Mercedes-AMG GT3 – Gotów do walki
Ten nowy wyczynowy bolid ze stajni Mercedes-AMG będzie ozdobą tegorocznej wystawy w Genewie.
Najnowsze dzieło inżynierów z Affalterbach rozpocznie tegoroczny sezon sportowy. Jak już informowaliśmy, samochód, który jest następcą SLS GT-3 nawiązuje jednocześnie do sportowej tradycji Mercedesa, w tym słynnego modelu 300 SL z 1952 r. Opracowany zgodnie z wymogami FIA GT3 bolid będzie rywalizować w najbardziej konkurencyjnej serii wyścigowej dla prywatnych zespołów na świecie.
Nowe GT3 bazuje na seryjnym Mercedesie-AMG GT, a jego nadwozie kryje najnowsze rozwiązania. Pierwsze egzemplarze trafią do zespołów pod koniec tego roku, po zaliczeniu wszystkich testów przedprodukcyjnych.
„Wraz z nowym Mercedesem-AMG GT3 wchodzimy do środowiska, w którym panuje wyjątkowo zacięta rywalizacja. Wysokie standardy technologiczne i sprawiedliwe zasady wyścigów zachęcają nas jednak, by walczyć o najlepsze lokaty. Swoją ambicję możesz udowodnić tylko wtedy, gdy pokonujesz najlepszych w stawce" – powiedział Tobias Moers, Prezes Zarządu Mercedes-AMG GmbH.
Już cywilny GT zapewnia znakomite osiągi i stanowi idealną bazę dla samochodu wyścigowego – nisko położony środek ciężkości, idealnie rozłożona masa i szeroki rozstaw kół. Cechy te gwarantują precyzyjne właściwości jezdne w zakrętach, wysokie przyspieszenia poprzeczne, zwinność, duże pokłady przyczepności i ograniczoną bezwładność przy nagłej zmianie kierunku. Uwagę wyczynowego GT3 zwraca muskularna sylwetka z matowym lakierem designo selenite grey magno, poszerzone nadkola, czy duże wloty powietrza. Ponadto tylny dyfuzor oraz imponujących rozmiarów tylny spoiler.
Wyczynowy samochód wykorzystuje lekką, a zarazem sztywną aluminiową ramę przestrzenną. Kierowcę dodatkowo chroni skorupa fotela z włókien węglowych i zintegrowana klatka bezpieczeństwa, wykonana z wysokowytrzymałej stali. Dla zredukowania masy pojazdu, wiele elementów karoserii wykonano z włókien węglowych – jak m.in. pokrywa silnika, drzwi, przedni i tylny spoiler, progi, dyfuzor, klapa bagażnika.
Do napędu posłużyła udoskonalona, 6.2-litrowa jednostka AMG V8 pochodząca z modelu SLS AMG GT3. Zgodnie z wymogami FIA, moc bolidu może mieć między 500 a 600 KM. Inżynierowie zdecydowali się właśnie na takie rozwiązanie z uwagi na jej sprawdzoną konstrukcję, niezawodność, długie okresy międzyprzeglądowe i wysoko obrotową charakterystykę wolnossącego silnika w połączeniu z niewygórowanymi kosztami eksploatacji. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem 6-biegowej przekładni sekwencyjnej – podobnie jak przekładnia w seryjnym modelu GT – znajdująca się przy tylnej osi (tzw. układ transaxle), co dodatkowo poprawia rozkład masy. Wspólna z GT jest również konstrukcja zawieszenia z aluminiowymi podwójnymi wahaczami poprzecznymi.
Najnowszy model Mercedes-AMG będzie można zobaczyć podczas wielu wyścigów, w tym 24-godzinnego Le Mans.
Norbert Szwarc
Foto: Mercedes
Zobacz podobne artykuły:
Marcello Gandini i Lamborghini Countach
Wiadomości / Wydarzenia
2024.04.13
Budowa sieci ładowania elektryków znacząco przyspieszy?
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.13
W ofertach na rynku wtórnym coraz więcej „młodszych” aut
Wiadomości / Gorące tematy
2024.04.08
Tajemniczy prototyp Peugeota
Prezentacje / Concept Cars
2024.04.18
52. Rajd Świdnicki - powroty i niespodzianki
Wiadomości / Moto sport
2024.04.17
Alfa Romeo – kontrowersje wokół nazwy
Wiadomości / News
2024.04.16