Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Nissan Micra 0.9 IG-T 90 KM – Micra nieMicra!
kalendarz 27/07 2018

Nissan Micra 0.9 IG-T 90 KM – Micra nieMicra!

Testy / Nissan

To już V generacja Nissana Micra. Auto drastycznie zmieniło swój wizerunek. Zerwało z linią stylistyczną III i IV generacji. Obecna generacja auta, to powrót do korzeni. I próba nawiązania do wielkiego sukcesu. Wszak Micra II generacji jako pierwsze auto z Japonii, otrzymało zaszczytny tytuł samochodu roku, czyli Car Of the Year.

Styliści z Nissana tworząc nową Micrę zaczynali projekt od nowa. Tak, to jest rewolucja! Pojazd odcina się od niefajnego poprzednika i wraca do korzeni. Czyli pełnej ekspresji stylistyki. A przy okazji - zaawansowanej technologii. Mimo że powstaje w zakładach Renault w Renes, nie ma wiele wspólnego z francuskim producentem. Nawet płyta podłogowa nie pochodzi od Clio, pomimo że auta są rozmiarowo bardzo do siebie zbliżone.

Warto dodać, że samochód V generacji jest zdecydowanie większy niż Micra IV generacji. Konkretnie, aż o 17 cm dłuższy, 8 cm szerszy i ma 7,5 cm większy rozstaw osi. Czy dziwią spore nakłady finansowe na projekt Micra V? Otóż… nie. Auto walczy o swoje miejsce na rynku z piekielnie mocną konkurencją: VW Polo, Seat Ibiza, Toyota Yaris, Ford Fiesta, Renault Clio to tylko niektórzy z chętnych do urwania swojego kawałka tortu w segmencie B.

Stylistyka przedniej części nowej Micry, nawiązuje kształtem do litery V. Tak samo zresztą, jak grille nowego Qashqaia i X-Traila. Z zewnątrz dopatrzymy się sporo odniesień do Pulsara.  Sylwetka zrywa z krągłościami dwóch słusznie minionych generacji. Kształt klina, jaki przybrała Micra, zdecydowanie bardziej pasuje do miejskiego stylu.

Jeszcze obszerniej
Wnętrze, zdecydowanie obszerniejsze niż u poprzedniczki. Czuć centymetry dodane do rozstawu osi. Najbardziej odczuje to kierowca. Nawet osoba o ponadstandardowym wzroście bez trudu odnajdzie tam wygodną pozycję. Miejsca nie zabraknie ani na nogi, ani na głową. Niezły jest też dostęp do wszystkiego, co jest nam niezbędne w czasie jazdy.

Także w drugim rzędzie foteli przybyło nieco miejsca. Tu jednak nie jest już tak różowo. Poprzez opadający ku dołowi dach, pasażer o wzroście ponad 180 cm może dotknąć głową dachu. Nie ma też zbyt wiele miejsca na nogi (głównie kolana). Nie jest to jednak żaden ewenement. Podobne problemy ma zdecydowana większość aut segmentu B.

Powodów do narzekań nie daje przestrzeń bagażowa. 300 litrów w konfiguracji 5-osobowej lub 1005, gdy złożymy kanapę pozwoli bez trudu pomieścić bagaże. To jeden z lepszych wyników w klasie. Przy okazji, włożenie bagażu do wnętrza „kufra” jest banalnie proste, gdyż nowa Micra ma niższy próg załadowczy.

Samochód zyskał bardzo bogate wyposażenie. W zależności od wersji producent daje takie elektroniczne cudeńka jak system hamowania awaryjnego, kamer 360 stopni, system interwencji przy niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy wreszcie stabilizacji nadwozia. Jazdę uprzyjemni system nagłośnienia Bose z 6 głośnikami w tym dwoma w zagłówku kierowcy. System daje wrażenie przestrzennego dźwięku i nie potrzebuje subwoofera.

Pod maską auta pracuje jeden z 3 motorów. Dwa z nich to jednostki benzynowe o pojemności 1,0 litra i mocy 71 KM, 0,9 turbo o mocy 90 KM i 1,5 litrowy diesel. Tym razem, do testu otrzymaliśmy pojazd z niespełna litrowym motorem benzynowym o mocy 90 KM osiąganej przy 5500 obrotach i 140 Nm, dostępnych od 2250 obrotów. Efekt to 12,1 s do „setki” i 175 km/h. Napęd na przednie koła przenosi 5-stopniowa skrzynia manualna (Nissan zapowiada wszak automat do Micry). Pracuje w miarę dobrze. Kolejne biegi wskakują precyzyjnie i bez oporów.

Downsizing ma zalety i wady
Auto, pomimo niezbyt imponujących rozmiarów jednostki (898 cc) jest w miarę elastyczne i dynamiczne. Jednak tylko do 4 biegu. Na „piątce” jednego i drugiego niestety; brakuje. Na pociesznie pozostaje fakt, że w kabinie, nawet gdy ostro gazujemy na piątym biegu, jest zaskakująco cicho. Tak, komfort akustyczny w Mikrze jest co najmniej bardzo dobry!

Producent podaje, że pojazd powinien konsumować około 5,6 litra benzyny w mieście, 3,7 w trasie i 4,4 średnio. To oczywiście dane laboratoryjne. Ale te z codziennej eksploatacji nie odbiegają zasadniczo od tych z „laboratorium”. W tygodniowym teście spaliliśmy średnio 4,9 litra. W trasie auto zasysało 4,0 a w cyklu miejskim – 6. Innymi słowy, Nissan nie ma się tu czego wstydzić.

Nowe systemy wspomagające i wspierające kierowcę działają perfekcyjnie. Szczególnie podobał się nam system kamer 360, bardzo ułatwiający manewrowanie na parkingu. Praktycznym dodatkiem w niewielkim w sumie aucie jak i system stabilizacji nadwozia. Zawieszanie, choć standardowe (MacPherson i belka) nie daje powodów do narzekań. Nieźle „trzyma” auto na drodze.  Układ kierowniczy daje pełną kontrole nad pojazdem.

Czy nowa Micra ma szanse na sukces? Oj tak. Dzięki temu, że Nissan porzucił dość osobliwą, dalekowschodnią stylizację, samochód po prosu stał się ładny. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że jest bardzo dobrze wyposażony.
Paweł Pusz

Zalety auta:
- sporo możliwości personalizacji
- praktyczne wnętrze i pojemny bagażnik
- dobre prowadzenie
 - jakość wykonania
 - doskonale brzmiące audio Bose.

Wady auta:
- słaba elastyczność na najwyższym biegu

Podstawowe parametry techniczne Nissan Micra 0.9 IG-T 90 KM:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 3999/1743/1455/2525
Silnik: benzynowy, doładowany
Pojemność:898 cm3
Moc maksymalna: 90 KM przy 5500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 140 Nm od 2200 obr./min
Napęd: przedni
Skrzynia: manualna 5 przełożeń
Osiągi (0-100 km/h): 512,1 s
Prędkość maksymalna: 170 km/h
Deklarowane zużycie paliwa (m/śr./tr.): 5,6/ 3,7/4,4
Pojemność bagażnika: 300/1005
Pojemność zbiornika paliwa 41 l
Ceny: od 45 990 zł
Cena auta testowego: 63 790 zł


Tagi:
Nissan Micra, Nissan Micra 0.9 IG-T, test Nissan, Nissan test, test Micra, Micra test

Zobacz podobne artykuły:

Nissan Juke 1.2 DIG-T – Kontrowersyjny?
kalendarz 09/08 2018

Nissan Juke 1.2 DIG-T – Kontrowersyjny?

Testy / Testy

2018.08.09

Jaki koncept towarzyszył powstaniu Juke? Trudno powiedzieć. W każdym razie, designerom Nissana wyszło bardzo kontrowersyjne auto. No bo bez kontrowersji nie da się połączyć crossovera z coupe. Juke nie jest brzydki. Wielu oso...
Lexus GS 450h Prestige – Vintage to brzmi dumnie!
kalendarz 07/08 2018

Lexus GS 450h Prestige – Vintage to brzmi dumnie!

Testy / Testy

2018.08.07

Początki GS-a były nieco dziwne. Otóż, narodził się w 1991 roku jako Toyota Aristo. Zresztą, w Japonii był pod tą nazwą sprzedawany do 1997 roku. W 1993 roku auto pojawiło się w Ameryce i Europie, ale już jako Lexus GS. Rynek...
Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty
kalendarz 20/07 2018

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Testy

2018.07.20

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?
Najnowsze artykuły:
Mistrzyni Polski w trójskoku Anna Jagaciak-Michalska jeździ Lexusem NX

Mistrzyni Polski w trójskoku Anna Jagaciak-Michalska jeździ Lexusem NX

Wiadomości / News

2018.08.15

Anna Jagaciak-Michalska, zdobywczyni dziewięciu tytułów Mistrzyni Polski w konkurencjach lekkoatletycznych, otrzymała kluczyki do hybrydowego SUV-a NX.
Rajd Rzeszowski wyłonił mistrzów

Rajd Rzeszowski wyłonił mistrzów

Wiadomości / Moto sport

2018.08.14

27. Rajd Rzeszowski stanowił 6. rundę Motul Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
Nikolay Gryazin zwycięzcą Rajdu Rzeszowskiego

Nikolay Gryazin zwycięzcą Rajdu Rzeszowskiego

Wiadomości / Moto sport

2018.08.14

Startujący z łotewską licencją Nikołaj Griazin i Jarosław Fedorow wygrali 27. Rajd Rzeszowski.