Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Pickup trzech marek
kalendarz 17/04 2015

Pickup trzech marek

Wiadomości / News

Daimler i Sojusz Renault-Nissan rozszerzają współpracę o  jednotonowego pickupa.

Po raz piewszy firmy Renault-Nissan i Daimler AG rozszerzą strategiczną i trwającą od 5 lat współpracę na segment pickupów. Nissan i Daimler opracują jednotonowego pickupa dla marki Mercedes, która niedawno ogłosiła wprowadzenie do oferty pojazdu w tym segmencie. W pickupie Mercedesa zostaną wykorzystane niektóre rozwiązania konstrukcyjne z nowego Nissana NP300, ale będzie to model opracowany i zaprojektowany przez firmę Daimler, z uwzględnieniem  cech aut tej marki.

Będzie to z podwójną kabiną, przeznaczony zarówno do użytku prywatnego, jak i komercyjnego. Głównymi rynkami docelowymi dla nowego pickupa będą Europa, Australia, RPA i Ameryka Łacińska. „Mercedes-Benz jest najszybciej rozwijającą się marką premium na świecie” – powiedział Dieter Zetsche, prezes zarządu Daimler AG i szef Mercedes-Benz Cars. „Wejście do błyskawicznie rozwijającego się segmentu średnich pickupów jest ważnym elementem kontynuacji naszego wzrostu w skali globalnej. Dzięki ugruntowanemu partnerstwu z Sojuszem Renault-Nissan możemy znacznie skrócić czas i ograniczyć koszty związane z wejściem do tego ważnego segmentu”.

Przypomnijmy, że Nissan zajmuje drugie miejsce wśród największych producentów jednotonowych pickupów na świecie. Pojazdy tego typu są w ofercie firmy od ponad 80 lat. Od 1933 r. nabywców znalazło ponad 14 mln pickupów Nissana. W ubiegłym roku zadebiutował model NP300,  sprzedawany pod nazwami NP300 Navara oraz NP300 Frontier (w zależności od rynku). Obecnie model ten produkowany jest w Tajlandii i Meksyku.

Nissan i Renault prowadzą prace nad jednotonowym pickupem także dla Renault, który również będzie dzielił część rozwiązań konstrukcyjnych z Nissanem NP300. Samochód ten, charakteryzujący się charakterystyczną stylistyką Renault, będzie pierwszym jednotonowym pickupem tej marki, a jego premierę rynkową zaplanowano na 2016 r. Produkcją tego pickupa  zajmą się zakłady Nissana w Cuernavaca w Meksyku. Jednotonowy pickup Renault będzie już drugą propozycją francuskiej firmy w tym segmencie po półtonowym pickupie, który pojawi się na rynku jeszcze w tym roku.

Jednotonowy pickup Mercedesa będzie produkowany przez Nissana w zakładach Renault w Cordobie (Argentyna), obok Nissana NP300 i pickupa Renault przeznaczonych na rynek Ameryki Łacińskiej. Wszystkie trzy modele będą także produkowane w fabryce Nissana w Barcelonie, z przeznaczeniem na pozostałe rynki oprócz Ameryki Północnej.

Produkcja w obu zakładach produkcyjnych rozpocznie się przed końcem bieżącej dekady. Fabryka w Barcelonie będzie produkować około 120 000 pojazdów rocznie dla trzech partnerów, a planowana wielkość produkcji w Cordobie to prawie 70 000 pojazdów rocznie. „Dzięki współpracy z Daimlerem przy tym projekcie będziemy mogli podzielić się kosztami inwestycji w zakłady w Cordobie, a jednocześnie uzyskamy dostęp dla Sojuszu Renault-Nissan do nowych rynków w regionie Ameryki Łacińskiej” – powiedział Carlos Ghosn, prezes i dyrektor generalny Sojuszu Renault-Nissan. „Projekt ten pozwoli nam także zoptymalizować moce produkcyjne w Barcelonie i zwiększyć konkurencyjność w ważnym segmencie rynku”.

Ten nowy wspólny projekt dotyczący pickupów jest kolejnym etapem strategicznego partnerstwa między Daimlerem a Sojuszem Renault-Nissan, które zaczęło się 10 kwietnia 2010 r. Wtedy to ograniczało się do trzech projektów skupionych głównie na rynku europejskim. Od tego czasu portfolio wspólnych produktów Renault-Nissan i Daimler zwiększyło się ponad czterokrotnie i liczy 13 projektów realizowanych w Europie, Azji i obu Amerykach.

„Po pięciu latach współpracy między Daimlerem a Renault-Nissan moje wnioski są ze wszech miar pozytywne” – powiedział Zetsche. „Przygotowaliśmy i zrealizowaliśmy wiele wspólnych projektów, które przynoszą korzyści wszystkim zaangażowanych w nie partnerom”. „Ta współpraca należy do najbardziej owocnych w branży motoryzacyjnej i umożliwia wszystkim partnerom zwiększenie ekonomii skali przy zachowaniu odrębności naszych marek i produktów” – powiedział Ghosn.

 źródło: Nissan

 

Zobacz podobne artykuły:

Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji
kalendarz 15/04 2024

Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji

Wiadomości / News

2024.04.15

Tegoroczne Concorso d'Eleganza Villa d'Este może być miejscem prezentacji nowego M4 CS.
Nie żyje Paolo Pininfarina
kalendarz 14/04 2024

Nie żyje Paolo Pininfarina

Wiadomości / News

2024.04.14

Paolo był synem Sergio Pininfariny i wnukiem Battisty „Pinina” Fariny.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Najnowsze artykuły:
Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji

Premiery BMW podczas Święta Motoryzacji

Wiadomości / News

2024.04.15

Tegoroczne Concorso d'Eleganza Villa d'Este może być miejscem prezentacji nowego M4 CS.
 Historyczna zmiana u Lubiaka

Historyczna zmiana u Lubiaka

Wiadomości / Moto sport

2024.04.15

Sezon 2024 oznacza sporo nowości w rajdowym życiu Macieja Lubiaka i Grzegorza Dachowskiego.
Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.