Peugeot 3008 1.6 e-Hdi 115 KM Active - Pomysł na crossovera czyli trzy w jednym
Peugeot 3008 1.6 e-Hdi 115 KM Active - Pomysł na crossovera czyli trzy w jednym
Francuzi stworzyli auto będące kompilacją limuzyny, vana oraz SUV-a. Czyżby zatem posiadało najlepsze cechy z trzech światów motoryzacji?
Jeżeli myślisz o aucie rodzinnym, to na pewno tak ponieważ 3008 oferuje wewnątrz sporo miejsca. To idealny transport rodzinny. Co istotne, tak przestronną kabinę uzyskano pomimo, iż długość całkowita jest mniejsza aniżeli modelu 308 (437 cm długości). Model 3008 zaliczyć można także do pojemnych aut o ciekawych rozwiązaniach. Choćby tylna klapa otwierana
jest dwuczęściowo. Bagażnik ma trzy regulowane płaszczyzny i maksymalnie może pomieścić 1241 litrów. Objętość tą uzyskamy składając z łatwością tylne siedzenia.
Elegancja z akcentem na prestiż
Jednak najlepiej odnajdziemy się za kierownicą francuskiego lwa. Optymalna pozycja za kierownicą (wysoko umiejscowiony fotel, znakomite pole widzenia, ogromna zachodząca na szklany dach szyba) z jednej strony, z drugiej wysoko umiejscowiony środkowy tunel w skuteczny sposób odgradzający od pasażera. Jakościowo jest także bez zarzutu.
Małe zaskoczenie
Choć przypatrując się sylwetce auta (duży prześwit) wiele osób stwierdziłoby, że to typowa czteronapędówka, to w praktyce tak nie jest (przedni napęd). Za dopłatą 600 zł otrzymujemy system Grip Control. Polega on na tym, że w zależności od wybranych przez nas warunków jazdy (asfalt, śnieg, piach i śnieg) elektronika dopuszcza więcej lub mniej mocy na przednią oś. Tradycyjnie już jak w przypadku aut francuskich komfort jazdy należy ocenić wysoko. Cicho pracujące zawieszenie znakomicie wybiera nierówności. Także pokonując zakręty możemy być pozytywnie zaskoczeni precyzją układu kierowniczego. Podobnie jest, gdy przyjdzie nam nagle zahamować.
Pod maską pracuje mocna jednostka wysokoprężna o mocy 115 KM. Współpracuje z 6-biegową skrzynią manualną. Osiągi? 12,2 sekundy do setki i prędkość maksymalna na poziomie 180 km/h. Do tego zużycie paliwa w granicach 6 litrów oleju napędowego.
Paweł Pusz
Wyposażenie seryjne testowanego auta: ABS, poduszki powietrzne i boczne oraz kurtyny powietrzne, wspomaganie nagłego hamowania, elektryczny hamulec postojowy z funkcją Hill Assist, Dynamic Rolling Control, ESP, Światła przeciwmgielne, centralny zamek, klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, radioodtwarzacz CD MP3 + WIP Plug, elektrycznie regulowane lusterka.
Zalety auta:
-rozsądna cena
-wyposażenie
-przestronne wnętrze
-komfort podróżowania
-oszczędna i cicha jednostka napędowa
Wady auta:
-brak w standardzie czujników cofania
-brak napędu 4x4
Podstawowe parametry techniczne Peugeota 3008 1.6 e-Hdi 115 KM Active:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) 4365/1837/1639 mm
Silnik: wysokoprężny z turbodoładowaniem
Pojemność: 1,6 l
Moc maksymalna: 115 KM przy 3600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 270 Nm przy 1750 tys. obr./min
Osiągi: 0-100 km/h 12,2 s
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Średnie zużycie paliwa 6 l
Pojemność bagażnika 512/1604 l
Cena: 88 200 zł
galeria: [gallery ids="49577,49578,49579,49580,49581,49582,49583,49584,49585,49586,49588,49589,49590,49591,49592,49593,49594,49595,49596,49597"]Zobacz podobne artykuły:
Nissan X-Trail e-POWER e-4ORCE 213 KM – Świat stanął na głowie
Testy / Testy
2023.09.22
Opel Mokka 1.2 Turbo GS Line 130 KM – Młodzieżowy styl
Testy / Testy
2023.09.22
Alfa Romeo Tonale PHEV Q4 Veloce 280 KM AT6 – Włoska piękność
Testy / Testy
2023.09.21
Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli
Finanse / Ubezpieczenia
2024.03.28
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2
Wiadomości / Moto sport
2024.03.28
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
Wiadomości / News
2024.03.28