Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Mercedes-AMG GT3 – Gotów do walki
kalendarz 03/03 2015

Mercedes-AMG GT3 – Gotów do walki

Wiadomości / Prezentacje / Mercedes / nowe auta

Ten nowy wyczynowy bolid ze stajni Mercedes-AMG będzie ozdobą tegorocznej wystawy w Genewie.  

Najnowsze dzieło inżynierów z Affalterbach rozpocznie tegoroczny sezon sportowy. Jak już informowaliśmy, samochód, który jest następcą SLS GT-3 nawiązuje jednocześnie do sportowej tradycji Mercedesa, w tym słynnego modelu 300 SL z 1952 r.  Opracowany zgodnie z wymogami FIA GT3 bolid będzie rywalizować w najbardziej konkurencyjnej serii wyścigowej dla prywatnych zespołów na świecie.

Nowe GT3 bazuje na seryjnym Mercedesie-AMG GT, a jego nadwozie kryje najnowsze rozwiązania. Pierwsze egzemplarze trafią do zespołów pod koniec tego roku, po zaliczeniu wszystkich testów przedprodukcyjnych.

 „Wraz z nowym Mercedesem-AMG GT3 wchodzimy do środowiska, w którym panuje wyjątkowo zacięta rywalizacja. Wysokie standardy technologiczne i sprawiedliwe zasady wyścigów zachęcają nas jednak, by walczyć o najlepsze lokaty. Swoją ambicję możesz udowodnić tylko wtedy, gdy pokonujesz najlepszych w stawce" – powiedział Tobias Moers, Prezes Zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Już cywilny GT zapewnia znakomite osiągi i stanowi idealną bazę dla samochodu wyścigowego –  nisko położony środek ciężkości, idealnie rozłożona masa i szeroki rozstaw kół. Cechy te  gwarantują precyzyjne właściwości jezdne w zakrętach, wysokie przyspieszenia poprzeczne,  zwinność, duże pokłady przyczepności i ograniczoną bezwładność przy nagłej zmianie kierunku. Uwagę wyczynowego GT3 zwraca muskularna sylwetka z matowym lakierem designo selenite grey magno, poszerzone nadkola, czy duże wloty powietrza. Ponadto tylny dyfuzor oraz imponujących rozmiarów tylny spoiler.

Wyczynowy samochód wykorzystuje lekką, a zarazem sztywną aluminiową ramę przestrzenną. Kierowcę dodatkowo chroni skorupa fotela z włókien węglowych i zintegrowana klatka bezpieczeństwa, wykonana z wysokowytrzymałej stali. Dla zredukowania masy pojazdu, wiele  elementów karoserii wykonano z włókien węglowych – jak m.in. pokrywa silnika, drzwi, przedni i tylny spoiler, progi, dyfuzor, klapa bagażnika.

Do napędu posłużyła udoskonalona, 6.2-litrowa jednostka AMG V8 pochodząca z modelu SLS AMG GT3. Zgodnie z wymogami FIA, moc bolidu może mieć między 500 a 600 KM. Inżynierowie zdecydowali się właśnie na takie rozwiązanie z uwagi na jej sprawdzoną konstrukcję, niezawodność, długie okresy międzyprzeglądowe i wysoko obrotową charakterystykę  wolnossącego silnika w połączeniu z niewygórowanymi kosztami eksploatacji. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem 6-biegowej przekładni  sekwencyjnej – podobnie jak przekładnia w seryjnym modelu GT – znajdująca się przy tylnej osi (tzw. układ transaxle), co dodatkowo poprawia rozkład masy. Wspólna z GT jest również konstrukcja zawieszenia z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi.

Najnowszy model Mercedes-AMG będzie można zobaczyć podczas wielu wyścigów, w tym 24-godzinnego Le Mans.

Norbert Szwarc
Foto: Mercedes  

Zobacz podobne artykuły:

Marcello Gandini i Lamborghini Countach
kalendarz 13/04 2024

Marcello Gandini i Lamborghini Countach

Wiadomości / Wydarzenia

2024.04.13

Słynny stylista opowiada o jednym ze swoich projektów.
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
kalendarz 13/04 2024

Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.13

W życie wchodzą nowe unijne przepisy.
W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut
kalendarz 08/04 2024

W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut

Wiadomości / Gorące tematy

2024.04.08

Przez to wzrosły także średnie ceny.
Najnowsze artykuły:
Tajemniczy prototyp Peugeota

Tajemniczy prototyp Peugeota

Prezentacje / Concept Cars

2024.04.18

Był praktycznie gotowy do produkcji. Powstał tylko w jednym egzemplarzu.
 52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki

Wiadomości / Moto sport

2024.04.17

77 załóg, w tym 26 w rajdówkach sprzed lat, zadeklarowało start w 52. edycji Rajdu Świdnickiego.
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy

Wiadomości / News

2024.04.16

Alfa ugięła się pod naciskiem włoskiego rządu i zmieniła nazwę nowego modelu.