Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Opel Adam 1.4 - Nie tylko dla Ewy...
kalendarz 03/03 2014

Opel Adam 1.4 - Nie tylko dla Ewy...

Testy / Opel

Adam, to model Opla, którego rewirem jest miasto. Sprawdziliśmy ile w tym prawdy...

Model ten stanowi niejako hołd złożony założycielowi koncernu Adamowi Oplowi. Jednak więcej historii już się w tym modelu nie doszukamy. Jest za to bardzo dużo współczesności w postaci zaawansowanej technologii. Spodziewać się tego możemy już po designu auta. Adam prezentuje się świetnie z każdej strony. Dodatkowo wachlarz personalizacji każdego z elementów wnętrza powoduje, że nasz egzemplarz może być tym jednym, jedynym....

Na płycie Corsy

Najmniejszy Opel zbudowany został na płycie podłogowej modelu Corsa. Wnętrze wygląda bardzo atrakcyjnie. Zaskakuje jakością wykonania. Jest żywe, a także oferuje przestronność, której moglibyśmy nie spodziewać się po tego typu aucie. Mam na myśli przednie fotele, które zostały nisko osadzone i są wygodne. Nieco gorzej Adam wypada jeśli chodzi o ilość miejsca z tyłu. Na plus zaskakuje za to deska rozdzielcza. Z całą pewnością nie jest nudna, do tego ma sporo matowego i polerowanego na połysk plastiku. Za dopłatą podsufitkę można podświetlić LED-ami. Wyświetlacz został umieszczony centralnie i jest czytelny i przyjemny w obsłudze. Jedynie wielofunkcyjna kierownica wydaje się, że ma zbyt dużą średnicę. Szkoda, że bagażnik jest wąski i zmieści niewiele bo tylko 170 l.

Dobre rozwiązanie?

Pod maską Adama znalazł się silnik benzynowy o pojemności 1.4 litra generujący moc wynoszącą 100 KM. Jednostka to sprawdzona, aczkolwiek ma już swoje lata. Wolnossąca zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 11,5 s. Szkoda, że przy tym jest głośna oraz że chcąc pojechać szybciej często musimy sięgać do lewarka dźwigni zmiany biegów. Wszystko za sprawą maksymalnego momentu obrotowego wynoszącego zaledwie 130 Nm. Adam pokazuje jednak i swoje drugie oblicze. Okazuje się bowiem autem ekonomicznym, który w warunkach miejskich zadowala się zużyciem na poziomie 7 litrów.

Poruszając się Oplem docenimy zwartość jego sylwetki. Pomimo niewielkich przecież rozmiarów nic nie puka czy stuka. Choć z powodu zastosowania w zawieszeniu tylnym wleczonej belki i biorąc pod uwagę niewielki przecież rozstaw osi wynoszący 2311 mm możemy spodziewać się, że na nierównej drodze lub poprzecznych nierównościach tył auta może nam podskakiwać. Adam zaskakuje pod względem komfortu jaki oferuje. Jeździ się nim komfortowo (oczywiście jeżeli nie uwzględniamy dalszych tras). Uwagę zwraca doskonała trakcja a przednie koła posłusznie i bez namysłu wykonują polecenia jakie wydajemy za sprawą kolumny kierownicy.

Tydzień za kierownicą Opla Adama przyniósł kilka refleksji. Po pierwsze, bez dwóch znań to bardzo oryginalne auto mogące podobać się każdemu. Co ciekawe pomimo niewielkich rozmiarów dostarcza frajdę z jazdy także mężczyznom. Po drugie, przemyślana i awangardowa sylwetka powinna długo zachować świeżość, a możliwość personalizacji auta spowodować może, że nasz Adam nie będzie jednym z wielu. Po trzecie, jak na swoje gabaryty zaskakuje komfortem czy wreszcie po czwarte oferuje oryginalne wnętrze. Czy ma jakieś wady? Oczywiście. Ale któż ich nie ma. Jednak kto wie, czy największą przeszkodą nie okaże się cena. Z drugiej jednak strony oryginalne samochody przeważnie dużo kosztują. Powinniśmy bowiem wiedzieć, że w cenie Adama kupimy Opla Corsę, zaś nasza wersja wyceniona na 64 200 zł zbliżyła się do cen Opla Astry. Zatem  powstaje pytanie co dla kogo jest ten pojazd? Jeżeli jesteś młodym singlem i lubisz oryginalność i styl to Adam nie wydaje się być złym rozwiązaniem.

Paweł Pusz

Zalety:

-bardzo atrakcyjna sylwetka
-oryginalne wnętrze
-jakość wykonania
-ekonomiczny silnik
-wyposażenie
-prowadzenie

Wady:
-niewielki bagażnik
-głośny silnik na wysokich obrotach

Podstawowe parametry techniczne Opla Adama 1.4 (100 KM) Slam:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość):  3698/1720/1484 mm
Silnik: benzynowy
Pojemność: 1398 cm3
Moc maksymalna: 100 KM przy 6000 obr./min
Moment obr.: 130 Nm przy 4000 obr./min
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna
Napęd: przedni
Osiągi (0-100km/h): 11,5 s
Prędkość maksymalna: 185  km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio wg producenta) : 7,3/4,4/5,1 (l/100km) (
Pojemność bagażnika: 170 l /663 l
Pojemność zbiornika paliwa: 38 litrów
Cena wersji podstawowej: 42 900 zł
Cena wersji testowanej: od 54 700 zł (nasza wersja z doposażeniem 64 200 zł)

galeria: [gallery ids="49652,49653,49654,49655,49656,49657,49658,49659,49660,49661,49662,49663,49664,49665,49666,49667,49668,49669,49670,49671,49672,49673,49674,49675,49676,49677"]

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Nowości w gamie Opla
kalendarz 20/03 2024

Nowości w gamie Opla

Wiadomości / News

2024.03.20

Ponownie pojawi się Frontera i Grandland w nowej odsłonie.
 Powrót Opla Frontera
kalendarz 24/01 2024

Powrót Opla Frontera

Wiadomości / News

2024.01.24

W tym roku w gamie Opla znów pojawi się model Frontera.
Najnowsze artykuły:
Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
 Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Wiadomości / News

2024.04.19

Do zdarzenia doszło w piątkowy poranek na warszawskim Mokotowie.
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Wiadomości / News

2024.04.19

To efekt niebezpiecznej jazdy, na którą zdecydował się 40-letni mieszkaniec Sosnowca.