Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Opona przyszłości aut klasy SUV
kalendarz 06/03 2014

Opona przyszłości aut klasy SUV

Warsztat / Technika

Choć ta koncepcyjna opona nie ma jeszcze nazwy, to znana jest już jej konstrukcja ale …

Podczas wystawy w Genewie Goodyear zaprezentowała nową oponę dla samochodów przyszłości. Opona powstała w oparciu o standardową oponę do samochodów klasy SUV z szerokim, centralnym rowkiem. Dzięki temu opona ma mniejszą powierzchnię styku z nawierzchnią, co zmniejsza opór toczenia i przekłada się na poprawę efektywności paliwowej oraz redukcję emisji dwutlenku węgla. Zmniejszenie oporów toczenia sprawia, że silnik samochodu nie musi wykonywać tak dużej pracy, by pokonać tarcie powstające w kontakcie z nawierzchnią. Zadaniem centralnego rowka jest także bardziej efektywne usuwanie dużych ilości wody i błota, co daje możliwość poprawy ogólnej przyczepności na mokrej nawierzchni.

W odróżnieniu od wielu innych produktów koncepcyjnych, konstrukcja opony Goodyear nie polega na złożeniu razem dwóch małych opon na jednej obręczy, lecz na stworzeniu podwójnej powierzchni styku na pojedynczym korpusie opony dla auta typu SUV. Dzięki takiemu rozwiązaniu opona jest w stanie udźwignąć ciężar pojazdu, zachowując jednocześnie zalety opony o podwójnej powierzchni styku. Dodatkową zaletą jest możliwość usunięcia dużej ilości gumy z opony w miejscu rowka zmniejsza ciężar opony.

„Goodyear nieustannie opracowuje nowe koncepcje z myślą o wyzwaniach przyszłości. Poświęcamy setki godzin na dyskusje, analizy, naukę, projektowanie i rozwijanie pomysłów w naszych ośrodkach badań i rozwoju w Europie oraz USA. W wyniku tych prac często powstają koncepcyjne opony, które potem służą do wspierania dalszych działań. Tak jest i z tą oponą, która stanowi przykład procesów rozwojowych realizowanych przez Goodyeara. Nie jest to jedyny koncepcyjny produkt, który opracowaliśmy i wciąż opracowujemy, jednak dobrze odzwierciedla kompleksowość procesów konstrukcyjnych, które prowadzimy, by dostarczać na rynek nowe i innowacyjne produkty - dziś i w przyszłości” – powiedział Jean-Pierre Jeusette, Dyr. generalny Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu.

Dodatkowe właściwości opony to samooczyszczanie się, czyli usuwanie z bieżnika błota i innych zanieczyszczeń. Z kolei zaawansowana konstrukcja rowków bieżnika zmniejsza poziom hałasu podczas toczenia się opony.

„Poszukiwanie potencjalnych przyszłych rozwiązań pomaga wdrażać wiele technologii już dziś. Prezentacja koncepcyjnej opony klasy AA w 2012 r. otworzyła drogę do rozwoju zupełnie nowej linii opon, osiągających wysokie oceny w europejskim systemie etykietowania ogumienia. W tej chwili opony Goodyear EfficientGrip Performance to jedne z najwyżej klasyfikowanych opon dostępnych na rynku. Opony koncepcyjne stanowią integralną część naszego procesu rozwoju, bowiem pomagają identyfikować i rozwijać nowe technologie, które poprawiają bezpieczeństwo ruchu drogowego, komfort prowadzenia i tworzą zrównoważone rozwiązania” – wyjaśnił J.P. Jeusette.

Koncepcyjna opona zawiera również rozwiązanie z zakresu mobilności w postaci podwójnych komór powietrznych (po jednej na każdą stronę) połączonych systemem zaworów, dzięki którym opona może się toczyć nawet po przebiciu jednej z komór.

Jak podkreśla producent, opona jest produktem ściśle koncepcyjnym. Nie jest przeznaczona do montażu w samochodzie, a rzeźba jej bieżnika i ogólna konstrukcja ma jedynie stanowić inspirację. Choć nie trafi na rynek, zostanie zamontowana w koncepcyjnym modelu Hyundai Intrado./oprac. ns/

Foto: Goodyear
 

Zobacz podobne artykuły:

Modyfikacja w oprogramowaniu silnika pozwala zmniejszyć zużycie paliwa
kalendarz 04/04 2024

Modyfikacja w oprogramowaniu silnika pozwala zmniejszyć zużycie paliwa

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.04

Rozwiązanie wydłuża też żywotność silnika.
Honda pracuje nad wodorem 
kalendarz 29/01 2024

Honda pracuje nad wodorem 

Warsztat / Technika

2024.01.29

Honda dąży do osiągnięcia w roku 2050 neutralności węglowej wszystkich produktów i działań korporacyjnych, w które jest zaangażowana.
Miarodajna metoda na obliczenie spalania paliwa w samochodzie
kalendarz 29/01 2024

Miarodajna metoda na obliczenie spalania paliwa w samochodzie

Warsztat / Porady

2024.01.29

Obliczanie zużycie paliwa.

Firmy z branży

AKUMULATOREX

mazowieckie
ul. Puławska 413
02-801 Warszawa
Tel.: 881-558-332
http://www.akumulatorex.pl/

AMPERMAX

mazowieckie
ul. Zamieniecka 34A
04-158 Warszawa
Tel.: 513 690 990
https://najtansze-akumulatory.pl/
Najnowsze artykuły:
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
 Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Wiadomości / News

2024.04.19

Do zdarzenia doszło w piątkowy poranek na warszawskim Mokotowie.
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Wiadomości / News

2024.04.19

To efekt niebezpiecznej jazdy, na którą zdecydował się 40-letni mieszkaniec Sosnowca.