Pierwsi nabywcy Alfy Romeo 4C
W Ośrodku Badawczym w Balocco (koło Vercelli) na torze testowym Grupy Fiata odbyła się uroczystość przekazania nabywcom pierwszych 5 egzemplarzy Alfy Romeo 4C.
Wszystkie te pojazdy pochodzą z limitowanej i numerowanej serii „Launch Edition", liczącej w Europie 500 egzemplarzy - serii, która ma podkreślać powrót marki do świata lekkich sportowych coupé.
Pierluigi De Silvestro (Szwajcaria), Philippe Walch (Francja), Carlos Diniz (Niemcy), Aldo Mariani (Holandia) i Stefano Zanotti (Włochy) – są pierwszymi posiadaczami Alf. W scenerii dawnych warsztatów Autodelty w Balocco, honory gospodarza pełnił Louis Carl Vignon, szef marki Alfa Romeo na Europę, Bliski Wschód oraz Afrykę, natomiast Alessandro Maccolini, główny projektant Alfy Romeo 4C, odkrył sekrety prac nad tym modelem. Poza tym, goście mieli okazję poznać sportowe możliwości auta podczas sesji testowej na torze, na którym prace nad rozwojem i doskonaleniem wszystkich modeli Alfy Romeo są prowadzone od 1962 r.
W ceremonii uczestniczył również kierowca Nicola Larini, który otrzymał puchar upamiętniający zdobycie w 1993 roku tytułu w DTM za kierownicą Alfy Romeo 155 V6 Ti, do dziś jedynego samochodu innego niż niemiecki, który wygrał prestiżowe niemieckie mistrzostwa DTM. To właśnie Larini zafundował pierwszym klientom przejażdzkę po torze w Balocco.
Cała piątka Bohaterów wydarzenia to prawdziwi „Alfisti", którzy zarezerwowali swoje „Launch Edition" przy okazji 83. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, kiedy oficjalnie zostało rozpoczęte składanie zamówień: w zaledwie 10 dni zebrano prawie dwa razy więcej zamówień niż dostępnych samochodów, co potwierdza jak silne, autentyczne i powszechne na całym świecie jest zamiłowanie do Alfy Romeo.
Alfa Romeo 4C „Launch Edition" występuje w kolorze „Czerwona Alfa" (Rosso Alfa) lub specjalna matowa „Biała Carrara" (Bianco Carrara). Modele z tej limitowanej serii wzbogacone zostały w pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego, obejmujący reflektory, spoiler i obudowy lusterek zewnętrznych, który oprócz podkreślenia stylu samochodu, redukuje dodatkowo jego ciężar. Ponadto pakiet ten zawiera tylny wlot powietrza z aluminium z ciemnym wykończeniem, reflektory Bi-Led oraz obręcze ze stopów lekkich (18-calowe z przodu i 19-calowe z tyłu) z ciemnym wykończeniem. Ponadto zaciski hamulców w określonym kolorze, sportowy układ wydechowy oraz zestaw zawieszenia ze specjalną regulacją amortyzatorów i tylnego drążka poprzecznego.
We wnętrzu natomiast można znaleźć tabliczkę z numerem seryjnym (od 1 do 500), sportowe fotele oraz kierownica, obszyta skórą i mikrowłóknem z białymi obszyciami. W przypadku czerwonej barwy, Alfa Romeo 4C „Launch Edition" posiada czerwone obszycia na kierownicy, drążku hamulca ręcznego, wycieraczkach, klamkach i sportowych fotelach.
Alfa 4C zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, 258 km/h maksymalnej prędkości oraz szczytowe wartości opóźnienia rzędu 1,2 g oraz przyspieszenia bocznego powyżej 1,1 g. Rozkład masy jest niemal idealny – 40 proc. na oś przednią, 60 proc. na tylną, co daje stosunek masy do mocy poniżej 4 kg/ KM. Samochód napędzany jest nowym silnikiem 1750 turbo o mocy 240 KM ze skrzynią biegów najnowszej generacji, z podwójnym sprzęgłem Alfa TCT i selektorem Alfa D.N.A., wzbogaconym o nowy tryb „Race."
źródło: Alfa Romeo
Zobacz podobne artykuły:
Nowy SUV Citroena
Wiadomości / News
2024.03.26
Autonomiczne pojazdy: wizja przyszłości czy odległa mrzonka?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.03.26
Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera
Wiadomości / Wydarzenia
2024.03.21
Zimowe szaleństwa kierujących po alkoholu
Bezpieczeństwo
2024.03.27
Kolejny Memoriał w Wieliczce
Wiadomości / Moto sport
2024.03.27
Nowy SUV Citroena
Wiadomości / News
2024.03.26