Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Niemieccy producenci testowali spaliny na… ludziach i małpach
kalendarz 01/02 2018

Niemieccy producenci testowali spaliny na… ludziach i małpach

Gorące tematy

Testy prowadziły czołowe niemieckie koncerny.

Jak wynika z informacji, do których dotarła brytyjska telewizja BBC, te szokujące badania prowadzono pod szyldem Europejskiej Grupy Badawczej do Spraw Środowiska i Zdrowia w Transporcie. Organizacja EUGT została utworzona przez firmy: BMW, Daimler i Volkswagen.

Testy polegały na wdychaniu spalin z silników wysokoprężnych przez małpy i ludzi. Według „New York Times” EUGT powołano w celu podważenia decyzji Światowej Organizacji Zdrowia, według której spaliny pochodzące z silników diesla są rakotwórcze. W 2014 r. EUGT przeprowadziła testy na 10 małpach, które umieszczone w specjalnej hermetycznej komorze, miały wdychać spaliny z samochodów. Badania miały być przeprowadzone w Albuquerque w amerykańskim stanie Nowy Meksyk.

Ponadto w niemieckim Aachen przez kilka miesięcy prowadzono podobne testy z udziałem 9 mężczyzn i 6 kobiet. Wyniki tych badań zostały opublikowane w 2016 r. Na razie przynajmniej nie są znane dokładnie ich wyniki, ale w 2016 r. niemieckie koncerny samochodowe przekonywały o bezpiecznych wartościach emisji szkodliwych związków znajdujących się w spalinach silników diesla, co miało być efektem zastosowania najnowszych rozwiązań w tym zakresie. Te „rewelacje” zbiegły się jednak z aferą dieselgate Volkswagena. Przypomnijmy, że w 2015 r. na jaw wyszła głośna sprawa VW dotycząca instalowania przez ten koncern w swoich autach oprogramowania zaniżającego pomiar emisji spalin.

EUGT zostało rozwiązane w ubiegłym roku. Szokujące działania organizacji potępił zarówno niemiecki rząd, jak i same koncerny – Daimler (Mercedes) i VW. Przedstawiciele tych firm oświadczyli, że są zszokowani tego rodzaju eksperymentami i potępiają je z całą stanowczością. Koncern VW przeprosił za przerażające praktyki EUGT.

Afera może z pewnością wpłynąć na wizerunek koncernów, jak i zainteresowanie autami z silnikami wysokoprężnymi, które i tak z roku na rok maleje./oprac.ns/


Tagi:
BMW, Daimler, Volkswagen, niemieckie koncerny samochodowe, afera dieselgate, Europejska Grupa Badawcza do Spraw Środowiska i Zdrowia w Transporcie, emisja spalin z silników wysokoprężnych, niedozwolone praktyki producentów samochodów

Zobacz podobne artykuły:

Stacje benzynowe inwestują w gastronomię
kalendarz 17/07 2018

Stacje benzynowe inwestują w gastronomię

Wiadomości / Gorące tematy

2018.07.17

Są coraz ważniejszym graczem w tym segmencie.
Rośnie popularność wypożyczalni aut na minuty
kalendarz 13/07 2018

Rośnie popularność wypożyczalni aut na minuty

Wiadomości / Gorące tematy

2018.07.13

BP uruchamia takie wypożyczalnie na swoich stacjach.
Przyszłość elektronicznego systemu poboru opłat drogowych pod znakiem zapytania
kalendarz 22/06 2018

Przyszłość elektronicznego systemu poboru opłat drogowych pod znakiem zapytania

Wiadomości / Gorące tematy

2018.06.22

Przekazanie go do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego może być ryzykowne.
Najnowsze artykuły:
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.
Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Testy

2018.07.20

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?
Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Warsztat / Porady

2018.07.19

Prawidłowo zamontowana tarcza sprzęgła będzie służyć nawet przez 200 tys. km, ale…