Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Pięćdziesiąte Audi R8 LMS GT4
kalendarz 19/03 2018

Pięćdziesiąte Audi R8 LMS GT4

News / Audi

Niedaleko siedziby Audi w Neckarsulm, w Heilbronn, z hali fabryki “Audi Böllinger Höfe”, wyjechało pięćdziesiąte Audi R8 LMS GT4.

Model serii GT4 okazał się światowym sukcesem sprzedażowym. Od chwili rozpoczęcia dostaw tego modelu, czyli od 15 grudnia 2017, Audi Sport customer racing wyprodukowało już pięćdziesiąt sztuk, a kolejne zamówienia są w trakcie realizacji.

Bezobsługowe systemy transportowe, w niskoprodukcyjnym procesie wytwarzania modelu przenoszą karoserie i części pomiędzy liniami produkcyjnymi seryjnej wersji R8. Coś, co może wyglądać jak zaaranżowana sesja zdjęciowa, jest produkcyjną rutyną w Audi Sport. Seria GT4 jest wytwarzana w tym samym miejscu co seryjne R8 i przechodzi przez piętnaście tych samych etapów: od montażu szkieletu karoserii, do kontroli finałowej. Tych samych trzech pracowników, którzy przeprowadzają kontrolę pojazdów seryjnych, odpowiedzialnych jest również za jakość wersji wyścigowej. Obie wersje mają 60 proc. wspólnych podzespołów, zwłaszcza w obszarach podwozia i układu napędowego. 5.2-litrowy silnik V10 oraz 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia S tronic, są niemal identyczne.

Podobieństwa są widoczne również w przypadku podwozia. Wielo materiałowy szkielet karoserii Audi Space Frame (ASF), w 79 proc. składa się z aluminium, a w 13 proc. z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym (CFK). Takie zestawienie zapewnia wysoką wytrzymałość i niską masę całości. Na potrzeby wyścigów, pojazd dodatkowo wyposaża się w elementy zapewniające większe bezpieczeństwo. Są to np. stalowa klatka bezpieczeństwa czy pneumatyczny podnośnik. Monterzy instalują te podzespoły jeszcze w fazie operacji przedprodukcyjnych, zanim auto wjedzie na linię montażową. Zarówno wersja seryjna R8, jak i wyścigowa, przechodzą przez ten sam proces lakierniczy. Specjalny kolor wersji GT4 – srebrny Florett – nakładany jest w lakierni modeli specjalnych.

„Jesteśmy bardzo dumni z tego, że udało nam się zbudować wyczynowy, wyścigowy samochód, który ma tak wiele wspólnego z modelem seryjnym” – mówi Wolfgang Schanz, szef produkcji w Audi Sport GmbH. „To zasługa maksymalnej synergii w ramach marki Audi Sport.” Obecnie, z hali montażowej firmy, dziennie wyjeżdża jedno Audi R8 LMS GT4. Chris Reinke, szef Audi Sport customer racing podkreśla: „Z zalet takiej organizacji produkcji, korzyści czerpią przede wszystkim nasi klienci. Oferujemy gotowy do wyścigu samochód, za cenę nie przekraczającą 200 tysięcy euro. Za takie pieniądze teamy wyścigowe otrzymują wyczynowe auto najwyższej jakości. Dowodem tej jakości jest np. zdobycie pierwszego i drugiego miejsca w 24-godzinnym wyścigu w Dubaju przez zespół Phoenix Racing, jeżdżący właśnie Audi R8 LMS GT4.”

W tym sezonie, model R8 LMS GT4 weźmie udział w wielu wyścigach różnych serii w Ameryce, Azji, Australii i w Europie. Ponadto imprezy organizowane specjalnie dla posiadaczy tego modelu, jak np. Audi Sport R8 LMS Cup, czy Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup./oprac. ns/

źródło: Audi


Tagi:
Audi, Audi R8 LMS GT4, Audi Sport, Audi Sport customer racing, Audi Sport GmbH, Audi Sport R8 LMS Cup, Audi Sport Seyffarth R8 LMS Cup

Zobacz podobne artykuły:

Legendarne auta rajdowe Audi na Eifel Rallye Festival w Daun
kalendarz 18/07 2018

Legendarne auta rajdowe Audi na Eifel Rallye Festival w Daun

Moto fanatyk

2018.07.18

Zwycięskie samochody Michèle Mouton i Waltera Röhrla na jednym z największych tego typu zlotów na świecie.
Renault partnerem klubu Paris Saint-Germain
kalendarz 16/07 2018

Renault partnerem klubu Paris Saint-Germain

Wiadomości / News

2018.07.16

Klub Paris Saint-Germain i firma Renault podpisały umowę o współpracy podczas trzech najbliższych sezonów piłkarskich.
 Toyota Supra zadebiutowała na Goodwood Festival of Speed
kalendarz 15/07 2018

Toyota Supra zadebiutowała na Goodwood Festival of Speed

Wiadomości / News

2018.07.15

Japoński producent wybrał brytyjskie święto motoryzacji na premierowy pokaz nowej Supry.
Najnowsze artykuły:
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.
Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Testy

2018.07.20

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?
Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Warsztat / Porady

2018.07.19

Prawidłowo zamontowana tarcza sprzęgła będzie służyć nawet przez 200 tys. km, ale…