Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mitsubishi MiEV Evo III na szczycie Pikes Peak
kalendarz 15/07 2014

Mitsubishi MiEV Evo III na szczycie Pikes Peak

Wiadomości / Moto sport / Mitsubishi

Elektryczny model w wyścigu Pikes Peak 2014 w klasyfikacji Electric Modified Division zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.

W tegorocznej edycji słynnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb, który odbył się w Kolorado w Stanach Zjednoczonych, Mitsubishi wystawiło dwa modele MiEV Evolution III z napędem elektrycznym. Zespół MMC wystartował w klasyfikacji zmodyfikowanych pojazdów z napędem elektrycznym Electric Modified Division. Po ustanowieniu najszybszego czasu przejazdu wynoszącego 9 minut, 8 sekund i 188 setnych sekundy, Greg Tracy zwyciężył w kategorii Electric Modified Division i zajął drugie miejsce w klasyfikacji generalnej. Z kolei Hiroshi Masuoka uzyskał czas wynoszący 9 minut, 12 sekund i 204 setne sekundy, kończąc zmagania na drugim miejscu w swojej klasie i na trzeciej pozycji w klasyfikacji generalnej.

Greg Tracy: „Jestem bardzo zadowolony ze zwycięstwa w klasyfikacji Electric Modified Division. Mój tegoroczny triumf oznacza, że jestem zwycięzcą zarówno w klasie pojazdów dwukołowych, jak i czterokołowych. Zdecydowałem się przesiąść do konstrukcji czterokołowej, ponieważ bardzo chciałem powalczyć za kierownicą samochodu elektrycznego. Zespół Mitsubishi Motors przygotował dla mnie fantastyczne auto. Chciałbym w tym miejscu podziękować całemu zespołowi, a w szczególności Hiroshiemu Masuoce, który poprzez swój wkład w stworzenie tego fenomenalnego samochodu wyścigowego przyczynił się do mojego zwycięstwa. Muszę jednocześnie zaznaczyć, że wygrana jest zasługą całego zespołu. Nawierzchnia podczas wyścigu była dość śliska, przy czym układ S-AWC wyeliminował wszelkie tendencje auta do zbaczania z toru jazdy, więc mogłem skutecznie atakować zakręty. Żałuję tylko, że w niektórych zakrętach hamowałem zbyt agresywnie, przez co pod koniec trasy tarcze zbytnio się rozgrzały i straciły wydajność, co kosztowało mnie kilka cennych sekund. Wydaje mi się, że przez mój błąd straciliśmy szansę na zdobycie pierwszego miejsca w klasyfikacji generalnej. Z drugiej strony jestem dumny ze zdobycia dla Mitsubishi Motors najwyższego podium w klasyfikacji Electric Modified Division za kierownicą modelu MiEV Evolution III.”

Hiroshi Masuoka: „Przede wszystkim chciałbym pogratulować Gregowi zwycięstwa w klasie Electric Modified. Greg w spektakularny sposób poprowadził Mitsubishi MiEV Evolution III do mety i zasłużył na wygraną. Jako kolega z zespołu i partner cieszę się z tego rezultatu. Pogoda była dziś doskonała - o deszczu nie było mowy - więc mogłem pojechać agresywnie na sam szczyt. Gdybym musiał ocenić moją wydajność na trasie dałbym sobie 95 ze 100 możliwych do zdobycia punktów. Nie udało mi się wygrać, ale cieszę się, że wraz z Gregiem wywalczyliśmy dla zespołu dwa miejsca na podium. To już nasz trzeci start za kierownicą samochodu elektrycznego, który przez te trzy lata stał się zaawansowaną maszyną wyścigową, a my dowiedzieliśmy się wiele na temat wykorzystywanych w niej technologii. Co więcej, mogliśmy obserwować, jak młodzi i obiecujący inżynierowie dorastają wraz z tym projektem. Jestem przekonany, że dane zebrane podczas wyścigów Pikes Peak posłużą do stworzenia w przyszłości nowoczesnych technologii napędów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in.”

Przypomnijmy, że wyścig Pikes Peak International Hill Climb rozpoczyna się na wysokości 2 862 m i przez 156 zakrętów rozlokowanych na trasie o łącznej długości 20 km prowadzi do mety usytuowanej na szczycie Pikes Peak na wysokości 4 301 m. Zawodnicy muszą pokonać różnicę wysokości wynoszącą 1 439 m, zmagając się ze zmianą ciśnienia atmosferycznego, temperatury powietrza i innymi niesprzyjającymi warunkami pogodowymi. Trasa wyścigu jest podzielona na trzy sekcje – od najniżej położonej, przez pośrednią do najwyższej - Bottom, Middle i Upper.

Najniżej położona sekcja Bottom, otoczona iglastymi drzewami, rozpoczyna się serią zakrętów, które kierowcy pokonują ze średnimi i dużymi prędkościami, natomiast po chwili zakręty zacieśniają się, co wymaga od prowadzących dużego skupienia i uwagi.

Sekcja Middle wyróżnia się spektakularną scenerią, tworzoną po części przez osobliwie ukształtowane kamienie leżące wzdłuż trasy. To bardzo techniczny odcinek, ponieważ tuż po starcie następuje seria ciasnych serpentyn, których pokonanie wymaga precyzji i opanowania.

Z kolei sekcję Upper można pokonać w bardzo szybkim tempie, gdyż składa się ona głównie z szybkich zakrętów otoczonych głazami i skałami. Kierowców pędzących z zawrotną prędkością oddziela od urwiska niewielka barierka, w związku z czym każde zjechanie z asfaltu może zakończyć się niebezpiecznym wypadnięciem z trasy. To dlatego pojazdy biorące udział w tym wyścigu powinny odznaczać się wysoką stabilnością przy dużych prędkościach. Szczyt wzniesienia znajduje się na wysokości 4 301 m - wyżej, niż szczyt góry Fudżi - gdzie powietrze jest już bardzo rozrzedzone, przez co samochody z silnikami spalinowymi tracą moc. W takich warunkach auta z napędem elektrycznym zachowują pełną sprawność, dzięki czemu mogą ustanowić doskonały czas przejazdu całej trasy.

 źródło: MMC

Zobacz podobne artykuły:

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?
kalendarz 19/04 2024

Elfyn Evans powtórzy sukces w Chorwacji?

Wiadomości / Moto sport

2024.04.19

Zespół Toyoty będzie bronił prowadzenia w kategorii producentów podczas Rajdu Chorwacji.
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
kalendarz 17/04 2024

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
 Historyczna zmiana u Lubiaka
kalendarz 15/04 2024

Historyczna zmiana u Lubiaka

Wiadomości / Moto sport

2024.04.15

Sezon 2024 oznacza sporo nowości w rajdowym życiu Macieja Lubiaka i Grzegorza Dachowskiego.
Najnowsze artykuły:
 Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie

Wiadomości / News

2024.04.19

Do zdarzenia doszło w piątkowy poranek na warszawskim Mokotowie.
Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Uzbierał 30 pkt i zapłaci 6500 zł mandatu

Wiadomości / News

2024.04.19

To efekt niebezpiecznej jazdy, na którą zdecydował się 40-letni mieszkaniec Sosnowca.
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.