Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Lexus LS 500 kontra Mercedes S560 AMG
kalendarz 17/03 2018

Lexus LS 500 kontra Mercedes S560 AMG

Ciekawostki / Lexus / Mercedes

Firma AMCI Testing przeprowadziła test porównawczy flagowej limuzyny Lexus LS 500 w wersji F Sport oraz usportowionego luksusowego Mercedesa S560 AMG.

Choć auto spod znaku trójramiennej gwiazdy dysponuje większym i mocniejszym silnikiem, Lexus okazał się zwinniejszy. Japońska sportowa limuzyna to wóz dla tych, którzy nie mniej niż luksus cenią sobie mocne wrażenia z jazdy. Do napędu nowego Lexusa LS 500 F Sport po raz pierwszy zastosowano doładowany silnik – jest nim 3.5-litrowa jednostka V6 twin turbo o mocy 422 KM i maksymalnym momencie obrotowym 600 Nm, współpracująca z 10-stopniową automatyczną skrzynią biegów. Zastosowano w nim zawieszenie pneumatyczne, skrętne tylne koła, aktywne stabilizatory oraz 20-calowe obręcze. Lexus LS 500 w wersji F Sport waży 2229 kg.

Mercedesa S560 AMG ważącego 2123 kg auto napędza czterolitrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem, rozwijający moc 469 KM i maksymalny moment obrotowy równy 700 Nm, z którym współpracuje 10-biegowy automat. Za kontakt 19-calowych kół z podłożem odpowiada pneumatyczne zawieszenie Airmatic.

Testy przeprowadzone przez AMCI wykazały, że moc i moment obrotowy nie zawsze wystarczają, by uzyskać lepsze wyniki. Mając słabszy silnik i większą masę, Lexus LS 500 F Sport uzyskał o ok. 2 mph większą prędkość w slalomie zarówno na suchej, jak i na mokrej nawierzchni. W teście przeciążenia Lexus LS 500 odznaczał się nieco lepszą przyczepnością na suchym i mokrym zakręcie o 180 stopni, uzyskując większe przeciążenia. W tej sytuacji nie dziwi fakt, że japońska sportowa limuzyna lepiej radziła sobie również w teście omijania przeszkody. Lexus był także lepszy w testach hamowania, pokonując niemiecką limuzynę o ponad 3 m na suchej nawierzchni przy hamowaniu od 80 do 0 mph i o niemal 3 m przy hamowaniu od 60 do 0 mph na mokrym podłożu.

Źródła przewagi Lexusa LS 500 wyjaśnił angielski kierowca wyścigowy Justin Bell, mistrz FIA GT2 z 1997 r. i zwycięzca wyścigu Le Mans 24h w klasie GT2 w 1998 roku. Bell przetestował obydwa samochody, powtarzając scenariusze prób Centrum AMCI. Kierowca tłumaczy, że flagowa limuzyna Lexusa zachowuje lepszą stabilność i przyczepność między innymi dzięki skuteczniejszemu aktywnemu zawieszeniu, zaś lepszemu zachowaniu w zakrętach sprzyja dodatkowo mechanizm skrętnych tylnych kół, przez co LS 500 doskonale wykonuje polecenia kierowcy.

Lexus ma jeszcze jedną zaletę w stosunku do Mercedesa – testowana wersja niemieckiego auta kosztuje 114 395 dolarów, zaś poddanego próbom Lexusa LS 500 F Sport można kupić za 99 460 dolarów. Choć może dla osób kupujących tego typu auta nie ma to aż takiego znaczenia.

Badanie porównawcze zostało wykonane na zamówienie Lexusa przez Centrum AMCI Testing, największy niezależny ośrodek testowy w USA. AMCI Testing to także jeden z najbardziej wszechstronnych amerykańskich obiektów badających samochody w różnych warunkach drogowych, który przeprowadza setki testów samochodów rocznie. AMCI szczyci się tym, że prowadząc testy od niemal 30 lat nigdy nie musiała prostować opublikowanych informacji./oprac.ns/


Tagi:
Lexus LS 500, Lexus LS 500 F Sport, Mercedes S560 AMG

Zobacz podobne artykuły:

Wyścigowy Lexus LC ponownie wystartuje w Nürburgring 24h
kalendarz 08/12 2018

Wyścigowy Lexus LC ponownie wystartuje w Nürburgring 24h

Wiadomości / Moto sport

2018.12.08

W przyszłym roku zespół Toyota Gazoo Racing ponownie wystartuje Lexusem LC w wymagającym, 24-godzinnym wyścigu Nürburgring 24 Hours.
Rywal Lamborghini Urusa od Lexusa?
kalendarz 03/12 2018

Rywal Lamborghini Urusa od Lexusa?

Wiadomości / News

2018.12.03

Na tegorocznym Detroit Auto Show Lexus zaprezentował concept futurystycznego crossovera LF-1.
Lancia Stratos – Powrót po latach
kalendarz 02/12 2018

Lancia Stratos – Powrót po latach

Wiadomości / Ciekawostki

2018.12.02

Pierwsza próba powrotu modelu Stratos miała miejsce w 2010 r. Z tego czasu pozostał jedynie pojazd koncepcyjny. Jednak do pomysłu stworzenia nowej wersji sportowego coupe powrócono.
Najnowsze artykuły:
Toyota Supra – Odliczanie do premiery

Toyota Supra – Odliczanie do premiery

Prezentacje / Nowości

2018.12.13

W styczniu 2019 r. podczas wystawy Detroit Auto Show zostanie oficjalnie zaprezentowana nowa generacja Toyoty Supra.
Bram Schot nowym prezesem zarządu Audi AG

Bram Schot nowym prezesem zarządu Audi AG

Wiadomości / News

2018.12.13

Rada Nadzorcza Audi AG zaaprobowała Brama Schota na stanowisko prezesa zarządu, z dniem objęcia stanowiska 1 stycznia 2019 r.
Ford zrezygnuje z modelu C-Max i Grand C-Max

Ford zrezygnuje z modelu C-Max i Grand C-Max

Wiadomości / News

2018.12.13

SUV-y wypierają minivany. Ford zmienia priorytety.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.