Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Peugeot 508 (2010-2018)
kalendarz 16/07 2018

Peugeot 508 (2010-2018)

Używane / Peugeot

Peugeot 508 stanowi idealne rozwiązanie dla kierowców preferujących komfortowe podróżowanie i wysoki poziom bezpieczeństwa. Czego możemy się jednak spodziewać po używanym modelu?
Pod względem gabarytów Peugeot 508 należy do najszerszych i najdłuższych w swojej klasie (ma długość 481 cm i szerokość 185 cm). Ekstrawaganckie nadwozie pomimo ośmiu lat od debiutu (nie licząc w międzyczasie  faceliftingu) może się podobać. Wnętrze jest nieco bardziej stonowane. W oczy rzuca się jakość użytych materiałów do wykończenia wnętrza oraz ich spasowanie. Także ergonomia wnętrza jest na wysokim poziomie. Docenimy wygodę foteli, zarówno z przodu jak i z tyłu. Zaletą jest bagażnik w wersji sedan ma 515 l, z kolei w kombi jego pojemność to 560-1598 l.

Auto napędzają zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne. Szczególnie warte polecenia są te drugie. Cztery z nich 1.6 HDi/112 KM, 2.0 HDi/140 KM, 2.0 HDi/163 KM oraz 2.2 HDi/204 KM zadowolą każdego. Polecamy 140-konnego diesla, który stanowi kompromis pomiędzy osiągami auta, a ekonomiką podróżowania. Silniki benzynowe mają pojemność 1,6-litra i moc wynoszącą odpowiednio 120 oraz 155 KM. Ich słabą stroną jest awaryjny, łańcuchowy układ rozrządu (co prawda nie dochodzi do zerwania, a do zwiększonej głośności pracy). Nie polecamy także wersji hybrydowej. Zaprzęgnięcie w napęd hybrydowy diesla jest dość niefortunne, a stopień skomplikowania konstrukcji wysoki. Choć całość do awaryjnych nie należy to ciężko jest znaleźć fachową obsługę poza ASO.

Przymierzając się do zakupu Peugeota, warto szukać modeli po faceliftingu. W modelach tych skrzynia automatyczna cechuje się lepszą kulturą pracy. Niewielki problem sprawiają pukające tylne amortyzatory. Sporadycznie pojawiają się drobne problemy elektryczne. Głównie dotyczą wyposażenia (kamera cofania, system audio, zestaw multimedialny, centralny zamek). Można natrafić na problemy z systemem Keyless. Po wymianie uszkodzonych zewnętrznych klamek problem zanika. Czasami pojawiają się kłopoty z klimatyzacją.

Peugeot 508 to bardzo ciekawa tańsza alternatywa dla niemieckich i japońskich konkurentów. Nowoczesna stylizacja, przestronne wnętrze, bardzo dobre prowadzenie i bogate wyposażenie oraz komfort czy bezpieczeństwo to nie jedyne jego plusy. 508-kę pochwalić można również za silniki wysokoprężne oraz bogate wyposażenie czy jakość wykończenia. Sprawdzony przed kupnem pojazd powinien nam służyć przez wiele lat. W porównaniu do poprzedniego modelu 407 to dopracowane auto w niczym nie ustępujące niemieckiej czy japońskiej konkurencji.
Paweł Pusz

Zdaniem specjalisty:
Peugeot 508 to udana konstrukcja. Model ten pod wieloma względami nie tylko dorównuje klasowym konkurentom, lecz nawet ich przewyższa. Auto zachęca do zakupu atrakcyjną ceną, zaś na rynku jest spora podaż aut salonowych. Eksploatacja tego modelu nie stanowi żadnego problemu. Najlepiej po tym, modelu widać, jaki skok jakościowy Peugeot zrobił w ostatnich czasach. Jeśli chodzi o silniki, zdecydowanie polecam diesle, które mają wysoką kulturę pracy i mcechują się niewielki apetytem na paliwo.
Andrzej Maliszewski
Peugeot Polska


Tagi:
Używany Peugeot, Peugeot 508, 508, używany Peugeot 508, Peugeot

Zobacz podobne artykuły:

 Rynek aut używanych - Najbardziej zaskakujące fakty
kalendarz 21/03 2024

Rynek aut używanych - Najbardziej zaskakujące fakty

Używane

2024.03.21

Najciekawsze dane statystyczne wygenerowane na podstawie informacji zebranych w 2023 r.
Audi A4 – popularne, ale…
kalendarz 06/03 2024

Audi A4 – popularne, ale…

Używane

2024.03.06

Model A4 był najczęściej wyszukiwanym samochodem używanym w Polsce w 2023 r.
 Kupujesz używane BMW?
kalendarz 15/02 2024

Kupujesz używane BMW?

Używane

2024.02.15

Uważaj, bo większość z nich jest po wypadku!
Najnowsze artykuły:
 Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Finanse / Ubezpieczenia

2024.03.28

W ubiegłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy.
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Wiadomości / Moto sport

2024.03.28

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali pierwszy OS Kasarani w kategorii WRC2 Challenger.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych