Serwis korzysta z plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę, że będą one umieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo zmienić ustawienia dotyczące plików cookies w swojej przeglądarce.

reklama
Lexus CT200h Prestige - Alternatywa
kalendarz 09/12 2016

Lexus CT200h Prestige - Alternatywa

Testy / Lexus / slider / Lexus CT 200h / CT 200h / auto hybrydowe / hybryda / Lexus

Napędy hybrydowe ostatnimi czasy stają się coraz popularniejsze. Lexus CT 200h pokazuje, że nie jest to dzieło przypadku. Hybrydowy Lexus jest można powiedzieć przedstawicielem klasy kompaktowej aczkolwiek śmiało można o nim powiedzieć jako o aucie klasy premium. Sylwetka CT 200h może przypaść do gustu. Szczególnie w wyniku przeprowadzonego jakiś czas temu face-liftingu (dużo większy grill). Niezmienny pozostał natomiast silnik, układ napędowy, czy wystrój i wykończenie wnętrza.

Czy warto poprawiać coś co funkcjonuje bez zarzutu? Po otwarciu drzwi od kabiny jedynie nieco bardziej spostrzegawcze osoby zauważą, że auto w porównaniu do modelu sprzed face-liftingu otrzymało nową kierownicę, wyświetlacz komputera pokładowego, jak również zastosowano nowe materiały oraz kolorystykę. Na kokpicie rzeczą, która rzuca się w oczy wewnątrz to ekran systemu multimedialnego, który wystaje ponad deskę rozdzielczą. Dzięki niemu ustawiamy nawigację, muzykę, odczytujemy wskazania komputera pokładowego czy wreszcie ustawiamy telefon. Pokrętło do jego obsługiwania umieszczono niczym w BMW na konsoli środkowej. Zaletą kabiny są przednie siedzenia. O ile z tyłu nie możemy liczyć  na dużą ilość miejsca, o tyle przednie siedzenia są bardzo wygodne i docenimy je podczas dłuższych tras. We wnętrzu nie przewidziano miejsca na wiele schowków. Co prawda z przodu zmieszczą się litrowe butelki, ale z tyłu już nie dysponujemy żadną kieszenią. Rozczarowuje również pojemność podłokietnika, choć pomiędzy fotelami znalazły się dwa uchwyty na napoje i na telefon. W przypadku aut z napędem hybrydowym nie możemy w pełni wykorzystać powierzchni bagażowej. Podobnie jest w Lexusie, gdzie 375 litrów to wynik jeden z gorszych w tej klasie. Weźmy jednak pod uwagę fakt, że na taki rezultat składa się umieszczenie baterii pod bagażnikiem, skutecznie ograniczającą przestrzeń. To jedyne wady jakie udało nam się znaleźć w tym aucie. Jak przystało na markę klasy Premium słowa uznania należą się za zastosowane materiały. Zasiadając do wnętrza od razu czujemy się, że mamy do czynienia z autem typu premium.

Tylko jeden w ofercie Na rynku Lexus CT występuje tylko z jedną wersją silnikową – połączeniem silnika benzynowego i elektrycznego. Hybrydowy Lexus CT 200h nie ma również wyboru różnych konfiguracji skrzyń biegów wraz z silnikami. Nabywca otrzymuje wyłącznie napęd hybrydowy wraz z przekładnią bezstopniową. Silnik benzynowy o pojemności 1,8-litra dysponuje mocą 99 KM, zaś silnik elektryczny dodatkowymi 60 KM. Łącznie pojazd ma do zaoferowania moc wynoszącą 136 KM. W modelu CT nie liczą się tyle osiągi, co ekonomia jazdy. Dlatego przy odpowiednim obchodzeniu się  z pedałem gazu możemy w warunkach miejskich osiągnąć rezultat na poziomie 4,8 litrów (korzystamy wówczas wyłącznie z trybu EV). W trasie możemy uzyskać wynik na poziomie 3,8-3,9 litrów. Niektórym może przy okazji nie odpowiadać praca silnika benzynowego w momencie przyspieszania. Dlatego polecam nastawić CT 200h na tryb pracy EV, wykorzystujący wyłącznie jednostkę elektryczną. W ten sposób możemy przejechać nawet do 2 kilometrów. Pamiętać musimy przy okazji, że wymagana jest jednostajna jazda z określoną prędkością nie mogąca przekroczyć 45 km/h. Gdybyśmy ją przekroczyli, wówczas przypomni nam o swoim istnieniu silnik benzynowy.  Aby powrócić do trybu bezemisyjnego musimy zwolnić do prędkości poniżej 40 km/h. Kiedy tryb elektryczny sprawdza się? Niewątpliwe podczas stania w korkach, gdzie co chwilę ruszamy i hamujemy, doładowując przy tym drugim manewrze baterie. Zmiana dotknęła układ zawieszenia. Obecnie jest bardziej sztywne (można nawet odczuć, że nieco sportowe). Dzięki temu auto bardzo pewnie zachowuje się podczas pokonywania zakrętów. Gdybyśmy chcieli się pobawić, możemy nastawić pokrętło na tryb Sport. Wówczas wyczuć będziemy mogli brak współgrania pomiędzy zawieszeniem a układem kierowniczy, którego praca jest zbyt mało bezpośrednia. W tym trybie zapomnijmy także o trybie Eco, bowiem poruszać się będziemy za pomocą silnika spalinowego. Przy okazji mała ciekawostka…Dzięki wyborowi odpowiedniego trybu jazdy zegary podświetlone są w trybie sportowym na czerwono, zaś w trybie Normal i Eco na niebiesko. W tych dwóch ostatnich przypadkach miejsce obrotomierza zastępuje podziałka obrazująca aktualny stan pracy układu hybrydowego (Charge, Eco i Power). Niewątpliwie auta hybrydowe mają przyszłość. Szkoda jednak, że nadal musimy wydać za nie spore pieniądze. Kupując Lexusa kupujemy auto klasy premium, ale jednak jest to auto kompaktowe. Z drugiej jednak strony CT 200h rewanżuje nam się niskim spalaniem, właściwościami jezdnymi, czy zadowalającym komfortem. Paweł Pusz

Zalety auta: -prestiż marki -rewelacyjnie niskie zużycie paliwa -ładna sylwetka -jakość zastosowanych materiałów -właściwości jezdne

Wady auta: -przeciętny bagażnik -średnia ilość miejsca na tylnej kanapie -niedostateczna ilość schowków w kabinie -zbyt mało bezpośredni układ kierowniczy -wysoka cena

Podstawowe parametry techniczne Lexusa CT200h Prestige: Wymiary (długość/szerokość/wysokość): 4350/1765/1445 mm Silnik: benzynowy + elektryczny Pojemność 1798 cm3 benzynowy Moc silnika: 99 KM benzynowy + 60 KM elektryczny Maksymalny moment obrotowy: 142 Nm przy 2800-440 obr./min benzynowy, 207 Nm elektryczny Osiągi (0-100 km/h): 10,3 s Prędkość maksymalna: 180 km/h Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnio): 3,6/3,6/2,5 l Napęd: przedni Pojemność zbiornika paliwa: 375 l Pojemność zbiornika paliwa: 45 l Cena: od 117 900 zł (odmiana Elite) Cena auta testowanego: od 170 900 zł [gallery ids="59452,59453,59454,59455,59456,59457,59458,59459,59460,59461,59462,59463,59464,59465,59466,59467,59468,59469,59470,59471,59472,59473,59474,59475,59476,59477,59478,59479,59480,59481,59482,59483,59484,59485,59486,59487,59488,59489,59490,59491,59492"]

Zobacz podobne artykuły:

Honda Civic 1,0 turbo – Mroczne widmo czy nowy początek?
kalendarz 01/02 2018

Honda Civic 1,0 turbo – Mroczne widmo czy nowy początek?

Testy / Testy

2018.02.01

X generacja Hondy Civic to dla starych fanów Hondy koniec pewnego rozdziału. Dla innych, nowy początek. Zewnętrznie, auto przeszło ewolucję. Silnikowo – rewolucję.
Skoda Kodiaq 1.4 TSI 150 KM 4x4 Style – Nowe szaty Skody
kalendarz 26/01 2018

Skoda Kodiaq 1.4 TSI 150 KM 4x4 Style – Nowe szaty Skody

Testy / Testy

2018.01.26

I pomyśleć, że na początku lat 90-tych. czeska motoryzacja była w takim samym położeniu co nasza...
Następca Lexusa LFA całkiem możliwy
kalendarz 25/01 2018

Następca Lexusa LFA całkiem możliwy

Wiadomości / News

2018.01.25

Sportowy model LFA, wyprodukowany jedynie w 500 egzemplarzach, może się pojawić w nowej odsłonie.
Najnowsze artykuły:
Hyundaie w wersji GO!

Hyundaie w wersji GO!

Wiadomości / News

2018.02.20

Popularne modele Hyundaia dostępne są teraz w specjalnych wersjach.
Załogi Skody na podium w Rajdzie Szwecji

Załogi Skody na podium w Rajdzie Szwecji

Wiadomości / Moto sport

2018.02.20

Po zwycięstwie Jana Kopecký’ego w Rajdzie Monte Carlo, zespół utrzymał dobrą passę w rozpoczynającym się sezonie.
Seat ogłosił nazwę nowego SUV-a

Seat ogłosił nazwę nowego SUV-a

Wiadomości / News

2018.02.20

Seat Tarraco – tak nazywa się najnowszy model hiszpańskiej marki.

Bądź na bieżaco! Zapisz się do newslettera.