Nagrody dla Skody podczas gali FIA w Paryżu
Rok 2013 zapisze się jako jeden z najważniejszych w 112-letniej, sportowej historii Skody.
„Pięć lat po rozpoczęciu sportowej kariery Škody Fabii S2000 nasi kierowcy po raz kolejny udowodnili, że Fabia wciąż jest jednym z najlepszych modeli w tej klasie” - mówi Michal Hrabánek, dyrektor Škoda Motorsport. „Tytuły mistrzowskie ERC i APRC, a także tytuł mistrzowski Ameryki Południowej to tylko niektóre z wielu osiągnięć. Liczne sukcesy naszych zespołów na trasach międzynarodowych również są dla nas źródłem satysfakcji.”
Na gali w Paryżu Skoda odebrała trofeum za zdobycie tytułu Mistrza Konstruktorów w rajdach FIA Asia-Pacific Rally Championship (APRC), jak również sześć trofeów dla załóg za wygrane w rajdach w Europie, Południowej Ameryce oraz na terenie Azji i Pacyfiku.
Czeski duet Jan Kopecký/Pavel Dresler wygrał w mistrzostwach FIA ERC za kierownicą Fabii S2000, podczas gdy Gaurav Gill z Glennem Macneallem (IND/NZ) triumfowali w rajdach z serii APRC.
Dla kierowcy Skody Jana Kopecký’ego tytuł mistrza Europy to ukoronowanie jego kariery, która rozpoczęła się w 2008 roku od testu Fabii Super 2000. Dwukrotny mistrz rajdowy Czech czterokrotnie był wicemistrzem IRC w latach 2009-2012. 31-letni kierowca był u szczytu formy w 2013 roku, kiedy wygrał sześć rajdów i jeszcze dwukrotnie stanął na podium w Rajdowych Mistrzostwach Europy.
„W pewnym sensie Fabia Super 2000 to moje „dziecko”. Jakby nie patrzeć, uczestniczyłem w opracowaniu tego modelu od samego początku. Niesamowity sukces związany z wygranymi w setkach rajdów na całym świecie w 2013 roku to doskonały przykład na technologiczne zaawansowanie, jakim może się pochwalić 270-konna Fabia Super 2000 z napędem na cztery koła.” Kopecký dodaje: „Czuję się dumny, widząc ten model, jak wygrywa i zdobywa tytuły na całym świecie. Czekam teraz niecierpliwie na kolejne, nowe wyzwania”.
W 2014 roku Skoda ponownie wystartuje w rajdach z serii ERC oraz APRC Fabią S2000. Model ten doczeka się swojego następcy w klasie R5 – prace nad nim rozpoczną się w przyszłym roku w Mladá Boleslav. Zgodnie z regulacjami FIA, samochód rajdowy klasy R5 wyposażony będzie w silnik 1.6 litra turbo. „Start w klasie R5 to logiczny krok dla Škody. Wierzymy, że nowe auto uzyska homologację w pierwszej połowie 2015 roku” - dodaje Hrabánek.
źródło: Skoda
Zobacz podobne artykuły:
Kolejny Memoriał w Wieliczce
Wiadomości / Moto sport
2024.03.27
Nowy SUV Citroena
Wiadomości / News
2024.03.26
Autonomiczne pojazdy: wizja przyszłości czy odległa mrzonka?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.03.26
Zimowe szaleństwa kierujących po alkoholu
Bezpieczeństwo
2024.03.27
Nowy SUV Citroena
Wiadomości / News
2024.03.26
Seat Ibiza – Najstarszy egzemplarz w Polsce
Moto fanatyk
2024.03.24