Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mercedes Benz Vito 116 CDI BlueEFFICENCY Tourer Select – Prawie…
kalendarz 12/05 2017

Mercedes Benz Vito 116 CDI BlueEFFICENCY Tourer Select – Prawie…

Testy / Mercedes

Vito Tourer Select to prawie klasa V. Wiem wiem, prawie robi czasem różnicę, ale nie zawsze. Vito, to mniej luksusu a więcej, walorów stricte użytkowych. Mimo wszystko jednak braku komfortu zarzucić mu nie można.

Tak naprawdę z zewnątrz różnic pomiędzy klasą V, a Vito nie ma zbyt wiele. Ograniczają się tylko do drobnych detali stylistycznych, ładniejszych felg czy lepszego lakieru. V-klasa to ekskluzywny, osobowy VAN. Vito Tourer Selecct to raczej typowy minibus ze średniej półki wyposażeniowej. Ale nie będzie to zbyt dużą przesadą, jeżeli skonstatuję, że jeżdżąc Vito, poniekąd jeździmy klasa V.

W ten prosty sposób awansowaliśmy do klasy Premium!  
III generacja Vito nie jest już tak surowa jak poprzednie. W minionej generacji różnice pomiędzy Vito i Viano były boleśnie odczuwalne. Teraz, Vito to sporo odniesień nie tylko do V-Klasy, ale i do gamy osobówek. Przód pojazdu przypomina bardzo sedany ze stajni Mercedesa. Grill i linia świateł to misz masz nowej C i S-Klasy. I choć poprzez gabaryty bliżej mu do stodoły na kołach, samochodowi nie brakuje ani gracji, ani lekkości.

Wnętrze skonfigurowano z elementów znanych z każdego innego Mercedesa i zrobiono to równie starannie. Deska rozdzielcza nie jest wprawdzie tak piękna jak w Klasie V, ale nie można jej odmówić funkcjonalności i ergonomii. Materiały wykończeniowe też nieco „biedniejsze”, ale mimo wszystko dobrej jakości. Krótko mówiąc, wykończenie zbytnio nie odbiega od tego, co Mercedes oferuje w osobowych modelach. Dobrze świadczy o producencie, który auto w sumie robocze montuje równie staranni,e jak dwu albo i trzykrotnie droższe osobówki.

Dawka luksusu
W kokpicie, więcej niż namiastka dobrobytu. Powiem więcej, jest nawet spora dawka luksusu. Nieźle grające audio, z możliwością podłączenia telefonu, nawigacja, wyjścia USB i  Aux. W wyposażeniu standardowym podwójna klimatyzacja, elektrycznie sterowane lusterka, kamerka cofania, wielofunkcyjna kierownica. Fotele to kopia tych z klasy V. Z tyłu, w części pasażerskiej nie ma wprawdzie foteli, ale coś pomiędzy. Nazwijmy je kanapofotele, choć bliżej im do foteli niż tradycyjnej kanapy. Choćby poprzez długość siedziska, ukształtowanie podparcia, kąt nachylenia. Przy okazji, w 8 osobowym aucie dzięki systemowi EasyEntry nie było problemu z zajęciem miejsca w ostaniem rzędzie. Regulowane nachylenie w istotny sposób ułatwiało, tę niekiedy skomplikowana czynność.
Auto, którym jeździliśmy, to Tourer Select. Jest to typowa osobówka z 7 miejscami plus kierowca. Auto posiada co najmniej spory bagażnik. Za III rząd foteli zapakujemy w zależności od sytuacja od 990 do 1220 litrów bagażu. Innymi słowy, walizki każdego z pasażerów mają szanse się zmieścić.

Idealny
Testowego Vito oznaczonego 116 CDI napędzał 2,1 litrowy, 163-konny turbodiesel z wtryskiem common rail. Nominalną moc motor osiągał przy 3800 obrotach a maksymalne 380 Nm od 1400 do 2400 obrotów. To sprawia, że Vito 116 jest nad wyraz dynamiczne. A do tego bardzo ekonomiczne. Napęd na tylne koła przenosiła 6-stopniowa manualna skrzynia biegów TSG, która czuwała dzielnie nad tym, by auto nie konsumowało zbyt dużych ilości paliwa. W trasie bez problemu można utrzymać spalanie w wartościach 7,8 – 8 l/100 km. W naszym teście auto spalało średnio 9 litrów a cyklu miejskim, 10. Dopiero przy prędkościach autostradowych pojazd zasysał około 11.5 l/100 km.
Wyposażenie, jak to w Mercedesie, a więc na bogato. Wśród opcji, między innymi Cllision Prevention Assist, Asystent wspomagania koncentracji Attention Assist, Tempomat, klimatyzacja automatyczna Thermotronic z przodu, Klimatyzacja półautomatyczna Tempmatic z tyłu, Inteligentny system oświetlenia ILS LED

Komfort podróżowania jest, ale nieco niższy niż klasy V
Komfort przemieszczania się jest zauważalnie niższy. We wnętrzu jest głośniej. Oczywiście, poziom głośności jest akceptowalny, ale cudów nie ma. W Vito za 150 czy 160 tysięcy nie spodziewajmy się komfortu rodem z auta auta za 250…

Prowadzenie samochodu bez zastrzeżeń. Kultura jazdy jest porównywalna z bardziej nobliwym bratem. 163-konny motor zapewnia lepiej niż dobre przyspieszenie. Układ kierowniczy i hamulcowy bliskie perfekcji. Zawieszenie, też z gatunku luksusowych. Dwutonowy pojazd z godnością Mercedesa przejeżdża przez wszelkie nierówności i ubytki w warstwie ścieralnej asfaltu.

Summa Summarum
Tak, Vito to jednak nie klasa V. Różnica jest odczuwalna, ale jeżeli w domowym budżecie na klasę V trochę zabrakło, a wystarczy na Vito, to  naprawdę, warto…
Paweł Pusz

Zalety auta:
– cena
– łatwe do aranżacji wnętrze
– bagażnik w konfiguracji 2 osobowej
– mocny i oszczędny silnik diesla

Wada auta:
– mało schowków we wnętrzu auta

Podstawowe parametry techniczne Mercedes Benz Vito 116 CDI BlueEFFICENCY Tourer Select:
Wymiary (długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi): 5140/11928/1890/3200
Silnik: turbodiesel z wtryskiem CR
Pojemność: 2143 cm3
Moc maksymalna: 163 KM przy 3800 obr./min
Maksymalny moment obrotowy: 380 Nm od 1400-2400 obr./min
Napęd: na tylna oś
Skrzynia: manualna, 6 biegowa
Deklarowane zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 7,8/5,2/6,2
Pojemność bagażnika: 990/1220 l
Ceny: od 130 tys. złotych.
Cena wersji testowej: 187,1 tys. złotych

Zobacz podobne artykuły:

Nowości w klasie E
kalendarz 11/11 2017

Nowości w klasie E

Wiadomości / Prezentacje

2017.11.11

Auto otrzyma nowy silnik, kolejne wersje i jeszcze bogatsze wyposażenie.
Mercedes-Benz V 250 CDI 7-G Tronic Plus: Kiedy S-Klasa to za mało
kalendarz 08/11 2017

Mercedes-Benz V 250 CDI 7-G Tronic Plus: Kiedy S-Klasa to za mało

Testy / Testy

2017.11.08

Z autami jest tak, jak z butami. Czasem ładny, może być zbyt mały. No więc, co zrobić, kiedy S-Klasa to za mało? Kupić V-Klasę!
Nissan Navara IV Double Cab 6MT 2.3 DCi 190KM – W klasie Lux, czyli z rancza do opery…
Najnowsze artykuły:
Fleet Market 2017 – Największe flotowe wydarzenie roku

Fleet Market 2017 – Największe flotowe wydarzenie roku

Wiadomości / Wydarzenia

2017.11.24

22 listopada br. w Warszawie, po raz dziewiąty odbyły się targi motoryzacyjno – biznesowe Fleet Market.
Maciej Lubiak w Oplu Adamie

Maciej Lubiak w Oplu Adamie

Wiadomości / Moto sport

2017.11.23

W Barbórce Cieszyńskiej za kierownicą Opla Adama R2 wystartuje Maciej Lubiak, a na prawym fotelu usiądzie Tomasz Borko.
VW Golf R rywalem Audi RS3?

VW Golf R rywalem Audi RS3?

Moto fanatyk / Tuning

2017.11.23

Mercedes-AMG A45 i Audi RS3 Sportback mają wyraźną przewagę mocy nad jednym z najpopularniejszych kompaktów - Volkswagenem Golfem.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.