Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI - Pakiet terenowy
kalendarz 20/10 2014

Opel Insignia Country Tourer 2.0 CDTI - Pakiet terenowy

Pierwsza jazda / Opel

Czy „uterenowione” kombi może być alternatywą dla SUV-a?

Czy autem typu kombi można przeżyć terenową przygodę? Jeszcze nie tak dawno, wybór był bardzo ograniczony i sprowadzał się praktycznie do Audi A6 Allroad lub Volvo XC70 Cross Country. Dość szybko jednak segment kombi 4x4 zaczął się powiększać. Obecnie może to być również Audi A4 Allroad, Skoda Octavia Scout, VW Passat Alltrack a teraz także VW Golf Alltrack. Do grupy kombi mających apetyt na „teren” dołączył również Opel.

Insignia Country Tourer podobnie jak rywale wyróżnia się dodatkowymi osłonami podwozia, nadkoli i progów a także większym o 20 mm prześwitem. Ponadto Insignia otrzymała elektronicznie sterowany system 4x4 Haldex z elektronicznym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu, który może nawet do 100 proc. momentu obrotowego przekazywać na tylną oś. Odrębny rozdział mocy pomiędzy kołami tylnej osi zapewnia natomiast system eLSD. Dzięki temu można zapuścić się w leśne dukty. Insigni nie będzie straszna również śliska nawierzchnia podczas zimowych wyjazdów. Nie oznacza to jednak, że kombi Opla stało się SUV-em. Warto o tym pamiętać.

Czteronapędowa wersja otrzymała także zmienione wnętrze, które zostało poddane liftingowi w standardowych odmianach tego modelu. Panel sterowania nowego systemu multimedialnego to 8-calowy kolorowy wyświetlacz dotykowy. Z poziomu ekranu startowego kierowca ma dostęp do wszystkich funkcji i menu niższego rzędu takich jak wybór stacji radiowych, utworów, połączenia ze smartfonami czy nawigacja 3D obsługiwana przyciskami, przez ekran dotykowy, poleceniami głosowymi lub za pomocą nowego panelu dotykowego. Funkcja personalizacji systemu multimedialnego umożliwia zapisanie do 60 ulubionych ustawień (w tym lista odtwarzania, kontaktów z książki telefonicznej i adresów nawigacji). Samochód zapewnia wygodne podróżowanie, jednak więcej miejsca dla siedzących w drugim rzędzie oferuje Passat. Opel dysponuje 540-litrowym bagażnikiem. Jest to zdecydowanie więcej niż w Audi A4 Allroad – 490 l. Jednak liderem w tej „konkurencji” jest Passat Alltrack – 588 l. W Oplu na drzwiach kierowcy umieszczono przycisk regulujący stopień otwarcia klapy bagażnika. Funkcja ta może się okazać przydatna np. w garażu. 
 
Uterenowiona Insignia występuje z 2.0-litrowym turbodoładowanym silnikiem o mocy 250 KM (400 Nm) a także dwoma wysokoprężnymi: 2.0 CDTI (163 KM i 350 lub 380 Nm z funkcją overboost) oraz 2.0 Biturbo CDTI (195 KM i 400 Nm). Wersje 2.0 CDTI i 2.0 SIDI Turbo są skonfigurowane zarówno z 6-biegową manualną, jak i 6-przekładniową automatyczną skrzynią. Do charakteru auta najlepiej odpowiada 163-konna odmiana, która zapewnia dobrą dynamikę i przyzwoite zużycie paliwa. Można jedynie narzekać na jej wyciszenie.

Samochód prowadzi się pewnie i stabilnie. Sportowe zapędy kierowcy kontroluje system ESP, którego nie da się wyłączyć. Czy zatem kombi 4x4 może być lepszym rozwiązaniem od SUV-a? Samochodem kombi z napędem obu osi możemy szybciej pojechać w warunkach pozamiejskich a napęd 4x4 ułatwi nam zjechanie na boczną drogę lub leśne dukty. Oczywiście bez ekstrawagancji, co może skutkować zahaczenem o coś „brzuchem”. Insignia ułatwi nam także podróżowanie na śliskiej nawierzchni. Dodatkową zaletą kombi jest pojemny bagażnik. Ceny samochodu zaczynają się od 139 900 zł (wersja 2.0 CDTI 163 KM). Zwykła Insignia kombi kosztuje od 88 750 zł (1.4 140 KM). W przypadku wersji z identycznym silnikiem, trzeba zapłacić 108 950 zł. Tańszą propozycją jest VW Passat Alltrack, wyceniony na 118 590 zł (1.8 TSI 160 KM). Najdroższe w tym zestawieniu jest Audi A4 Allroad, którego ceny zaczynają się od 161 900 zł (2.0 TDI 150 KM).

Norbert Szwarc
Foto: autor

Podstawowe parametry techniczne Opla Insignia Country Tourer 2.0 CDTI:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość) - 4920/1858/1526 mm
Silnik: wysokoprężny, turbodoładowany
Pojemność: 1956 cm3
Moc maksymalna: 163 KM przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 350 (380) Nm przy 1750-2500 obr/min
Osiągi (0-100 km/h) - 11,4 .s
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Zużycie paliwa: (średnie) – 6,4  l/100 km
Pojemność bagażnika: 540-1530 l
Pojemność zbiornika paliwa: 70 l

Cena od: 139 900 zł (2.0 CDTI 163 KM)
Cena auta testowego: 145 000 zł

 

[gallery ids="46832,46825,46818,46817,46824,46831,46830,46823,46816,46815,46822,46829,46828,46821,46814,46813,46820,46827,46826,46819"]

Zobacz podobne artykuły:

Plany Opla
kalendarz 15/06 2018

Plany Opla

Wiadomości / News

2018.06.15

Opel zapowiada nowy model studyjny a także przedstawia plany na najbliższe lata.
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST- Line - Debiut z opóźnieniem
kalendarz 15/06 2018

Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST- Line - Debiut z opóźnieniem

Testy / Pierwsza jazda

2018.06.15

Jedno z niewielu aut, które pojawia się w polskiej ofercie po kilku latach od chwili premiery.
Czeski trening Lubiaka przed sezonem RSMP
kalendarz 20/03 2018

Czeski trening Lubiaka przed sezonem RSMP

Wiadomości / Moto sport

2018.03.20

Maciej Lubiak w Oplu Adamie R2 będzie startował w tegorocznym sezonie Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski.
Najnowsze artykuły:
 Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Warsztat / Porady

2018.07.21

Tym razem pod lupą znalazły się samochody o wartości ok. 10 - 20 tys. zł.
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.
Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Testy

2018.07.20

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?