Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Lexus LS 500 kontra Mercedes S560 AMG
kalendarz 17/03 2018

Lexus LS 500 kontra Mercedes S560 AMG

Ciekawostki / Lexus / Mercedes

Firma AMCI Testing przeprowadziła test porównawczy flagowej limuzyny Lexus LS 500 w wersji F Sport oraz usportowionego luksusowego Mercedesa S560 AMG.

Choć auto spod znaku trójramiennej gwiazdy dysponuje większym i mocniejszym silnikiem, Lexus okazał się zwinniejszy. Japońska sportowa limuzyna to wóz dla tych, którzy nie mniej niż luksus cenią sobie mocne wrażenia z jazdy. Do napędu nowego Lexusa LS 500 F Sport po raz pierwszy zastosowano doładowany silnik – jest nim 3.5-litrowa jednostka V6 twin turbo o mocy 422 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm, współpracująca z 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Zastosowano w nim zawieszenie pneumatyczne, skrętne tylne koła, aktywne stabilizatory oraz 20-calowe obręcze. Lexus LS 500 w wersji F Sport waży 2229 kg.

Mercedesa S560 AMG ważącego 2123 kg auto napędza czterolitrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijający moc 469 KM i maksymalny moment obrotowy równy 700 Nm, z którym współpracuje 10-biegowy automat. Za kontakt 19-calowych kół z podłożem odpowiada pneumatyczne zawieszenie Airmatic.

Testy przeprowadzone przez AMCI wykazały, że moc i moment obrotowy nie zawsze wystarczają, by uzyskać lepsze wyniki. Mając słabszy silnik i większą masę, Lexus LS 500 F Sport uzyskał o ok. 2 mph większą prędkość w slalomie zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. W teście przeciążenia Lexus LS 500 odznaczał się nieco lepszą przyczepnością na suchym i mokrym zakręcie o 180 stopni, uzyskując większe przeciążenia. W tej sytuacji nie dziwi fakt, że japońska sportowa limuzyna lepiej radziła sobie również w teście omijania przeszkody. Lexus był także lepszy w testach hamowania, pokonując niemiecką limuzynę o ponad 3 m na suchej nawierzchni przy hamowaniu od 80 do 0 mph i o niemal 3 m przy hamowaniu od 60 do 0 mph na mokrym podłożu.

Źródła przewagi Lexusa LS 500 wyjaśnił angielski kierowca wyścigowy Justin Bell, mistrz FIA GT2 z 1997 r. i zwycięzca wyścigu Le Mans 24h w klasie GT2 w 1998 roku. Bell przetestował obydwa samochody, powtarzając scenariusze prób Centrum AMCI. Kierowca tłumaczy, że flagowa limuzyna Lexusa zachowuje lepszą stabilność i przyczepność między innymi dzięki skuteczniejszemu aktywnemu zawieszeniu, zaś lepszemu zachowaniu w zakrętach sprzyja dodatkowo mechanizm skrętnych tylnych kół, przez co LS 500 doskonale wykonuje polecenia kierowcy.

Lexus ma jeszcze jedną zaletę w stosunku do Mercedesa – testowana wersja niemieckiego auta kosztuje 114 395 dolarów, zaś poddanego próbom Lexusa LS 500 F Sport można kupić za 99 460 dolarów. Choć może dla osób kupujących tego typu auta nie ma to aż takiego znaczenia.

Badanie porównawcze zostało wykonane na zamówienie Lexusa przez Centrum AMCI Testing, największy niezależny ośrodek testowy w USA. AMCI Testing to także jeden z najbardziej wszechstronnych amerykańskich obiektów badających samochody w różnych warunkach drogowych, który przeprowadza setki testów samochodów rocznie. AMCI szczyci się tym, że prowadząc testy od niemal 30 lat nigdy nie musiała prostować opublikowanych informacji./oprac.ns/


Tagi:
Lexus LS 500, Lexus LS 500 F Sport, Mercedes S560 AMG

Zobacz podobne artykuły:

Nowy Lexus CT za dwa lata
kalendarz 08/07 2018

Nowy Lexus CT za dwa lata

Wiadomości / News

2018.07.08

W ofercie Lexusa w USA hybrydowego hatchbacka CT 200h zastępuje nowy miejski crossover UX.
Lexus LX 570 w limitowanej edycji w Polsce
kalendarz 24/06 2018

Lexus LX 570 w limitowanej edycji w Polsce

Wiadomości / News

2018.06.24

W krakowskim salonie Lexusa miał swoją premierę SUV LX 570 w specjalnej edycji.
Skoda Kodiaq RS z rekordowym czasem okrążenia na Nürburgringu
kalendarz 18/06 2018

Skoda Kodiaq RS z rekordowym czasem okrążenia na Nürburgringu

Wiadomości / Ciekawostki

2018.06.18

Sabine Schmitz za kierownicą Skody Kodiaq RS ustanowiła rekordowy wśród siedmioosobowych SUV-ów czas okrążenia słynnej północnej pętli toru Nürburgring.
Najnowsze artykuły:
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.
Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Testy

2018.07.20

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?
Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Cztery błędy mechanika, które niszczą sprzęgło

Warsztat / Porady

2018.07.19

Prawidłowo zamontowana tarcza sprzęgła będzie służyć nawet przez 200 tys. km, ale…