przyszłości. Właśnie wyznaczyliśmy kierunek tych działań”.
źródło: VW
Zobacz podobne artykuły:
Wicepremier Gawkowski stracił samochód
Wiadomości / News
2024.04.25
Alfa Romeo - nazwa Milano już była
Wiadomości / News
2024.04.24
Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do Polski
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.23
Nissan Qashqai E-Power Tekna + – Nadzieja przyszłości?
Testy / Testy
2024.04.26
Wypadek na rajdzie ulicznym
Finanse / Ubezpieczenia
2024.04.25
Kolizje i pożary z udziałem samochodów elektrycznych - co warto wiedzieć?
Warsztat / Eksploatacja
2024.04.25