Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nowości w klasie E
kalendarz 11/11 2017

Nowości w klasie E

Prezentacje / Mercedes

Auto otrzyma nowy silnik, kolejne wersje i jeszcze bogatsze wyposażenie.

W Klasach E Coupé i Cabriolet debiutuje nowo opracowany 4-cylindrowy silnik benzynowy, oferujący osiągi jednostki 6-cylindrowej przy znacznie niższym zużyciu paliwa. Motor ten z pojemności 1991 ccm generuje moc 299 KM i pod maską Klasy E Coupé zużywa średnio 6,7 l/100 km (średnie emisje CO2: 149 g/km), a E 350 Cabriolet – 6,8 l/100 km (średnie emisje CO2: 154 g/km).

Pionierskie technologie, takie jak alternator z rozrusznikiem EQ Boost, 48-woltowa pokładowa instalacja elektryczna oraz filtr cząstek stałych dla silnika benzynowego, przyczyniają się od uzyskania lepszej zgodności środowiskowej.

Bazowa cena nowego modelu E 350 Coupé wynosi 246,504.07 PLN netto, a E 350 Cabriolet – 268,455.28 PLN netto. W ofercie debiutują też nowe opcje indywidualizacji, w tym niedostępne dotąd odcienie lakieru i elementy wykończenia, a także pakiet Night dla odmiany Cabriolet oraz układ kontroli komfortu ENERGIZING, pomocny w poprawie samopoczucia i wydajności podróżujących.

Co więcej, w przyszłości kierowcy Klasy E będą mogli korzystać w aucie z nowych funkcji biurowych, dzięki którym zyskają dostęp do ważnych danych – jakby nie znajdowali się w samochodzie, lecz we własnym biurze.

Nowy silnik spalinowy w Klasach E Coupé i Cabriolet wyznacza kolejny etap realizacji strategii Mercedes-Benz o nazwie CASE, obejmującej obszary łączności (Connected), funkcji autonomicznych (Autonomous), elastycznego użytkowania (Shared & Services) i napędów elektrycznych (Electric). Celem tej strategii jest transformacja samochodu w platformę przyszłych koncepcji mobilności oraz w przestrzeń dla cyfrowych doświadczeń (więcej na końcu dokumentu).

Wysokie osiągi, charakterystyka hybrydy
Nowa jednostka wyróżnia się turbosprężarkami typu twin-scroll, 48-woltowym alternatorem zespolonym z rozrusznikiem z napędem pasowym (EQ Boost) oraz elektryczną, 48-woltową pompą cieczy chłodzącej. Zintegrowany z rozrusznikiem alternator w połączeniu z nowoczesną, pokładową instalacją 48 V umożliwia realizację funkcji napędu hybrydowego, przyczyniając się do uzyskania niespotykanej efektywności.

Przy okazji gama Klas E Coupé i Cabriolet wzbogaca się o nowy model E 220 d 4MATIC (średnie zużycie dla Coupé [w nawiasach kwadratowych – Cabriolet]: 4,8 l/100 km [5,1 l/100 km]; średnie emisje CO2: 126 g/km [133 g/km]) oraz E 200 4MATIC (średnie zużycie dla Coupé [w nawiasach kwadratowych – Cabriolet]: 7,0 l/100 km [7,3 l/100 km]; średnie emisje CO2: 158 g/km [164 g/km]).

Jeszcze bardziej indywidualna
Prócz poszerzonej gamy silnikowej Klasa E Coupé oferuje teraz dodatkowe opcje indywidualizacji. Lista nowości obejmuje dwa odcienie lakieru (czerwień rubelitu i srebrny diamentowy) oraz elementy ozdobne z jasnego, szczotkowanego wzdłużnie aluminium. Klasa E Cabriolet może z kolei zyskać wyjątkowo sportowy wygląd, a to za sprawą nowego, opcjonalnego pakietu Night.

Nowością jest też pakiet komfortowej łączności, zapewniający użytkownikom Mercedes me korzyści w postaci dostępu do specjalnych usług z zakresu eksploatacji i wygody użytkowania. Co więcej, ułatwia on korzystanie z usług pomocy w przypadku wypadku lub awarii. A dzięki usłudze Concierge kierowca zawsze ma do dyspozycji osobistego asystenta.

Powiadomienie SMS w przypadku szkody parkingowej
Równocześnie poszerzono wachlarz funkcji pakietu ochrony antykradzieżowej. Wcześniej system alarmowy uruchamiał się w przypadku nieupoważnionego wejścia do wnętrza lub zmiany pozycji samochodu. Teraz czujniki mogą wykryć też kontakt z innym pojazdem, np. podczas postoju na parkingu. System natychmiast powiadamia wtedy kierowcę lub właściciela o możliwym uszkodzeniu, wysyłając wiadomość SMS na wprowadzony wcześniej numer telefonu.

Pokładowe spa i program fitness
Podobnie jak Klasa S, tak i Klasa E w wersjach Limuzyna, Kombi, Coupé oraz Cabriolet opcjonalnie oferuje teraz układ kontroli komfortu ENERGIZING. Opracowany przez Mercedes-Benz, łączy on różne systemy z zakresu komfortu, w tym klimatyzację, nastrojowe oświetlenie, masaż i rozpylacz zapachów, pozwalając wspólnie konfigurować ich ustawienia zgodnie z nastrojem lub potrzebami podróżujących. Zwiększa w ten sposób fizyczny komfort oraz wydajność na drodze. Zależnie od poziomu wyposażenia, działanie układu ENERGIZING może obejmować wszystkie miejsca w kabinie.

Mobilne biuro w Klasie E
Dzięki usłudze „Funkcje biurowe w samochodzie” kierowca i przedni pasażer Klasy E mogą bezpośrednio z samochodu korzystać teraz z niektórych funkcji biurowych i mieć dostęp do istotnych danych – prawie tak, jakby znajdowali się w swoim biurze. Przykładowo, usługa korzysta z lokalizacji w kalendarzu i automatycznie przenosi je do samochodowej nawigacji. W oparciu o wpisy w kalendarzu użytkownik może też odbyć połączenie konferencyjne. System automatycznie wykrywa niezbędny kod

PIN i jednocześnie go wybiera
Informacje niezbędne do działania usługi przechowywane są bezpośrednio w systemie informacyjno-rozrywkowym pojazdu oraz w zasobach back-end. Samochód musi być jedynie wyposażony w COMAND Online i mieć aktywne połączenie transmisji danych.

Nowy 4-cylindrowy silnik benzynowy M 264: sportowa moc
Mercedes-Benz wprowadza nową generację silników spalinowych zaopatrzonych w przełomowe rozwiązania. Jest wśród nich 4-cylindrowa jednostka benzynowa, która wysoką wydajność osiąga w sposób przyjazny środowisku i generuje moc jednostkową przekraczającą 100 kW. Tym samym wkracza ona na teren zarezerwowany dotąd dla 6-cylindrowych silników o dużej pojemności, a jednocześnie jest od nich znacznie oszczędniejsza. Silnik wyróżnia się m.in. zastosowaniem turbosprężarek twin-scroll, 48-woltowym alternatorem zintegrowanym z rozrusznikiem z napędem pasowym (EQ Boost) oraz elektryczną, 48-woltową pompą cieczy chłodzącej.

Spontaniczna reakcja w każdej chwili
Aby uzyskać wysoką moc maksymalną i spontaniczną reakcję na gaz, inżynierowie Mercedes-Benz zastosowali turbodoładowanie twin-scroll. W przeciwieństwie do układów konwencjonalnych spaliny są tu doprowadzane do turbiny dwoma osobnymi kanałami, po jednym dla każdej pary cylindrów. Taka koncepcja, z zamierzonym rozdziałem przepływu spalin, pozwala generować wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach w połączeniu z wysoką mocą maksymalną.

Udoskonalony w dalszym stopniu kolektor dolotowy z wyjątkowo krótkimi kanałami i niezwykle kompaktową obudową sprężarki sprzyja jeszcze bardziej spontanicznej reakcji silnika na gaz. Turbosprężarka twin-scroll ma elektryczny siłownik zaworu wastegate, pozwalający na szybkie zmiany ciśnienia doładowania.

Aby ograniczyć emisję spalin, wykorzystano sprawdzone wtryskiwacze piezoelektryczne, dodatkowo zoptymalizowane komory spalania oraz filtr cząstek stałych dla jednostek benzynowych. W celu zwiększenia wydajności silnik zaopatrzono w układ zmiennych faz rozrządu CAMTRONIC dla zaworów dolotowych oraz pakiet rozwiązań zmniejszających straty wynikające z tarcia.
Paweł Pusz
źródło: Daimler


Tagi:
Mercedes Klasy E, Mercedes Klasy E Cabriolet, 48-woltowa pokładowa instalacja elektryczna, E 350 Coupé, E 220 d 4MATIC, Klasa E Coupé

Zobacz podobne artykuły:

Nowa odsłona Citroëna C4 Cactus
kalendarz 12/11 2017

Nowa odsłona Citroëna C4 Cactus

Wiadomości / Prezentacje

2017.11.12

Citroën zaprezentował nowego C4 Cactus, swój najświeższy model w segmencie kompaktów. Jednocześnie Citroën poddaje ewolucji styl modelu.
Mercedes Benz E220d W213 kombi 9G-Tronic – Elegancja i blichtr
Mercedes Benz Vito 116 CDI BlueEFFICENCY Tourer Select – Prawie…
Najnowsze artykuły:
Fleet Market 2017 – Największe flotowe wydarzenie roku

Fleet Market 2017 – Największe flotowe wydarzenie roku

Wiadomości / Wydarzenia

2017.11.24

22 listopada br. w Warszawie, po raz dziewiąty odbyły się targi motoryzacyjno – biznesowe Fleet Market.
Maciej Lubiak w Oplu Adamie

Maciej Lubiak w Oplu Adamie

Wiadomości / Moto sport

2017.11.23

W Barbórce Cieszyńskiej za kierownicą Opla Adama R2 wystartuje Maciej Lubiak, a na prawym fotelu usiądzie Tomasz Borko.
VW Golf R rywalem Audi RS3?

VW Golf R rywalem Audi RS3?

Moto fanatyk / Tuning

2017.11.23

Mercedes-AMG A45 i Audi RS3 Sportback mają wyraźną przewagę mocy nad jednym z najpopularniejszych kompaktów - Volkswagenem Golfem.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.