Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure – Nie tylko kosmetyka
kalendarz 02/12 2016

Peugeot 2008 1.2 PureTech Allure – Nie tylko kosmetyka

Pierwsza jazda / Peugeot / slider

Popularny miejski crossover doczekał się modernizacji i bogatszego wyposażenia.

Pojazdy tego typu szturmem zdobywają rynek, czego dowodem jest rosnąca ich sprzedaż i coraz bogatsza oferta. W tym roku pojawił się zmodernizowany Peugeot 2008. Samochód należy do pierwszej trójki w Europie pod względem popularności. Czym wyróżnia się odnowiony model francuskiej marki?

2008 po liftingu najłatwiej można rozpoznać po zmienionej przedniej części auta. Nieco inny wlot powietrza, na którym umieszczono logo marki, nowe klosze tylnych świateł, poszerzone nadkola, na których w najbogatszej wersji wyposażeniowej Allure wprowadzono czarne listwy ochronne, ponadto pojawiły się nowe wzory felg i kolorów nadwozia (czerwony Ultimate z modelu 308 GTi oraz zielony Emerald). W gamie pojawiła się również wersja GT Line – na razie nie jest jednak oferowana w Polsce.

Peugeot 2008 podobnie jak jego rywale – Renault Captur, czy Opel Mokka, powstał w oparciu o auta segmentu B. W oryg_foto-2-jpgprzypadku naszego bohatera, 2008 jest pochodną konstrukcją modelu 208. Obydwa auta dzielą płytę podłogową, silniki i część rozwiązań technicznych. Jednak różnią się od siebie stylizacją i wymiarami. Pomimo, że 208 i 2008 mają identyczny rozstaw osi, to w przypadku crossovera szczególnie pasażerowie podróżujący w drugim rzędzie, mogą  liczyć na nieco więcej miejsca. W testowym egzemplarzu znalazły się sportowe fotele, zapewniające dobre podparcie (standard w wersji Allure). Z modelu 208 przeniesiono deskę rozdzielczą. Małe, charakterystyczne dla najnowszych aut tej marki koło kierownicy dobrze leży w dłoniach. Mankamentem jest natomiast zbyt mały zakres regulacji kolumny kierownicy, która praktycznie opiera się na kolanach  kierowcy. Trudno znaleźć optymalną pozycję, ponieważ zawsze kierownica utrudnia odczyt zegarów (?). Szkoda, że Peugeot upiera się przy tym nieco dziwnym i niewygodnym rozwiązaniu. 7-calowy ekran systemu multimedialnego jest standardem w wersji Active i Allure.  Teoretycznie powinien być ułatwieniem dla kierowcy a tymczasem jego obsługa zbytnio absorbuje jego uwagę. Nie można natomiast mieć zastrzeżeń do jakości materiałów a także ilości przydatnych schowków i uchwytów na napoje. W najbogatszej wersji wyposażeniowej, obramowanie zegarów otrzymało diodowe podświetlenie. W suficie  również umieszczono LED-y. Odświeżony 2008 został wyposażony w system aktywnego hamowania Active City Brake (działający do prędkości 30 km/h), który w razie braku reakcji ze strony kierowcy, automatycznie zatrzyma samochód. Inną nowością jest system Park Assist, ułatwiający parkowanie.

Pojemność bagażnika wynosi 350 litrów a więc o wiele więcej niż w modelu 208 (285 l.). Nieco większym przedziałem bagażowym mogą się pochwalić konkurenci Peugeota. Renault Captur - 377 l., Opel Mokka - 356 l. a Mitsubishi ASX - 393 l. Plusem jest, że po  złożeniu tylnych siedzeń w 2008, uzyskamy płaską podłogę.

2008 dostępny jest z silnikiem benzynowym – 1.2 PureTech o mocach 82, 110 i 130 KM oraz wysokoprężnym 1.6 BlueHDI w wersji 75, 100 i 120 KM. W codziennej, miejskiej eksploatacji optymalnym wyborem wydaje się 110-konna jednostka benzynowa. Samochód w tej wersji jest dostatecznie dynamiczny i co ważne oszczędny. W warunkach miejskich bez problemu można uzyskać zużycie paliwa na poziomie 6,5 l/100 km. Choć jest to 3-cylindrowy silnik, odgłos jego pracy nie jest uciążliwy. Na pewno natomiast 5-biegowa skrzynia przekładniowa mogłaby być bardziej precyzyjna.

oryg_foto-3-jpgJak przystało na samochód o „uterenowionym charakterze”, 2008 ma większy prześwit, wynoszący 160 mm. Peugeot prowadzi się dość pewnie i stabilnie. System  ESP nie ingeruje nadmiernie i pozwala kierowcy cieszyć się jazdą. O właściwościach terenowych  można nie wspominać, ponieważ w odróżnieniu od np. Opla Mokki, 2008 nie otrzymał napędu 4×4. Zamiast tego Peugeot oferuje dla wybranych wersji silnikowych i w zestawieniu z wielosezonowymi oponami M+S i alufelgami 16 i 17-calowymi, system Grip Control (dopłata 1000 zł). Układ ten ma 5 trybów pracy: śnieg, błoto, piasek, ESP standard oraz ESP off. Rozwiązanie to można potraktować bardziej jako gadżet. Być może o jego walorach można się przekonać na śniegu. Mankamentem podczas jazdy miejskiej są dość grube przednie słupki, ograniczające widoczność.

Jeszcze kilka lat temu nikt chyba nie zakładał, że małe auta udające terenówki zyskają taką popularność. Warto jednak pamiętać, że 2008, jak i jemu podobni, to typowe mieszczuchy. W stosunku do aut segmentu B są bardziej uniwersalne i funkcjonalne a większy prześwit pozwala na bezpieczne pokonywanie np. wyższych krawężników. 2008 po liftingu zyskał na wyglądzie i stał się bardziej konkurencyjny.

Norbert Szwarc Foto: autor

Podstawowe parametry techniczne Peugeota 2008 1.2 PureTech: Wymiary (długość/szerokość/wysokość) – 4159/ 1739/ 1556 mm Silnik: benzynowy, 3-cylindrowy Pojemność: 1199 ccm Moc maksymalna: 110 KM przy 5500 obr/min Maksymalny moment obrotowy: 207 Nm przy 1750 obr/min Osiągi (0-100 km/h): 9,9 sek Prędkość maksymalna: 191 km/h Zużycie paliwa (miasto/ trasa/ średnie) – 5,3/ 3,9/ 4,4  l/100 km Pojemność bagażnika: 350 – 1194 l Pojemność zbiornika paliwa: 50 l

Cena modelu podstawowego: 54 900 zł (wersja 1.2 82 KM Access) Cena auta testowego: 78 700 zł

[gallery ids="59160,59161,59162,59163,59164,59165,59166,59167,59168,59169,59170,59171,59172,59173,59174"]

Zobacz podobne artykuły:

Peugeot Partner - International Van of the Year 2019
kalendarz 20/09 2018

Peugeot Partner - International Van of the Year 2019

Wiadomości / News

2018.09.20

To prestiżowe wyróżnienie zostało przyznane nowemu Partnerowi jeszcze przed jego rynkowym debiutem.
Peugeot – W Paryżu nowe studyjne coupe
kalendarz 18/09 2018

Peugeot – W Paryżu nowe studyjne coupe

Wiadomości / News

2018.09.18

Na krótko przed Paris Auto Show producenci ujawniają swoje nowości.
Ford Mustang GT - Ostatni Mohikanin
kalendarz 08/08 2018

Ford Mustang GT - Ostatni Mohikanin

Testy / Pierwsza jazda

2018.08.08

W erze motoryzacyjnego downsizingu stanowi wyjątek. Do tego jest prawdziwą jeżdżącą legendą. Oto nowe wcielenie Forda Mustanga GT.
Najnowsze artykuły:
Renault Scenic 1,2 TCe 130KM - Do granic downsizingu

Renault Scenic 1,2 TCe 130KM - Do granic downsizingu

Testy / Testy

2018.09.24

Historia minivana Renault oficjalnie zaczyna się w 1996 roku. Pierwsza generacja Scenica okazała się hitem. Auto było komfortowe, pakowne i urodziwe. A do tego właściwie nie miało konkurencji. Od tamtej pory wiele się zmienił...
Mikołaj Marczyk: - Ten sezon ułożył się w sposób wyjątkowy

Mikołaj Marczyk: - Ten sezon ułożył się w sposób wyjątkowy

Wiadomości / Moto sport

2018.09.24

Załoga Marczyk/Gospodarczyk swój pierwszy sezon w samochodzie klasy R5 kończy z tytułem wicemistrzów Polski.
Autobusy elektryczne z Polski podbijają europejskie rynki

Autobusy elektryczne z Polski podbijają europejskie rynki

Wiadomości / Gorące tematy

2018.09.24

Transport publiczny czekają rewolucyjne zmiany.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.