Mercedes najbardziej innowacyjną marką
Wiadomości / News / Mercedes
Niemiecki koncern został uhonorowany za najbardziej nowatorskie rozwiązania dekady.
Według kompleksowych badań przeprowadzonych przez Centrum Zarządzania Motoryzacją (Center of Automotive Management - CAM) we współpracy z firmą doradczą Pricewaterhouse Coopers (PwC), Mercedes jest najbardziej innowacyjną marką samochodów premium na rynku i wprowadza najwięcej nowatorskich rozwiązań. Ponadto, producent ze Stuttgartu otrzymał specjalną nagrodę "Najbardziej innowacyjnej marki ostatniej dekady", a Daimler - "Najbardziej innowacyjnego koncernu" w kategorii "Napędów alternatywnych".
W tym roku marka może się poszczycić potrójnym triumfem w konkursie AutomotiveINNOVATIONS. Producentowi przyznano nagrodę "Najbardziej innowacyjnej marki ubiegłej dekady" - jako jedyny producent może poszczycić się 578 innowacjami, a z wynikiem 183 światowych nowości skutecznie dystansuje konkurencję. Lista przełomowych rozwiązań obejmuje m.in.: aktywny tempomat DISTRONIC PLUS z funkcją półautonomicznej jazdy w korku Stop&Go Pilot, ekonomiczny zespół napędowy modelu S 400 Hybrid, czy zawieszenie Magic Body Control.
Wśród innowacji wyróżnionych w kategorii "Najbardziej innowacyjnej marki premium" są: funkcja pochylania karoserii w zakrętach montowana w Klasie S Coupé, reflektory LED Multibeam w zmodernizowanym CLS-ie oraz ogólna koncepcja stojąca za stylowym kombi CLA Shooting Brake.
Dzięki wprowadzeniu na rynek hybryd plug-in S 500 e oraz C 350 e i w pełni elektrycznej Klasy B Electric Drive, koncern Daimler otrzymał nagrodę za innowacyjność w kategorii "Napędów alternatywnych".
Przypomnijmy, że nagrody AutomotiveINNOVATIONS są przyznawane na podstawie badań innowacyjności, które co roku prowadzi Centrum Zarządzania Motoryzacją (Center of Automotive Management - CAM). Już po raz 10. organizacja sprawdziła i oceniła innowacje techniczne wprowadzane na rynek przez koncerny motoryzacyjne wedle kryteriów jakościowych oraz ilościowych. Za innowacje uznaje się nowe rozwiązania, oferujące dodatkowe, odczuwalne korzyści dla klientów. W trakcie badania muszą być one dostępne w sprzedaży, ewentualnie powinny być już przedstawione w postaci działających prototypów.
CAM to niezależny instytut z siedzibą w niemieckiej miejscowości Bergisch Gladbach, powstały w 2004 r. Od tej pory prowadzi badania nad pojazdami oraz transportem, zajmuje się też doradztwem strategicznym. Jego założycielem i dyrektorem jest prof. Stefan Bratzel.
Zobacz podobne artykuły:
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21
Smart Concept #5 - zapowiedź
Wiadomości / News
2024.04.20
Luksusowy „elektryk” spłonął w Warszawie
Wiadomości / News
2024.04.19
Im większy luksus, tym większe… ryzyko!
Używane
2024.04.22
Podwójne zwycięstwo Toyoty w Rajdzie Chorwacji
Wiadomości / Moto sport
2024.04.22
VW R – oddzielną marką?
Wiadomości / News
2024.04.21