Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition – Na pożegnanie
kalendarz 27/11 2013

Mercedes-Benz SLS AMG GT Final Edition – Na pożegnanie

Wiadomości / Prezentacje / Mercedes / nowe auta

Model SLS AMG GT Final Edition kończy rozdział w historii Mercedes-AMG.

Na rynek trafi specjalna seria ograniczona do 350 sztuk, która ma odzwierciedlać charakter pierwszego auta w pełni zbudowanego przez inżynierów z Affalterbach. Dla nabywców jest to ostatnia szansa na zakup SLS-a. Model ten napędzany jest 6.2-litrowym silnikiem V8 o mocy 591 KM. Ponadto wyróżnia się stylem i specjalnymi dodatkami oraz wyścigowym ogumieniem.

Samochód jest ozdobą stoiska niemieckiej marki podczas imprez w Los Angeles i Tokio, trwających od 20 listopada do 1 grudnia, gdzie świętuje swój podwójny debiut. Na rynku model ten pojawi się w marcu 2014 r. Nabywcy będą mieli do wyboru wersję Coupé, jak i Roadster.

- SLS AMG, jako pierwszy model całkowicie zaprojektowany przez AMG, rozpoczął w historii naszej firmy nową erę. Prezentując odmianę Final Edition, oferujemy naszym klientom ostatnie, szczególnie ekskluzywne wcielenie tego supersportowego samochodu. Ospojlerowanie wykonane z włókien węglowych, zoptymalizowana aerodynamika i opcjonalne opony wyścigowe potęgują jego potencjał - mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

Dla obniżenia masy poajzdu, maska silnika z centralnym wlotem powietrza została wykonana z włókna węglowego podobnie jak i przedni spojler oraz tylne skrzydło, nawiązujące do wersji Black Series. Na życzenie zestaw ten można połączyć z matowym, grafitowym lakierem designo magno, zapożyczonym z kolekcjonerskiego modelu SLS AMG GT3 "45th Anniversary". Dla podkreślenia ekskluzywnego charakteru serii, podpory tylnego spojlera otrzymały lśniące wykończenie w kolorze czarnym. Dodatkowy wlot w pokrywie silnika, podobnie jak w przypadku odmian Black Series i GT3, odpowiada nie tylko za odprowadzenie nadmiaru ciepła z komory silnikowej, ale również za zwiększenie docisku przedniej osi i ograniczenie współczynnika oporu powietrza.

Kute felgi AMG z podwójnymi ramionami dostępne są w dwóch wersjach wykończenia: lśniącej lub matowej. Ich czarny odcień kontrastuje z polakierowanymi na czerwono zaciskami hamulców. Nowe ogumienie wyścigowe Dunlop Sport Maxx Race w rozmiarze 265/35 R 19 (przód) i 295/30 R 20 (tył) dostępne jest na życzenie, bez dopłaty. Zaprojektowano je specjalnie dla Mercedes-AMG.

Styl auta podkreśla również wystrój wnętrza. Skórzana tapicerka designo z diamentowymi przeszyciami w centralnej części foteli i na boczkach drzwi. Z czarną skórą kontrastuje srebrna nić oraz pasy bezpieczeństwa i obszycie dywaników w tym samym kolorze. Elementy wykończenia z włókna węglowego należą do wyposażenia standardowego, a konsolę centralną zdobi zarezerwowana dla limitowanej edycji tabliczka "AMG Final Edition" z numerem danego egzemplarza. Uwagę zwraca także przywiązanie do najdrobniejszych detali, jak np. trójwymiarowy szew, czyli pas Alcantary wszyty ręcznie w skórzane obicie deski rozdzielczej. Alcantarą pokryto również kierownicę AMG Performance ze srebrnym pasem na godzinie 12 i lśniącymi wstawkami z litego metalu, nawiązującymi do oprawy otworów wentylacyjnych.
 
Sportowy SLS AMG GT Final Edition może być wykorzystywany na zamkniętych torach. Zawieszenie AMG Ride Control z elektroniczną kontrolą tłumienia i programami "Sport" oraz "Sport plus", zapewnia dynamikę jazdy. Silnik V8 AMG gwarantuje natomiast sportowe osiągi. 591-konny silnik o maksymalnym momencie obrotowym równym 650 Nm przy 4750 obr./min zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu 3,7 s, a 200 km/h osiąga w czasie 11,2 s. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 320 km/h.

Napęd przekazywany jest za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni AMG SPEEDSHIFT DCT z czterema trybami jazdy oraz funkcjami Race Start i podwójnego wysprzęglenia.

Model SLS AMG GT Final Edition na rynku niemieckim będzie kosztował - Coupé Final Edition 225 505 euro oraz Roadster Final Edition - 233 835 euro. Producent przygotował równiez bogatą i długą listę opcji, na której znalazły się m in. obudowy bocznych lusterek i osłona silnika z włókien węglowych, wysokowydajne hamulce węglowo-ceramiczne, nagłośnienie Bang & Olufsen BeoSound AMG.

Od chwili debiutu jesienią 2009 r,  SLS AMG doczekał się wielu wcieleń - Coupé, Roadster, GT, Black Series, Electric Drive, wyścigowy wariant GT3, odmiana Final Edition i oficjalny samochód bezpieczeństwa w Mistrzostwach Świata Formuły 1. Przypomnijmy, że jako pierwsze pojawiło się Coupé, które trafiło do sprzedaży wiosną 2010 r. Rok później do Gullwinga dołączył Roadster oraz model torowy zaprojektowany dla prywatnych zespołów - SLS AMG GT3. Ten ostatni swoją imponującą formę udowodnił licznymi tytułami w międzynarodowych starciach, takich jak ADAC GT Masters, Mistrzostwa Europy FIA GT3 i Mistrzostwa Świata FIA GT1, czy ponad 100 zwycięstwami w seriach wyścigowych na pięciu kontynentach. Jego walory potwierdziły też sukcesy w zmaganiach długodystansowych: 12-godzinnym wyścigu Bathurst, a także w 24-godzinnych wyścigach w Dubaju, Barcelonie i na torach Nürburgring oraz Spa-Francorchamps. Tylko w 2013 roku SLS AMG GT3 zdominował "wielki szlem" klasycznych, długodystansowych wyścigów GT3, wygrywając w czterech imprezach z rzędu. Tegoroczny tytuł mistrzowski zdobył również w serii Blancpain Endurance.

Od 2010 roku SLS AMG zapewnia również bezpieczeństwo podczas wyścigów F1; od ponad roku rolę oficjalnego samochodu bezpieczeństwa F1 pełni SLS AMG GT. W czerwcu tego roku na rynku pojawiły się najmocniejsze warianty modelu: SLS AMG Coupé Black Series o mocy 631 KM oraz SLS AMG Coupé Electric Drive o mocy 751 KM. W przszłości model ten stanie się kolejnym klasykiem spod znaku trójramiennej gwiazdy.

Norbert Szwarc
Foto: Mercedes

 

[gallery ids="43948,43942,43936,43935,43941,43947,43946,43940,43934,43933,43939,43945,43944,43938,43943,43937"]

Zobacz podobne artykuły:

 Autonomiczne pojazdy: wizja przyszłości czy odległa mrzonka?
kalendarz 26/03 2024

Autonomiczne pojazdy: wizja przyszłości czy odległa mrzonka?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.03.26

W przyszłym roku prawo pozwoli na testowanie pojazdów autonomicznych na polskich drogach.
Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera
kalendarz 21/03 2024

Ghostbusters: Frozen Empire z udziałem Mercedesa Sprintera

Wiadomości / Wydarzenia

2024.03.21

W najnowszym filmie o Pogromcach Duchów obok znanego samochodu bohaterów Ecto-1, występuje również pojazd towarzyszący.
Młodych nie interesuje już zrobienie „prawka”
kalendarz 19/03 2024

Młodych nie interesuje już zrobienie „prawka”

Wiadomości / Gorące tematy

2024.03.19

Jak ten trend wpłynie na rynek motoryzacyjny?
Najnowsze artykuły:
 Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli

Finanse / Ubezpieczenia

2024.03.28

W ubiegłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy.
Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Rajd Safari - Kajetanowicz liderem w WRC2

Wiadomości / Moto sport

2024.03.28

Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak wygrali pierwszy OS Kasarani w kategorii WRC2 Challenger.
Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Nissany już wkrótce tylko elektryczne

Wiadomości / News

2024.03.28

Nissan wkrótce przestawi się w Europie na sprzedaż wyłącznie samochodów elektrycznych