Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Lexus rusza do wyścigów
kalendarz 15/04 2018

Lexus rusza do wyścigów

Moto sport / Lexus

Lexus wystawił swoje najszybsze samochody – wyścigowe wersje sportowych coupe RC i LC, które wezmą udział w europejskiej serii Blancpain GT i japońskiej Super GT.

W europejskiej serii Blancpain GT Lexusa reprezentuje szwajcarski zespół Emil Frey Lexus Racing, który wystawia do wyścigów dwa samochody RC F GT3. Ekipa ma za sobą dwudniowe oficjalne jazdy testowe w ramach Blancpain GT, przeprowadzone na torze Paul Ricard na południu Francji. Poza sprawdzeniem samochodów, weryfikowano też nowe opony Pirelli, zgodne z tegoroczną specyfikacją.

– „Próby przebiegły pomyślnie bez żadnych problemów technicznych” – mówi koordynator techniczny zespołu Hannes Gautschi – „Te dwa dni przede wszystkim pozwoliły kierowcom lepiej zapoznać się z Lexusami. Pracowaliśmy także nad optymalizacją dostrojenia pojazdów. Było to ważne, ponieważ na torze całkowicie wymieniono nawierzchnię, zmieniono też trzy zakręty. Bardzo poprawiła się przyczepność, co widać po czasach okrążeń – na każdym okrążeniu byliśmy średnio po około 3,5 sekundy szybsi, niż w zeszłym roku”.

– „Oba samochody jeździły bardzo dobrze i niezawodnie, dzięki czemu udało się nam zrealizować wszystkie zaplanowane próby” – powiedział szef zespołu Lorenz Frey – „Liczymy na udany sezon, bo testy potwierdziły, że jesteśmy dobrze przygotowani do współzawodnictwa”.

Serię Blancpain GT rozpoczął 6 kwietnia wyścig na torze Zolder w Belgii, a 1 czerwca zespół Emil Frey Lexus Racing wróci na tor Paul Ricard, gdzie zostanie rozegrany wyścig wytrzymałościowy.

W japońskiej serii Autobacs Super GT startować będą wyścigowe wersje Lexusów LC 500. Warto przypomnieć, że poprzedni sezon, który upłynął pod znakiem serii sukcesów kierowców jeżdżących Lexusami w wyścigach Super GT, zakończył się zdobyciem przez załogę KeePer TOM’S w składzie Nick Cassidy i Ryo Hirakawa tytułu mistrzowskiego. Załogi Lexusów LC GT500 uplasowały się również na miejscu trzecim, czwartym, piątym i szóstym tabeli najlepszych rezultatów roku.

Przed pierwszym wyścigiem (7 kwietnia na torze Okayama), przeprowadzono dwudniowe jazdy testowe na legendarnym torze Fuji Speedway. Każdy dzień obejmował po dwa czterogodzinne wyścigi z przerwą na lunch. Zespoły Lexusa startujące sześcioma samochodami maksymalnie wykorzystały piękną, niemal letnią pogodę.

W popołudniowym wyścigu pierwszego dnia Kazuya Oshima z zespołu Wako’s 4CR za kierownicą Lexusa LC GT500 narzucił ogromne tempo i uzyskał rekordowy czas okrążenia toru dla klasy GT500, o ponad dwie dziesiąte sekundy lepszy od najbliższego konkurenta.

Drugi dzień jazd na Fuji Speedway miał na celu przede wszystkim dobór opon i ocenę osiągów, więc nie spodziewano się wielkich emocji. Tymczasem zespoły Lexusa zdominowały poranną sesję na „swoim” torze, zajmując trzy najlepsze miejsca. Najszybszy okazał się Yuji Kunimoto z zespołu WedsSport Advan, prowadzący Lexusa LC 500 z numerem 19. – „Nie walczyliśmy o najlepszy czas” – zaznaczył Kunimoto – „Chcieliśmy tylko sprawdzić, które opony sprawują się najlepiej, ale efekt bardzo nas podbudował”.

Komentując wyniki, koordynator programu wyścigów LC GT500 Yoji Nagai przypomniał, że podczas analogicznej imprezy rok temu zespoły Lexusa zajęły pięć najwyższych pozycji. Oznacza to, że współzawodnictwo staje się coraz ostrzejsze i przewaga LC GT500 nad konkurentami może być już mniejsza, niż w ubiegłym roku. Zapowiada się zatem emocjonujący sezon wyścigów Super GT.

Wyścigowy Lexus LC GT500 to modyfikacja luksusowego coupe LC 500, opracowana przez TRD (Toyota Racing Development) z myślą o wprowadzonych w sezonie 2017 nowych przepisach japońskiej serii Super GT. Zamiast wolnossącego, pięciolitrowego silnika V8, który napędza seryjnego Lexusa LC 500, zastosowano turbodoładowaną, 4-cylindrową jednostkę rzędową o pojemności skokowej 2000 cm³ z bezpośrednim wtryskiem paliwa, a 10-biegową przekładnię automatyczną zastąpiono 6-stopniową sekwencyjną.

RC F GT3 to specjalnie przygotowana wersja wyczynowego modelu RC F. Sportowe coupé Lexus RC F wyposażone jest w nowatorski, pięciolitrowy silnik V8 o zmiennym cyklu pracy – najmocniejszą taką jednostkę stworzoną do tej pory przez Lexusa. Silnik ten przy małych obciążeniach pracuje w oszczędnym cyklu Atkinsona, a po dociśnięciu pedału przyspieszenia – w cyklu Otto, pozwalającym uzyskać moc do 477 KM. 8-biegowa, szybka sportowa automatyczna przekładnia z bezpośrednią zmianą przełożeń (Sport Direct Shift) przenosi napęd na tylną oś za pośrednictwem aktywnego mechanizmu różnicowego TVD (Torque Vectoring Differential). Wykorzystując dwa sterowane elektrycznie wielotarczowe sprzęgła, podczas pokonywania zakrętów TVD rozdziela moment obrotowy między koło wewnętrzne i zewnętrzne, zapewniając stabilność przy dużych prędkościach. Seryjny RC F przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy i może osiągnąć prędkość 270 km/h./oprac. ns/


Tagi:
Lexus, Lexus RC, Lexus LC, europejska seria wyścigów Blancpain GT, japońska seria Super GT, Emil Frey Lexus Racing, Lexus RC F GT3, Lexus LC GT500

Zobacz podobne artykuły:

Kajetan Kajetanowicz w Rajdzie Niemiec
kalendarz 18/07 2018

Kajetan Kajetanowicz w Rajdzie Niemiec

Wiadomości / Moto sport

2018.07.18

Kajetan Kajetanowicz pilotowany przez Macieja Szczepaniaka, będzie rywalizować w asfaltowym Rajdzie Niemiec.
 Setki kilometrów na jednym litrze paliwa!
kalendarz 09/07 2018

Setki kilometrów na jednym litrze paliwa!

Wiadomości / Moto sport

2018.07.09

W niedzielę zakończyła się 34. edycja Shell Eco-marathon, który po raz trzeci odbył się w ramach festiwalu innowacji energetycznych „Make the Future Live” w Londynie.
Nowy Lexus CT za dwa lata
kalendarz 08/07 2018

Nowy Lexus CT za dwa lata

Wiadomości / News

2018.07.08

W ofercie Lexusa w USA hybrydowego hatchbacka CT 200h zastępuje nowy miejski crossover UX.
Najnowsze artykuły:
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.
Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Testy

2018.07.20

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?
Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Warsztat / Porady

2018.07.19

Prawidłowo zamontowana tarcza sprzęgła będzie służyć nawet przez 200 tys. km, ale…