Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nissan Note 1.2 Acenta (80 KM) - Pozory mogą mylić...
kalendarz 08/07 2015

Nissan Note 1.2 Acenta (80 KM) - Pozory mogą mylić...

Testy / Nissan

Ostatnimi czasy miejskie minivany cieszą się coraz większą popularnością, choć z całą pewnością decydując się na ich zakup, sugerujemy się innymi walorami aniżeli wygląd.
Jednak nie do końca tak musi być. Najlepszym tego przykładem jest oferta Nissana. Nissan Note to interesująca pod wieloma względami propozycja , także pod kątem estetyki nadwozia. Już pierwsze spotkanie z Nissanem dowodzi, że auto prezentuje się bardzo ciekawie. Sylwetka wyznaczona została przez ostre linie. W oczy rzucają się zadziorne lampy oraz reflektory. Nasz egzemplarz wyposażony został dodatkowo w pakiet Sport. W jego skład wchodzą m.in.: 16-calowe felgi aluminiowe, przeprojektowane zderzaki,nakładki na progi i przyciemnione tylne szyby, czy spojler dachowy. Pakiet Sport w dużym stopniu przyczynił się do wzrostu atrakcyjności nadwozia. 


Czy jednak ,,młodzieżowa” sylwetka obroni się wewnątrz auta?
Nie do końca, choć niewątpliwie wnętrze jest bardzo charakterystyczne. W oczy rzuca się przede wszystkim panel środkowy z dwoma dużymi wywietrznikami powietrza, dotykowy ekran oraz oryginalnie prezentujące się ogrzewanie z klimatyzacją. Kokpit dysponuje prostą w obsłudze konsola centralną. Nie zapomniano również o czytelnych zegarach i dobrze leżącej w ręku wielofunkcyjnej kierownicy. Tym, na co możemy zwrócić uwagę jest także bogate wyposażenie auta, obejmujące m.in. automatyczną klimatyzację, dotykowy panel multimedialny zintegrowany z zestawem audio i nawigacją, elektryczne szyby i lusterka.
Jednak jeszcze większą zaletą Nissana jest jego przestronność. Nawet gdyby na przednich siedzeniach usiedli wysocy pasażerowie, to również na tylnej kanapie zmieszczą rosłe osoby. Note góruje pod tym względem nawet od większości kompaktowych pojazdów. Także przestrzeń bagażowa jest więcej, aniżeli wystarczająca. 295 litrów w zupełności wystarczy, aby bezstresowo móc wyjechać na wakacje. Można mieć jedynie uwagi odnośnie tego, że bagażnik mógłby mieć nieco regularniejsze kształty. Z drugiej jednak strony docenimy go za niski próg załadunkowy. Rozkładając tylną kanapę uzyskamy aż 1465 litrów co pozwoli nam na przewiezienie naprawdę słusznych rozmiarów przedmiotów.


Zaskakująco oszczędny

Pod maską naszej testówki znalazł się benzynowy silnik o pojemności 1,2 litra i mocy 98 KM.   Auto napędzane jest przez przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej. Auto 100 km/h uzyskuje po 11,7 s., rozpędzając się przy tym do 181 km/h. Zaskakująco niskie okazało się  zużycie paliwa, które wyniosło w warunkach miejskich niewiele ponad 5 litrów. Trzeba przyznać, że auto jest wystarczająco naprawdę dynamiczne. Jednak z pewnością brakuje szóstego biegu, co ma przełożenie na większy hałas podczas poruszania się przy wyższych prędkościach.

Nissan Note wydaje się być rozsądnym, miejskim rozwiązaniem. Wykazuje się bardzo dobrą zwrotnością, świetną widocznością, a dzięki długości wynoszącej 414 cm nie jest trudno znaleźć miejsce parkingowe.

Auto jest zdecydowanie ofertą skierowaną do indywidualnych klientów ceniących praktyczność oraz oryginalność. Ceny zaczynają się od 43 990 zł (wersja Visia 1.2 80 KM). Nasza odmiana wyposażeniowa Acenta wyceniona została na 56 690 zł.

Paweł Pusz

Zalety auta:
- przestronne wnętrze
- oszczędny silnik
- pojemny bagażnik
- bogate wyposażenie
- oryginalny design
- zwrotność i widoczność

Wady auta:

- brak szóstego biegu

Podstawowe parametry techniczne Nissana Note 1.2 Acenta 80 KM:

Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4100/1695/1530 mm
Silnik: benzynowy
Pojemność: 1198 cm3
Moc maksymalna: 98 KM przy 5600 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 147 Nm przy 4400 obr./min
Skrzynia biegów: 5-biegowa, ręczna
Napęd: przedni
Osiągi (0-100 km/h): 11,7 s
Prędkość maksymalna: 181 km/h
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio):  5,2/3,8/4,3 l/100 km
Pojemność bagażnika: 295/381/1465 l
Masa własna: 1124 kg
Pojemność zbiornika paliwa: 41 l
Ceny: od 43 990 zł (1.2 Visia 80 KM)
 


 

galeria: [gallery ids="53578,53579,53580,53581,53582,53583,53584,53585,53586,53587,53588,53589,53590,53591,53592,53593,53594,53595,53596,53597,53598,53599,53600,53601,53602,53603"]

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą
kalendarz 08/04 2024

Nissan Qashqai facelifting 2025 - Przed premierą

Prezentacje / Nowości

2024.04.08

Wprowadzony na rynek w 2021 r. Qashqai trzeciej generacji powtórzył sukces swoich poprzedników.
Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia
kalendarz 04/04 2024

Volkswagen Caddy 2.0 TDI DSG Dark Label – Nie do zdarcia

Testy / Testy

2024.04.04

Testowany przez nas Volkswagen Caddy to nie tyle prosty samochód użytkowy ile dobrze wykończone i wyposażone auto rodzinne. O jego zaletach mogliśmy przekonać się podczas tygodniowego testu.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne
kalendarz 28/03 2024

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych

Firmy z branży

P.P.U.H. "J.M.MAZUR" Sp. z o.o. Wałbrzych

ul. Noworudzka 4A
58-308 Wałbrzych
Tel.: 74 88 78 100
http://www.jmmazur.com/
Najnowsze artykuły:
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Wiadomości / News

2024.04.19

To efekt niebezpiecznej jazdy, na którą zdecydował się 40-letni mieszkaniec Sosnowca.
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.