Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mitsubishi Lancer EVO IX
kalendarz 18/02 2016

Mitsubishi Lancer EVO IX

Moto fanatyk / Moje auto / Mitsubishi

Tego auta nikomu nie trzeba przedstawiać. Zadebiutowało na rynku w 2006 roku. W porównaniu do poprzedniej generacji (VIII) w modelu tym zastosowano mocniejszy silnik po raz pierwszy z systemem zmiennych faz rozrządu MiVEC, 6-stopniową skrzynię biegów, zawieszenie marki  Kayaba, aluminiowe obręcze firmy Enkei. Zdołano również obniżyć masę pojazdu, ulepszono właściwości aerodynamiczne oraz system chłodzenia. Przede wszystkim poprawiono osiągi auta. Już wersja 280-konna przyspiesza do 100 km/h w 5,7 s (dotychczas 6,1 s). Do sprzedaży trafiły również wersje o mocach wynoszących odpowiednio: 305 KM (0-100 km/h - 5,2 s), 340 KM (0-100 km/h – 4,5 s), 360 KM (0-100 km/h w 4,3 s) czy wreszcie  najmocniejsza wersja Evolution IX GT400 Extreme. 400 KM oraz 500 Nm gwarantują niesamowita zabawę i frajdę z jazdy. Także przyspieszenie wynoszące 3,8 s robi nawet dzisiaj kolosalne wrażenie, a co dopiero 10 lat temu! W porównaniu do poprzednika, zmiany objęły również stylistykę auta. Lancer Evo IX otrzymał nowy przedni zderzak z grillem, nowy tylny zderzak z dyfuzorem, delikatnie zmieniony carbonowy spoiler na tylnej klapie oraz czarne tylne lampy z całkowicie przezroczystym kloszem. Wnętrze z kolei otrzymało nowe fotele obszyte czarną alcantarą i czarną skórą, kierownicę całą w kolorze czarnym, elementy ozdobne deski rozdzielczej z włókna węglowego, oraz nowy, niżej umieszczony panel sterowania klimatyzacją. Mitsubishi Lancer Evo IX produkowany był w następujących wersjach wyposażenia - Lancer Evolution IX RS (Rally Sport), Lancer Evolution IX GSR (Grand Sport Rally),  Lancer Evolution IX GSR SE (Special Edition),  Lancer Evolution IX MR (Mitsubishi Racing). Głównym i odwiecznym rywalem Mitsubishi Lancera Evo IX jest Subaru Impreza STI. RED [gallery ids="56053,56054,56055,56056,56064,56061,56059,56057"]

Zobacz podobne artykuły:

Legendarne auta rajdowe Audi na Eifel Rallye Festival w Daun
kalendarz 18/07 2018

Legendarne auta rajdowe Audi na Eifel Rallye Festival w Daun

Moto fanatyk

2018.07.18

Zwycięskie samochody Michèle Mouton i Waltera Röhrla na jednym z największych tego typu zlotów na świecie.
X Zlot Oldtimer Club Polska
kalendarz 14/07 2018

X Zlot Oldtimer Club Polska

Moto fanatyk

2018.07.14

W dniach 12-15 lipca w Międzybrodziu Żywieckim odbywa się jubileuszowy X Ogólnopolski Zlot Zabytkowych Citroënów.
VW I.D. R Pikes Peak z nowym rekordem w Goodwood?
kalendarz 14/07 2018

VW I.D. R Pikes Peak z nowym rekordem w Goodwood?

Moto fanatyk

2018.07.14

Po uzyskaniu najlepszego czasu w wyścigu na szczyt Pikes Peak elektryczna wyścigówka staje przed nowym wyzwaniem.
Najnowsze artykuły:
 Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Warsztat / Porady

2018.07.21

Tym razem pod lupą znalazły się samochody o wartości ok. 10 - 20 tys. zł.
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.
Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Testy

2018.07.20

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?