Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mercedes Benz Vito 116 CDI BlueEFFICENCY Tourer Select – Prawie…
kalendarz 12/05 2017

Mercedes Benz Vito 116 CDI BlueEFFICENCY Tourer Select – Prawie…

Testy / Mercedes

Vito Tourer Select to prawie klasa V. Wiem wiem, prawie robi czasem różnicę, ale nie zawsze. Vito, to mniej luksusu a więcej, walorów stricte użytkowych. Mimo wszystko jednak braku komfortu zarzucić mu nie można.

Tak naprawdę z zewnątrz różnic pomiędzy klasą V, a Vito nie ma zbyt wiele. Ograniczają się tylko do drobnych detali stylistycznych, ładniejszych felg czy lepszego lakieru. V-klasa to ekskluzywny, osobowy VAN. Vito Tourer Selecct to raczej typowy minibus ze średniej półki wyposażeniowej. Ale nie będzie to zbyt dużą przesadą, jeżeli skonstatuję, że jeżdżąc Vito, poniekąd jeździmy klasa V.

W ten prosty sposób awansowaliśmy do klasy Premium!  
III generacja Vito nie jest już tak surowa jak poprzednie. W minionej generacji różnice pomiędzy Vito i Viano były boleśnie odczuwalne. Teraz, Vito to sporo odniesień nie tylko do V-Klasy, ale i do gamy osobówek. Przód pojazdu przypomina bardzo sedany ze stajni Mercedesa. Grill i linia świateł to misz masz nowej C i S-Klasy. I choć poprzez gabaryty bliżej mu do stodoły na kołach, samochodowi nie brakuje ani gracji, ani lekkości.

Wnętrze skonfigurowano z elementów znanych z każdego innego Mercedesa i zrobiono to równie starannie. Deska rozdzielcza nie jest wprawdzie tak piękna jak w Klasie V, ale nie można jej odmówić funkcjonalności i ergonomii. Materiały wykończeniowe też nieco „biedniejsze”, ale mimo wszystko dobrej jakości. Krótko mówiąc, wykończenie zbytnio nie odbiega od tego, co Mercedes oferuje w osobowych modelach. Dobrze świadczy o producencie, który auto w sumie robocze montuje równie staranni,e jak dwu albo i trzykrotnie droższe osobówki.

Dawka luksusu
W kokpicie, więcej niż namiastka dobrobytu. Powiem więcej, jest nawet spora dawka luksusu. Nieźle grające audio, z możliwością podłączenia telefonu, nawigacja, wyjścia USB i  Aux. W wyposażeniu standardowym podwójna klimatyzacja, elektrycznie sterowane lusterka, kamerka cofania, wielofunkcyjna kierownica. Fotele to kopia tych z klasy V. Z tyłu, w części pasażerskiej nie ma wprawdzie foteli, ale coś pomiędzy. Nazwijmy je kanapofotele, choć bliżej im do foteli niż tradycyjnej kanapy. Choćby poprzez długość siedziska, ukształtowanie podparcia, kąt nachylenia. Przy okazji, w 8 osobowym aucie dzięki systemowi EasyEntry nie było problemu z zajęciem miejsca w ostaniem rzędzie. Regulowane nachylenie w istotny sposób ułatwiało, tę niekiedy skomplikowana czynność.
Auto, którym jeździliśmy, to Tourer Select. Jest to typowa osobówka z 7 miejscami plus kierowca. Auto posiada co najmniej spory bagażnik. Za III rząd foteli zapakujemy w zależności od sytuacja od 990 do 1220 litrów bagażu. Innymi słowy, walizki każdego z pasażerów mają szanse się zmieścić.

Idealny
Testowego Vito oznaczonego 116 CDI napędzał 2,1 litrowy, 163-konny turbodiesel z wtryskiem common rail. Nominalną moc motor osiągał przy 3800 obrotach a maksymalne 380 Nm od 1400 do 2400 obrotów. To sprawia, że Vito 116 jest nad wyraz dynamiczne. A do tego bardzo ekonomiczne. Napęd na tylne koła przenosiła 6-stopniowa manualna skrzynia biegów TSG, która czuwała dzielnie nad tym, by auto nie konsumowało zbyt dużych ilości paliwa. W trasie bez problemu można utrzymać spalanie w wartościach 7,8 – 8 l/100 km. W naszym teście auto spalało średnio 9 litrów a cyklu miejskim, 10. Dopiero przy prędkościach autostradowych pojazd zasysał około 11.5 l/100 km.
Wyposażenie, jak to w Mercedesie, a więc na bogato. Wśród opcji, między innymi Cllision Prevention Assist, Asystent wspomagania koncentracji Attention Assist, Tempomat, klimatyzacja automatyczna Thermotronic z przodu, Klimatyzacja półautomatyczna Tempmatic z tyłu, Inteligentny system oświetlenia ILS LED

Komfort podróżowania jest, ale nieco niższy niż klasy V
Komfort przemieszczania się jest zauważalnie niższy. We wnętrzu jest głośniej. Oczywiście, poziom głośności jest akceptowalny, ale cudów nie ma. W Vito za 150 czy 160 tysięcy nie spodziewajmy się komfortu rodem z auta auta za 250…

Prowadzenie samochodu bez zastrzeżeń. Kultura jazdy jest porównywalna z bardziej nobliwym bratem. 163-konny motor zapewnia lepiej niż dobre przyspieszenie. Układ kierowniczy i hamulcowy bliskie perfekcji. Zawieszenie, też z gatunku luksusowych. Dwutonowy pojazd z godnością Mercedesa przejeżdża przez wszelkie nierówności i ubytki w warstwie ścieralnej asfaltu.

Summa Summarum
Tak, Vito to jednak nie klasa V. Różnica jest odczuwalna, ale jeżeli w domowym budżecie na klasę V trochę zabrakło, a wystarczy na Vito, to  naprawdę, warto…
Paweł Pusz

Zalety auta:
– cena
– łatwe do aranżacji wnętrze
– bagażnik w konfiguracji 2 osobowej
– mocny i oszczędny silnik diesla

Wada auta:
– mało schowków we wnętrzu auta

Podstawowe parametry techniczne Mercedes Benz Vito 116 CDI BlueEFFICENCY Tourer Select:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 5140/11928/1890/3200
Silnik: turbodiesel z wtryskiem CR
Pojemność: 2143 cm3
Moc maksymalna: 163 KM przy 3800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm od 1400-2400 obr./min
Napęd: na tylna oś
Skrzynia: manualna, 6 biegowa
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 7,8/5,2/6,2
Pojemność bagażnika: 990/1220 l
Ceny: od 130 tys. złotych.
Cena wersji testowej: 187,1 tys. złotych

Zobacz podobne artykuły:

Dacia Sandero 1,2 SCE Laureate 73 KM – Dobrze, a nawet lepiej…
kalendarz 15/05 2018

Dacia Sandero 1,2 SCE Laureate 73 KM – Dobrze, a nawet lepiej…

Testy / Testy

2018.05.15

Tylko po co? Zastanawiałem się w ten sposób, kiedy Renault reanimował Dacię? Dziś nie mam wątpliwości.
Volkswagen Golf R 2,0 TSI 310 KM DSG7 4Motion – Więcej Golfa w Golfie
kalendarz 11/05 2018

Volkswagen Golf R 2,0 TSI 310 KM DSG7 4Motion – Więcej Golfa w Golfie

Testy / Testy

2018.05.11

W Golfie R jest nie tylko więcej Golfa w Golfie. Jest go zdecydowanie najwięcej.
Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM 6AT – Amerykański punkt widzenia
kalendarz 11/05 2018

Ford Edge Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM 6AT – Amerykański punkt widzenia

Testy / Testy

2018.05.11

Edge powstał w 2007 jako bliźniak Lincolna MKX. W 2014, na targach w Detroit zadebiutowała II jego generacja. Wtedy też włodarze koncernu obiecali, że wkrótce pojawi się w Europie. Wkrótce, trwało 2 lata. Samochód najpierw tr...
Najnowsze artykuły:
 Flotowe hatchbacki – Bezpieczeństwo przede wszystkim

Flotowe hatchbacki – Bezpieczeństwo przede wszystkim

Prezentacje / Nowości

2018.05.22

Sprawdzamy, do których dodatkowych systemów bezpieczeństwa w popularnych hatchbackach należy dopłacić, a które są oferowane w standardzie.
Kia Platinum Cup - Runda dla Wróbla, Borek z życiowym wynikiem

Kia Platinum Cup - Runda dla Wróbla, Borek z życiowym wynikiem

Wiadomości / Moto sport

2018.05.21

Konrad Wróbel oraz Dawid Borek mają najwięcej powodów do zadowolenia po drugiej rundzie Kia Platinum Cup rozegranej na torze Red Bull Ring.
Thierry Neuville po raz drugi

Thierry Neuville po raz drugi

Wiadomości / Moto sport

2018.05.21

Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul przed rokiem zajęli drugie miejsce w Rajdzie Portugalii. W tym roku świętują zwycięstwo.