Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Lexus LS 500 kontra Mercedes S560 AMG
kalendarz 17/03 2018

Lexus LS 500 kontra Mercedes S560 AMG

Ciekawostki / Lexus / Mercedes

Firma AMCI Testing przeprowadziła test porównawczy flagowej limuzyny Lexus LS 500 w wersji F Sport oraz usportowionego luksusowego Mercedesa S560 AMG.

Choć auto spod znaku trójramiennej gwiazdy dysponuje większym i mocniejszym silnikiem, Lexus okazał się zwinniejszy. Japońska sportowa limuzyna to wóz dla tych, którzy nie mniej niż luksus cenią sobie mocne wrażenia z jazdy. Do napędu nowego Lexusa LS 500 F Sport po raz pierwszy zastosowano doładowany silnik – jest nim 3.5-litrowa jednostka V6 twin turbo o mocy 422 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm, współpracująca z 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Zastosowano w nim zawieszenie pneumatyczne, skrętne tylne koła, aktywne stabilizatory oraz 20-calowe obręcze. Lexus LS 500 w wersji F Sport waży 2229 kg.

Mercedesa S560 AMG ważącego 2123 kg auto napędza czterolitrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijający moc 469 KM i maksymalny moment obrotowy równy 700 Nm, z którym współpracuje 10-biegowy automat. Za kontakt 19-calowych kół z podłożem odpowiada pneumatyczne zawieszenie Airmatic.

Testy przeprowadzone przez AMCI wykazały, że moc i moment obrotowy nie zawsze wystarczają, by uzyskać lepsze wyniki. Mając słabszy silnik i większą masę, Lexus LS 500 F Sport uzyskał o ok. 2 mph większą prędkość w slalomie zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. W teście przeciążenia Lexus LS 500 odznaczał się nieco lepszą przyczepnością na suchym i mokrym zakręcie o 180 stopni, uzyskując większe przeciążenia. W tej sytuacji nie dziwi fakt, że japońska sportowa limuzyna lepiej radziła sobie również w teście omijania przeszkody. Lexus był także lepszy w testach hamowania, pokonując niemiecką limuzynę o ponad 3 m na suchej nawierzchni przy hamowaniu od 80 do 0 mph i o niemal 3 m przy hamowaniu od 60 do 0 mph na mokrym podłożu.

Źródła przewagi Lexusa LS 500 wyjaśnił angielski kierowca wyścigowy Justin Bell, mistrz FIA GT2 z 1997 r. i zwycięzca wyścigu Le Mans 24h w klasie GT2 w 1998 roku. Bell przetestował obydwa samochody, powtarzając scenariusze prób Centrum AMCI. Kierowca tłumaczy, że flagowa limuzyna Lexusa zachowuje lepszą stabilność i przyczepność między innymi dzięki skuteczniejszemu aktywnemu zawieszeniu, zaś lepszemu zachowaniu w zakrętach sprzyja dodatkowo mechanizm skrętnych tylnych kół, przez co LS 500 doskonale wykonuje polecenia kierowcy.

Lexus ma jeszcze jedną zaletę w stosunku do Mercedesa – testowana wersja niemieckiego auta kosztuje 114 395 dolarów, zaś poddanego próbom Lexusa LS 500 F Sport można kupić za 99 460 dolarów. Choć może dla osób kupujących tego typu auta nie ma to aż takiego znaczenia.

Badanie porównawcze zostało wykonane na zamówienie Lexusa przez Centrum AMCI Testing, największy niezależny ośrodek testowy w USA. AMCI Testing to także jeden z najbardziej wszechstronnych amerykańskich obiektów badających samochody w różnych warunkach drogowych, który przeprowadza setki testów samochodów rocznie. AMCI szczyci się tym, że prowadząc testy od niemal 30 lat nigdy nie musiała prostować opublikowanych informacji./oprac.ns/


Tagi:
Lexus LS 500, Lexus LS 500 F Sport, Mercedes S560 AMG

Zobacz podobne artykuły:

Bugatti Chiron z klocków LEGO w skali 1:1
kalendarz 17/09 2018

Bugatti Chiron z klocków LEGO w skali 1:1

Wiadomości / Ciekawostki

2018.09.17

Z ponad 1 000 000 elementów LEGO Technic zbudowano pierwszy mobilny model w rzeczywistej skali.
Zlot zabytkowych Mercedesów tylko dla kobiet
kalendarz 14/09 2018

Zlot zabytkowych Mercedesów tylko dla kobiet

Moto fanatyk

2018.09.14

W weekend na przełomie sierpnia i września odbył się trzeci zlot She's Mercedes, czyli spotkanie miłośniczek zabytkowych Mercedesów.
Torowo-drogowy Lexus RC F GT już wkrótce?
kalendarz 04/09 2018

Torowo-drogowy Lexus RC F GT już wkrótce?

Wiadomości / News

2018.09.04

Prototypową wersję Lexusa RC F GT w kamuflażu przyłapano na niemieckich drogach.
Najnowsze artykuły:
Renault Scenic 1,2 TCe 130KM - Do granic downsizingu

Renault Scenic 1,2 TCe 130KM - Do granic downsizingu

Testy / Testy

2018.09.24

Historia minivana Renault oficjalnie zaczyna się w 1996 roku. Pierwsza generacja Scenica okazała się hitem. Auto było komfortowe, pakowne i urodziwe. A do tego właściwie nie miało konkurencji. Od tamtej pory wiele się zmienił...
Mikołaj Marczyk: - Ten sezon ułożył się w sposób wyjątkowy

Mikołaj Marczyk: - Ten sezon ułożył się w sposób wyjątkowy

Wiadomości / Moto sport

2018.09.24

Załoga Marczyk/Gospodarczyk swój pierwszy sezon w samochodzie klasy R5 kończy z tytułem wicemistrzów Polski.
Autobusy elektryczne z Polski podbijają europejskie rynki

Autobusy elektryczne z Polski podbijają europejskie rynki

Wiadomości / Gorące tematy

2018.09.24

Transport publiczny czekają rewolucyjne zmiany.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.