Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Opel Insignia Grand Sport – Lżejsza i zwinniejsza
kalendarz 07/12 2016

Opel Insignia Grand Sport – Lżejsza i zwinniejsza

Wiadomości / Prezentacje / Opel / nowe auta / slider

Nowa Insignia wyjeżdża na tor Nürburgring.

Insignia Grand Sport zostanie wyposażona we wszystko, co powinien mieć nowoczesny model klasy średniej. Wiadomo, że nowość Opla będzie się charakteryzowała masą niższą o 175 kg w porównaniu z dotychczasową generacją modelu, co korzystnie wpływa zarówno na jakość prowadzenia, jak i na panowanie nad autem. Jednocześnie samochód jest o 29 mm niższy od poprzednika, ma rozstaw kół poszerzony o 11 mm, znacznie skrócone zwisy zaś  rozstaw osi zwiększono o 92 mm, co dodatkowo poprawia stabilność kierunkową w trakcie jazdy z dużą prędkością. Opel wyposaży ponadto Insignię w udoskonalone zawieszenie FlexRide dostosowujące charakterystykę pracy amortyzatorów, układu kierowniczego i napędu automatycznie lub zgodnie z ustawionym przez kierowcę trybem „Standard”, „Sport” lub „Tour”.

foto-2-jpgNajlepsze warunki do testowania samochodu zapewnia słynna Północna Pętla (Nordschleife) toru Nürburgring. Kombinacja różnych rodzajów nawierzchni i prostych, na przemian z zakrętami, decyduje o wyjątkowo wysokim poziomie trudności toru. Każdy nowy Opel przechodzi końcowe testy właśnie tam.

Zespół pracujący pod kierunkiem Andreasa Zipsera, głównego inżyniera ds. modelu Insignia, zabrał na jazdy próbne na torze Nürburgring prototypy oklejone folią maskującą. Ostatnie regulacje i korekty wprowadzono po sprawdzeniu pojazdów na 21‑kilometrowej Północnej Pętli.

„Wsiadając do samochodu, łatwo zauważyć, że Insignię zaprojektowano od podstaw. Kierowca ma znacznie lepsze wyczucie pojazdu i jest z nim doskonale zintegrowany. Insignia jest o wiele zwrotniejsza, nawet z tym samym silnikiem” — mówi Zipser.

Główny inżynier wyjeżdża z padoku Insignią Grand Sport na Północną Pętlę. Od razu daje porządny wycisk 5-drzwiowemu sedanowi. Zaczyna od odcinka znanego jako „Brünnchen”, żeby płynnie przejść do mistrzowskiego pokonania „Pflanzgarten” — doskonale znanego każdemu fanowi sportów motorowych. Zipser podczas prób ocenia działanie nowego układu kierowniczego, którego charakterystyka zmienia się wraz z prędkością jazdy. Kierowca siedzi o 3 cm niżej niż w poprzednim modelu, co daje lepsze wyczucie samochodu. Nie można ocenić wystroju wnętrza i materiałów, ponieważ testowy egzemplarz ma zamaskowaną deskę rozdzielczą.

cq5dam-web-1280-1280Podczas dynamicznej jazdy sprawdza się zawieszenie FlexRide z wybranym trybem „Sport”, usztywniającym amortyzatory, działanie układu kierowniczego a także wpływa na reakcje silnika na otwarcie przepustnicy. Dodatkowo w tym trybie elektroniczny program stabilizacji zapobiegający poślizgom interweniuje nieco później, dając kierowcy więcej swobody. Automatyczna skrzynia biegów w trybie „Sport” czeka ze zmianą przełożenia do wyższych obrotów. Charakterystyka zawieszenia FlexRide jest elektrohydraulicznie dostosowywana do rodzaju drogi oraz dominującego stylu jazdy 500 razy na sekundę, czyli 30 000 razy na minutę. Ponadto kierowca może zapisać własne ustawienia działania układu kierowniczego, reakcji przepustnicy i pracy amortyzatorów przyciskiem „Sport”.

„Nowe centralne oprogramowanie „Drive Mode Control” decyduje o charakterystyce i działaniu zawieszenia adaptacyjnego. Jego zadaniem jest nieprzerwane analizowanie danych pochodzących z czujników w powiązaniu z ustawionymi parametrami, a także rozpoznawanie stylu jazdy danego kierowcy. Na tej podstawie praca poszczególnych systemów jest optymalizowana w celu uzyskania najlepszej przyczepności i położenia pojazdu względem drogi” — wyjaśnia Zipser.

W sytuacji gdy kierowca prowadzi samochód w trybie „Standard”, zdecyduje się nagle na bardziej dynamiczną jazdę, oprogramowanie pojazdu, na podstawie sygnałów z czujników przyspieszenia i hamowania, szybko rozpoznaje, że styl jazdy zmienił się na agresywniejszy i przełącza działanie zawieszenia i napędu na bardziej sportowe./oprac. ns/

[gallery ids="59275,59276,59277"]

Zobacz podobne artykuły:

Nowa odsłona Citroëna C4 Cactus
kalendarz 12/11 2017

Nowa odsłona Citroëna C4 Cactus

Wiadomości / Prezentacje

2017.11.12

Citroën zaprezentował nowego C4 Cactus, swój najświeższy model w segmencie kompaktów. Jednocześnie Citroën poddaje ewolucji styl modelu.
Nowości w klasie E
kalendarz 11/11 2017

Nowości w klasie E

Wiadomości / Prezentacje

2017.11.11

Auto otrzyma nowy silnik, kolejne wersje i jeszcze bogatsze wyposażenie.
Opel – kolejna nowość?
kalendarz 10/11 2017

Opel – kolejna nowość?

Wiadomości / News

2017.11.10

Na oficjalnym koncie Opla na Twitterze pojawiło się tajemnicze zdjęcie przedstawiające nowy model.
Najnowsze artykuły:
Fleet Market 2017 – Największe flotowe wydarzenie roku

Fleet Market 2017 – Największe flotowe wydarzenie roku

Wiadomości / Wydarzenia

2017.11.24

22 listopada br. w Warszawie, po raz dziewiąty odbyły się targi motoryzacyjno – biznesowe Fleet Market.
Maciej Lubiak w Oplu Adamie

Maciej Lubiak w Oplu Adamie

Wiadomości / Moto sport

2017.11.23

W Barbórce Cieszyńskiej za kierownicą Opla Adama R2 wystartuje Maciej Lubiak, a na prawym fotelu usiądzie Tomasz Borko.
VW Golf R rywalem Audi RS3?

VW Golf R rywalem Audi RS3?

Moto fanatyk / Tuning

2017.11.23

Mercedes-AMG A45 i Audi RS3 Sportback mają wyraźną przewagę mocy nad jednym z najpopularniejszych kompaktów - Volkswagenem Golfem.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.