Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Lexus CT200h Prestige - Alternatywa
kalendarz 09/12 2016

Lexus CT200h Prestige - Alternatywa

Testy / Lexus / slider / Lexus CT 200h / CT 200h / auto hybrydowe / hybryda / Lexus

Napędy hybrydowe ostatnimi czasy stają się coraz popularniejsze. Lexus CT 200h pokazuje, że nie jest to dzieło przypadku. Hybrydowy Lexus jest można powiedzieć przedstawicielem klasy kompaktowej aczkolwiek śmiało można o nim powiedzieć jako o aucie klasy premium. Sylwetka CT 200h może przypaść do gustu. Szczególnie w wyniku przeprowadzonego jakiś czas temu face-liftingu (dużo większy grill). Niezmienny pozostał natomiast silnik, układ napędowy, czy wystrój i wykończenie wnętrza.

Czy warto poprawiać coś co funkcjonuje bez zarzutu? Po otwarciu drzwi od kabiny jedynie nieco bardziej spostrzegawcze osoby zauważą, że auto w porównaniu do modelu sprzed face-liftingu otrzymało nową kierownicę, wyświetlacz komputera pokładowego, jak również zastosowano nowe materiały oraz kolorystykę. Na kokpicie rzeczą, która rzuca się w oczy wewnątrz to ekran systemu multimedialnego, który wystaje ponad deskę rozdzielczą. Dzięki niemu ustawiamy nawigację, muzykę, odczytujemy wskazania komputera pokładowego czy wreszcie ustawiamy telefon. Pokrętło do jego obsługiwania umieszczono niczym w BMW na konsoli środkowej. Zaletą kabiny są przednie siedzenia. O ile z tyłu nie możemy liczyć  na dużą ilość miejsca, o tyle przednie siedzenia są bardzo wygodne i docenimy je podczas dłuższych tras. We wnętrzu nie przewidziano miejsca na wiele schowków. Co prawda z przodu zmieszczą się litrowe butelki, ale z tyłu już nie dysponujemy żadną kieszenią. Rozczarowuje również pojemność podłokietnika, choć pomiędzy fotelami znalazły się dwa uchwyty na napoje i na telefon. W przypadku aut z napędem hybrydowym nie możemy w pełni wykorzystać powierzchni bagażowej. Podobnie jest w Lexusie, gdzie 375 litrów to wynik jeden z gorszych w tej klasie. Weźmy jednak pod uwagę fakt, że na taki rezultat składa się umieszczenie baterii pod bagażnikiem, skutecznie ograniczającą przestrzeń. To jedyne wady jakie udało nam się znaleźć w tym aucie. Jak przystało na markę klasy Premium słowa uznania należą się za zastosowane materiały. Zasiadając do wnętrza od razu czujemy się, że mamy do czynienia z autem typu premium.

Tylko jeden w ofercie Na rynku Lexus CT występuje tylko z jedną wersją silnikową – połączeniem silnika benzynowego i elektrycznego. Hybrydowy Lexus CT 200h nie ma również wyboru różnych konfiguracji skrzyń biegów wraz z silnikami. Nabywca otrzymuje wyłącznie napęd hybrydowy wraz z przekładnią bezstopniową. Silnik benzynowy o pojemności 1,8-litra dysponuje mocą 99 KM, zaś silnik elektryczny dodatkowymi 60 KM. Łącznie pojazd ma do zaoferowania moc wynoszącą 136 KM. W modelu CT nie liczą się tyle osiągi, co ekonomia jazdy. Dlatego przy odpowiednim obchodzeniu się  z pedałem gazu możemy w warunkach miejskich osiągnąć rezultat na poziomie 4,8 litrów (korzystamy wówczas wyłącznie z trybu EV). W trasie możemy uzyskać wynik na poziomie 3,8-3,9 litrów. Niektórym może przy okazji nie odpowiadać praca silnika benzynowego w momencie przyspieszania. Dlatego polecam nastawić CT 200h na tryb pracy EV, wykorzystujący wyłącznie jednostkę elektryczną. W ten sposób możemy przejechać nawet do 2 kilometrów. Pamiętać musimy przy okazji, że wymagana jest jednostajna jazda z określoną prędkością nie mogąca przekroczyć 45 km/h. Gdybyśmy ją przekroczyli, wówczas przypomni nam o swoim istnieniu silnik benzynowy.  Aby powrócić do trybu bezemisyjnego musimy zwolnić do prędkości poniżej 40 km/h. Kiedy tryb elektryczny sprawdza się? Niewątpliwe podczas stania w korkach, gdzie co chwilę ruszamy i hamujemy, doładowując przy tym drugim manewrze baterie. Zmiana dotknęła układ zawieszenia. Obecnie jest bardziej sztywne (można nawet odczuć, że nieco sportowe). Dzięki temu auto bardzo pewnie zachowuje się podczas pokonywania zakrętów. Gdybyśmy chcieli się pobawić, możemy nastawić pokrętło na tryb Sport. Wówczas wyczuć będziemy mogli brak współgrania pomiędzy zawieszeniem a układem kierowniczy, którego praca jest zbyt mało bezpośrednia. W tym trybie zapomnijmy także o trybie Eco, bowiem poruszać się będziemy za pomocą silnika spalinowego. Przy okazji mała ciekawostka…Dzięki wyborowi odpowiedniego trybu jazdy zegary podświetlone są w trybie sportowym na czerwono, zaś w trybie Normal i Eco na niebiesko. W tych dwóch ostatnich przypadkach miejsce obrotomierza zastępuje podziałka obrazująca aktualny stan pracy układu hybrydowego (Charge, Eco i Power). Niewątpliwie auta hybrydowe mają przyszłość. Szkoda jednak, że nadal musimy wydać za nie spore pieniądze. Kupując Lexusa kupujemy auto klasy premium, ale jednak jest to auto kompaktowe. Z drugiej jednak strony CT 200h rewanżuje nam się niskim spalaniem, właściwościami jezdnymi, czy zadowalającym komfortem. Paweł Pusz

Zalety auta: -prestiż marki -rewelacyjnie niskie zużycie paliwa -ładna sylwetka -jakość zastosowanych materiałów -właściwości jezdne

Wady auta: -przeciętny bagażnik -średnia ilość miejsca na tylnej kanapie -niedostateczna ilość schowków w kabinie -zbyt mało bezpośredni układ kierowniczy -wysoka cena

Podstawowe parametry techniczne Lexusa CT200h Prestige: Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4350/1765/1445 mm Silnik: benzynowy + elektryczny Pojemność 1798 cm3 benzynowy Moc silnika: 99 KM benzynowy + 60 KM elektryczny Maksymalny moment obrotowy: 142 Nm przy 2800-440 obr./min benzynowy, 207 Nm elektryczny Osiągi (0-100 km/h): 10,3 s Prędkość maksymalna: 180 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 3,6/3,6/2,5 l Napęd: przedni Pojemność zbiornika paliwa: 375 l Pojemność zbiornika paliwa: 45 l Cena: od 117 900 zł (odmiana Elite) Cena auta testowanego: od 170 900 zł [gallery ids="59452,59453,59454,59455,59456,59457,59458,59459,59460,59461,59462,59463,59464,59465,59466,59467,59468,59469,59470,59471,59472,59473,59474,59475,59476,59477,59478,59479,59480,59481,59482,59483,59484,59485,59486,59487,59488,59489,59490,59491,59492"]

Zobacz podobne artykuły:

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty
kalendarz 20/07 2018

Volkswagen Arteon R-Line 2,0 TDI BiTurbo DSG 4Motion: - Passat nieoczywisty

Testy / Testy

2018.07.20

Czy jest swoistym Passatem bis? Przestylizowanym evergreenem z Wolfsburga? A może kolejną przymiarką do segmentu premium?
Infiniti Q30 2.0T 4x4 DCT - Japońskie wunderwaffe
kalendarz 18/07 2018

Infiniti Q30 2.0T 4x4 DCT - Japońskie wunderwaffe

Testy / Testy

2018.07.18

Po raz pierwszy Japończycy pokazali Q30 w 2013 roku. Jako auto produkcyjne debiutował w 2015 roku. Jest prawdziwym internacjonałem. Powstaje w Sunderland, czyli brytyjskich zakładach Nissana.
Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI - Przyjemności kosztują…
kalendarz 13/07 2018

Volkswagen Golf GTD 2.0 TDI - Przyjemności kosztują…

Testy / Testy

2018.07.13

Nie ma tak długiej tradycji, jak GTI który debiutował w 1976 roku. Na ostrzejszą wersje Golfa z dieslem, Niemcy kazali czekać aż do 1982 roku. Wtedy zadebiutował 1,5 litrowy, 70-konny „kaszlak” wspomagany przez turbinę....
Najnowsze artykuły:
Toyota Supra 2019 w dwóch wersjach silnikowych?

Toyota Supra 2019 w dwóch wersjach silnikowych?

Wiadomości / News

2018.07.22

Tetsuya Tada, szef zespołu projektantów zdradził kilka informacji na temat nowej Supry.
 Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Które auta zdaniem polskich mechaników psują się najczęściej?

Warsztat / Porady

2018.07.21

Tym razem pod lupą znalazły się samochody o wartości ok. 10 - 20 tys. zł.
VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

VW T-Cross – Najmniejszy w rodzinie

Prezentacje / Nowości

2018.07.20

Na jesieni tego roku zostanie oficjalnie zaprezentowany VW T-Cross, czyli model mniejszy od T-Roca.