Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Peugeot 508 (2010-2018)
kalendarz 16/07 2018

Peugeot 508 (2010-2018)

Używane / Peugeot

Peugeot 508 stanowi idealne rozwiązanie dla kierowców preferujących komfortowe podróżowanie i wysoki poziom bezpieczeństwa. Czego możemy się jednak spodziewać po używanym modelu?
Pod względem gabarytów Peugeot 508 należy do najszerszych i najdłuższych w swojej klasie (ma długość 481 cm i szerokość 185 cm). Ekstrawaganckie nadwozie pomimo ośmiu lat od debiutu (nie licząc w międzyczasie  faceliftingu) może się podobać. Wnętrze jest nieco bardziej stonowane. W oczy rzuca się jakość użytych materiałów do wykończenia wnętrza oraz ich spasowanie. Także ergonomia wnętrza jest na wysokim poziomie. Docenimy wygodę foteli, zarówno z przodu jak i z tyłu. Zaletą jest bagażnik w wersji sedan ma 515 l, z kolei w kombi jego pojemność to 560-1598 l.

Auto napędzają zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. Szczególnie warte polecenia są te drugie. Cztery z nich 1.6 HDi/112 KM, 2.0 HDi/140 KM, 2.0 HDi/163 KM oraz 2.2 HDi/204 KM zadowolą każdego. Polecamy 140-konnego diesla, który stanowi kompromis pomiędzy osiągami auta, a ekonomiką podróżowania. Silniki benzynowe mają pojemność 1,6-litra i moc wynoszącą odpowiednio 120 oraz 155 KM. Ich słabą stroną jest awaryjny, łańcuchowy układ rozrządu (co prawda nie dochodzi do zerwania, a do zwiększonej głośności pracy). Nie polecamy także wersji hybrydowej. Zaprzęgnięcie w napęd hybrydowy diesla jest dość niefortunne, a stopień skomplikowania konstrukcji wysoki. Choć całość do awaryjnych nie należy to ciężko jest znaleźć fachową obsługę poza ASO.

Przymierzając się do zakupu Peugeota, warto szukać modeli po faceliftingu. W modelach tych skrzynia automatyczna cechuje się lepszą kulturą pracy. Niewielki problem sprawiają pukające tylne amortyzatory. Sporadycznie pojawiają się drobne problemy elektryczne. Głównie dotyczą wyposażenia (kamera cofania, system audio, zestaw multimedialny, centralny zamek). Można natrafić na problemy z systemem Keyless. Po wymianie uszkodzonych zewnętrznych klamek problem zanika. Czasami pojawiają się kłopoty z klimatyzacją.

Peugeot 508 to bardzo ciekawa tańsza alternatywa dla niemieckich i japońskich konkurentów. Nowoczesna stylizacja, przestronne wnętrze, bardzo dobre prowadzenie i bogate wyposażenie oraz komfort czy bezpieczeństwo to nie jedyne jego plusy. 508-kę pochwalić można również za silniki wysokoprężne oraz bogate wyposażenie czy jakość wykończenia. Sprawdzony przed kupnem pojazd powinien nam służyć przez wiele lat. W porównaniu do poprzedniego modelu 407 to dopracowane auto w niczym nie ustępujące niemieckiej czy japońskiej konkurencji.
Paweł Pusz

Zdaniem specjalisty:
Peugeot 508 to udana konstrukcja. Model ten pod wieloma względami nie tylko dorównuje klasowym konkurentom, lecz nawet ich przewyższa. Auto zachęca do zakupu atrakcyjną ceną, zaś na rynku jest spora podaż aut salonowych. Eksploatacja tego modelu nie stanowi żadnego problemu. Najlepiej po tym, modelu widać, jaki skok jakościowy Peugeot zrobił w ostatnich czasach. Jeśli chodzi o silniki, zdecydowanie polecam diesle, które mają wysoką kulturę pracy i mcechują się niewielki apetytem na paliwo.
Andrzej Maliszewski
Peugeot Polska


Tagi:
Używany Peugeot, Peugeot 508, 508, używany Peugeot 508, Peugeot

Zobacz podobne artykuły:

BMW E39 (1995-2003)
kalendarz 09/12 2018

BMW E39 (1995-2003)

Używane

2018.12.09

Debiut każdej generacji BMW serii 5, to wydarzenie na skalę światową.
Toyota Yaris I (1999-2005)
kalendarz 01/12 2018

Toyota Yaris I (1999-2005)

Używane

2018.12.01

Yaris, jeszcze do niedawna najmniejszy pojazd japońskiego koncernu należy do segmentu B i jest następcą modelu Starlet.
Toyota i PSA zakończą wspólną produkcję małych aut
kalendarz 26/11 2018

Toyota i PSA zakończą wspólną produkcję małych aut

Wiadomości / News

2018.11.26

Produkcja Toyoty Aygo, Peugeota 108 i Citroena C1 może potrwać tylko do 2021 r.
Najnowsze artykuły:
Skoda Scala – Krok naprzód

Skoda Scala – Krok naprzód

Prezentacje / Nowości

2018.12.12

Nowoczesna technika i więcej miejsca niż w VW Golfie. To może być kolejny przebój Skody.
DS rezygnuje z Geneva Motor Show 2019

DS rezygnuje z Geneva Motor Show 2019

Wiadomości / News

2018.12.12

Kolejna marka nieobecna podczas wystawy w Genewie.
Porsche 911 przekracza barierę miliona egzemplarzy

Porsche 911 przekracza barierę miliona egzemplarzy

Wiadomości / News

2018.12.11

Typ 991, wprowadzony w 2011 r., to jak do tej pory najbardziej zaawansowana technicznie generacja 911.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.